Gå til innhold

Dark Souls-tråden

negnirty

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg skadet han 50dmg pr hit med +3 short sword. I tilegg til at han gjorde meg guardbroken nesten hele tiden etter å ha blokkert 2 angrep. Fikk liksom aldri noen åpning for å angripe han, kunne gi han noen slag i ryggen her og der.

Som "caster" bør jeg slenge noe særlig med poeng i STR/DEX/Adaptablilty? Eller er det bare STR/END/INT/FAITH som gjelder?

Det er vel så og si umulig å gå 100% caster i PvE?

du kan men det er en utfordring i starten, jeg gikk alltid for det fire longsword som man finner i forest of fallen giants først (det du finner i den hula med den ild spyttende krypet til venstre rett før andre bonfire), brukte dette i starten som enten mage eller cleric, sverdet krever 10 str og 9 dex, etter det så er det bare å peise på med int, end, atn og faith evt magi, bare husk atn siden du vil trenge denne for å få plass til flere spells evt miracles i ditt tilfelle

Btw da var platinum i boks :w00t:

Endret av Leffi78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart å bomme på det sverdet nå og husker ikke hvor jeg fant det,brukte det selv med clericen min. Jeg må vel gå for våpen med magic damage eller enchante de hos McDuff etterhvert da de scaler med int? :)

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

du kan men det er en utfordring i starten, jeg gikk alltid for det fire longsword som man finner i forest of fallen giants først (det du finner i den hula med den ild spyttende krypet til venstre rett før andre bonfire),

kan man knærte det monsteret der?...turte aldri gå inn og hilse på... :huh: ...

fant ild-sverdet da, men det ble kjapt byttet ut med et alminnelig Bastard sword til Warrior`n min.

Har og funnet en rustning som er for tung å bære - hjelper det å bygge på med strenght eller er det kun vitality som hjelper....set var kanskje ikke vitality, husker ikke helt men man forstår vel hvilken level-gren jeg sikter til :)

Lenke til kommentar

du kan men det er en utfordring i starten, jeg gikk alltid for det fire longsword som man finner i forest of fallen giants først (det du finner i den hula med den ild spyttende krypet til venstre rett før andre bonfire),

kan man knærte det monsteret der?...turte aldri gå inn og hilse på... :huh: ...

fant ild-sverdet da, men det ble kjapt byttet ut med et alminnelig Bastard sword til Warrior`n min.

Har og funnet en rustning som er for tung å bære - hjelper det å bygge på med strenght eller er det kun vitality som hjelper....set var kanskje ikke vitality, husker ikke helt men man forstår vel hvilken level-gren jeg sikter til :)

Du kan enten drepe salamanderen fra fronten (vanskelig) eller bakfra: gå til bonfire #2 i Forest of Fallen Giants -> ned stigen -> ta på ringen som reduserer fall damage, still deg på den lille broen og hopp ned på den store søppelbarrikaden. Du overlever fallet hvis du har brukt en human effigy og har på The Cat's Ring*, akkurat som med det store hullet i Majula.

*Heter noe slikt, katten i Majula selger den.

Evt. så kan du komme deg inn i området bak salamanderen gjennom den låste døren utenfor The Last Giant ved å bruke en nøkkel som du finner relativt sent i spillet.

Lenke til kommentar

Hehe, trodde det bare var jeg som var "dum" nok til å kjøpe clever cats ring før jeg fant ut at det var en NPC som faktisk hadde en stige. Trodde faktisk at det var den eneste veien ned der :)(med ring)

NPC? "No Point in Climbing"? :wee:

Går ut ifra at du ikke mener, at det er en av karakterene som faktisk selger stiger? så det går an å komme seg ned i hullet i Majula?

Har så lyst til å prøve å hoppe ned...men har karakter det gitt, har ikke prøvd ennå :)

Lenke til kommentar

Du kan fint hoppe ned med full humanity, fullt liv og cats ring. Bare gå ned "den riktige veien".

