Gå til innhold

Dark Souls-tråden

negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ned hullet kommer man til Grave of Saints. Jeg gikk til Doors of Pharros først, og ble med i Rat King Covenant der, og det var jeg utrolig glad for da jeg kom til Grave of Saints. Hver gang en rotte angriper deg, bygger petrification-meteren seg, og man ønsker ikke å bli petrified. Så jeg er svært glad for at jeg var medlem i Rat King Covenant, slik at ingen av rottene angrep meg.

Mannen som dukker opp ved hullet heter Laddersmith Gilligan, og vil komme dit etter at du møter ham i Earthen Peak og snakker med ham - du må uttømme hans samtale for at han skal flytte seg, i likhet med de andre NPC-ene.

Han kan være vanskelig å finne i Earthen Peak, så hvis du har spilt gjennom hele området uten å finne ham anbefaler jeg å spørre her på forumet eller sjekke på en Wiki. Det er hjelpsomt med stigene ned hullet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og da var man etter 72 timer ferdig med DS2, tror aldri jeg har vært både så frustrert og samtidig så betatt av et spill i mitt liv, utrolig fornøyd jeg kom meg igjennom uten bruk av Phantoms.

Ble aldri til at spilte DS1 men dette har gitt meg smaken på mer så blir nok til at jeg spiller meg gjennom det og.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg opplever at bosser treffer meg når de egentlig ikke burde gjøre det. For eksempel The Old Dragonslayer lader opp angrepet sitt, jeg hopper til siden, og så endrer han plutselig kursen mot meg igjen, etter at han har satt i gang bevegelsen. Hvis dere skjønner. Flere som har erfart noe lignende?

Lenke til kommentar

Jeg opplever at bosser treffer meg når de egentlig ikke burde gjøre det. For eksempel The Old Dragonslayer lader opp angrepet sitt, jeg hopper til siden, og så endrer han plutselig kursen mot meg igjen, etter at han har satt i gang bevegelsen. Hvis dere skjønner. Flere som har erfart noe lignende?

Da kan du glede deg til Vendrick.

Opplevde at sverdet hans fulgte etter meg da jeg rullet til siden for å dodge slagene hans.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt fantastisk at man faktisk kan få kjøpt STIGER i dette spillet :w00t: Det er et par items jeg ikke har forstått hvordan jeg skal få tak i, i The Forest, men nå ble jo alt oppklart :)

Covenants: Jeg har som sagt på forrige side ikke kommet så veldig langt ennå, og ennå ikke fått mulighet til å joine noen, bortsett fra den du finner i Majula som jeg pent skal styre unna :rofl:

Hva med dere, joiner dere alle dere kommer over? (Vil helst ikke vite hva de forskjellige gjør med verdenen/karakteren og setter pris på en slik spoiler-greie) Får man tilbud om å joine etter å ha drept bosser osv? Jeg har jo drep the fallen giant, uten å få noe tilbud :hmm:

Lenke til kommentar

Ja, opplever det en del selv, blant annet med de Old Heide Knights som bruker et Giantsword i stedet for sverd og skjold - noen ganger virker det som om de utsetter angrepet med et halvt sekund, og snur seg i stedet. Veldig forvirrende, for jeg ruller slik at jeg unngår det opprinnelige angrepet, men har da ikke mulighet til å rulle unna det angrepet som kommer et halvt sekund senere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt fantastisk at man faktisk kan få kjøpt STIGER i dette spillet :w00t: Det er et par items jeg ikke har forstått hvordan jeg skal få tak i, i The Forest, men nå ble jo alt oppklart :)

Covenants: Jeg har som sagt på forrige side ikke kommet så veldig langt ennå, og ennå ikke fått mulighet til å joine noen, bortsett fra den du finner i Majula som jeg pent skal styre unna :rofl:

Hva med dere, joiner dere alle dere kommer over? (Vil helst ikke vite hva de forskjellige gjør med verdenen/karakteren og setter pris på en slik spoiler-greie) Får man tilbud om å joine etter å ha drept bosser osv? Jeg har jo drep the fallen giant, uten å få noe tilbud :hmm:

Du snakker med diverse NPC's som gir deg tilbud. Det er 2 covenants i manjula, way of blue og champions (?). Ellers så er de andre gjemt litt rundt i spillet.

Hvor langt har du kommet nå country?

Lenke til kommentar

Og da var man etter 72 timer ferdig med DS2, tror aldri jeg har vært både så frustrert og samtidig så betatt av et spill i mitt liv, utrolig fornøyd jeg kom meg igjennom uten bruk av Phantoms.

Ble aldri til at spilte DS1 men dette har gitt meg smaken på mer så blir nok til at jeg spiller meg gjennom det og.

Om du likte dette vil jeg annbefale deg å spille både Demons souls og Dark souls. Jeg synte begge har like stor spillverdi som DS2. Så du har MYE å glede deg til om du begynner på de.

Lenke til kommentar

Stigene er kun for hullet i Majula, du må bare klatre litt rundt for å få tak i items i The Forest of Fallen Giants. (Hvis du tenker på de 2-3 tingene som er over hullet med flammesverdet så er det et område du låser opp med en ring senere)

Lenke til kommentar

Hvor langt har du kommet nå country?

jeg har gjort alt hundre ganger i The Forest og er godt inni Heidi bare..(:.....hihihi...

men har ikke fått noe tilbud i Majula ennå, bortsett fra oppe i fjellet, den som gjør spillet vanskeligere. De eneste personene som er der hittils er båldama, hvormangegangerjegerblittdrept-gubben, kattepusen, smeden og en raring som selger diverse møkk(:

Lenke til kommentar

hvis du går ut på tuppen mot havet (ganske nærme the far fire bonfiren i manjula) og snakker med han som sitter med ansiktet i henda der så blir du tilbudt the way of blue. Da får du en ring som gir deg litt ekstra HP. Samme sted du kan lese antall "deaths worldwide".

Kan ikke si at the Pursuer i Iron keep var så lett å ha med å gjøre, skader 100-150 pr hit med +10 longsword. :p Får gi han et besøk seinere når jeg har tatt alt annet. :)

Lenke til kommentar

Har hatt arbeidshelg...jobbet og sovet....natt til idag drømte jeg at jeg spilte Darksouls2...fikk ikke sovet igjen før jeg "så kontrolleren for meg og trykket på pause"....

Nå har jeg fri og det føles som en drøm at jeg kan jekke meg en pils, sjenke meg en whiskey til å skylle ned ølen med og skru på xboxen å spille til jeg kreperer!!

Skål! og ha en flott gaming-søndag! :w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pursuer i Iron Keep var ikke spesielt vanskelig for min del. Møtte han ved en tilfeldighet når jeg prøvde ut shield bash builden min og hadde ikke veldig store problemer. Han har et veldig enkelt attack pattern og ut i fra det jeg erfarte brukte han ikke "blue sword" attacken der han stabber og curser deg. Noe som gjør kampen veldig enkel.

Lenke til kommentar

Pursuer i Iron Keep var ikke spesielt vanskelig for min del. Møtte han ved en tilfeldighet når jeg prøvde ut shield bash builden min og hadde ikke veldig store problemer. Han har et veldig enkelt attack pattern og ut i fra det jeg erfarte brukte han ikke "blue sword" attacken der han stabber og curser deg. Noe som gjør kampen veldig enkel.

The Fallen Giant burde ikke være spesielt vanskelig han heller, men dæven så mange gange jeg døde der inne....

Guarden som står på utsiden av tåka der var borte vekk de 20-30 siste gangene jeg forsøkte meg for å si det sånn...

Det er det som gjør spillet så fantastisk for min del, følelsen når man endelig kommer seg videre....fantastisk :w00t:

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig rundet spillet. Har rotet rundt med flere chars før jeg satte meg ned med en Int/Faith (Hex) build før jeg gjorde den om til en STR/Faith nær slutten. Synd å si det, men da jeg gjorde det, så ble alt rett og slett for enkelt. Spells som gjorde 1/6 av bossen sin HP og en shield som tanket alt. Til og med brukte Bonfire Ascetic flere plasser (til og med på siste bossen) for å skaff flere Boss Souls. Mistet ikke liv mot de engang... Ble litt skuffet av både NG og spesielt NG+ siste bossen med Bonfire Ascetic med tanke på, igjen, mistet ikke liv engang.

Oh well, satser på at NG+ er vanskeligere :hm:

Evt kan jeg jo starte på med en dual wield char og bli balleid av alt :tease:

Lenke til kommentar

Er ikke spesielt vanskelig med dual wield build heller. Den eneste forskjellen er attack pattern og at man faktisk må dodge. Dobbel katana build gjør ekstremt mye skade. Til og med dual Falchion +5 build i starten sveiser ned det meste uten problemer. Uansett er strength build med greatshield automatisk mye lettere enn alt annet.

Er litt skuffet over NG+. Har ikke møtt store problemer hittil. Er rundt halvveis inn i NG+ og det eneste jeg har failet mye på er Flexile Sentry pga. addsa som har shield break. Ut i fra hvordan NG gikk tror jeg ikke det blir store problemer late game. Dog gleder jeg meg ikke til jeg må ta The Last Sinner.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg klarte å drepe den eneste fyren i spillet man kan selge ting til, altså Gavlan. Ut ifra det jeg har lest, skal man kunne gjenopplive ham på stedet man drepte ham, for 3500 souls, men jeg finner ikke gravstenen hans. Noen som vet hvor den er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...