Er relativt enkelt å se hvor du burde hoppe videre.

Hvis ikke har du Gilligan sittende rett ved siden av hullet om du snakket med han i Earthen Peak.

suverent!

har ikke kommet meg til Earthen Peak ennå og det sitter ingen ved hullet, regner med det dukker opp noen der etterhvert.

hittils har jeg kun renska The Forest for banditter, det dukker ikke opp et eneste monster der lenger, den dagen jeg tør å gå inn til the Pursuer...lol...og er halvveis i renskinga av Heidis Tower eller hva det heter..

selv om jeg ikke er kommet så langt er jeg allerede rukket å bli level49...hihihi...slik spiller jeg se...(;

Lenke til kommentar

Hehe, jeg grindet mye i "the lost bastille" (dit du kommer etter pursuer) før jeg gikk videre. Jeg er level 90 etter 7-8 timer played med nye characteren.

Vil bare nevne at det er lurt å snakke ut all dialog med dama som selger miracles etter Dragonrider i heides tower of flame.

Er level 90 med min nye char på 8timer played. Endelig fått meg noen hexes jeg kan bruke..

Har tatt mye coop på bosser osv da jeg ikke vil bruke lang tid på de nå, så vil jeg la folk få seg noen token of fidelity også :)

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Hihi...coolt(:

ja jeg dro til Heidi nå fordi jeg leste om en eller annen ring som fantes der ett eller annet sted...husker ikke lenger hva ringen gjør da..(:

Knightene der inne gjør ikke lenger skade på meg gjennom skjoldet så det er piece of cake.

etter det skal jeg inn til Pursuer...har helt angst for han etter at jeg kom på besøk dit litt for tidlig med min første karakter...hihi...

hva er token of fidelity?

Lenke til kommentar

Du får token of fidelity når du hjelper noen med å drepe en boss (du bruker white soapstone sign så de kan summone deg for å hjelpe når de er "human"). Det kan brukes til å joine covenanten "Blue sentinels". Det er også et PvP duel system hvor du må bruke en token of fidelity for å ta en "sparring match" mot andre medlemmer av Blue sentinels.

Det ligger en ring i en kiste rett utenfor "Old dragonslayer" sin foggate som gjør at du ikke mister mer enn 20-30% maks når du er Hollow. Noe som gjør spillet ganske mye lettere eller sparer deg for å bruke opp alle human effigy du har. .)

Hvor mye Vigor / HP er det vits å ha i en PvP build? Ligger på 28 pts der nå. (på level 90 vel å merke)

edit: ser på builds på nettet at jeg kanskje sløser for mye poeng på HP.

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Hehe, trodde det bare var jeg som var "dum" nok til å kjøpe clever cats ring før jeg fant ut at det var en NPC som faktisk hadde en stige. Trodde faktisk at det var den eneste veien ned der :)(med ring)

NPC? "No Point in Climbing"? :wee:

Går ut ifra at du ikke mener, at det er en av karakterene som faktisk selger stiger? så det går an å komme seg ned i hullet i Majula?

Har så lyst til å prøve å hoppe ned...men har karakter det gitt, har ikke prøvd ennå :)

kjøper man den dyreste stigen å klatrer ned denne så finner man en liten på sida som fører opp igjen til ett romm med 1 sett great lightning spear og 2 andre kister som inneholder noen godsaker, blir ikke låst opp før du har funnet en nøkkel rett før boss gaten til the rotten, viss man bruker torch kan man se opptil flere områder man kan falle ned til og overleve, du får og trophy / acivement av å kjøpe alle 3 stigene og så snakke med han etterpå :)

Lenke til kommentar

I Iron Keep? Hvordan får du han dit? Må du drite i å slakte han i Forest da eller?

Er eneste veien til gutter ned i hullet ? Husker faen ikke hvordan jeg kom meg dit på forrige character.

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...