Gå til innhold

Dark Souls-tråden

negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fullførte nettop første playthrough (51timer). Har ikke startet NG+ enda da jeg fremdeles har lyst til å drepe Ancient dragon (som drepte meg når han var på 10% i stad :()

Må si at siste boss var latterlig lett og tok hu på andre forsøk. Mtp hvor vanskelig Gwyn i DS1 var..

Det var iallefall veldig deilig å kjøre gjennom spillet uten noen spesiell hjelp. Det eneste jeg googlet var hvor jeg fant estus flaska og hvor jeg skulle bruke enkelte nøkler (Jeg ikke gadd å bruke lang tid på å lete etter en dør jeg hadde glemt for lenge siden)

Det eneste hodebryet av bosser i spillet for min del var :

The Pursuer (dårlig gear og hadde oversett frøken emerald herald så jeg hadde ikke estus)

The Lost Sinner (10-15 forsøk.)

The Rotten (ja, døde sikkert 30-40 ganger, vred meg opp som en svamp gjentatte ganger)

Mytha, the Baneful Queen (var utvilsomt den værste pga posion)

Ancient dragon som er ubeseiret etter 15-20 forsøk i dag.

Var litt for mange bosser som ikke skapte noe særlig hodebry. I DS1 til sammenligning så satt jeg meg godt fast på:

Gargoyles

Capra demon

Sif

Gaping dragon

Ornstein & Smough
Dark Sun Gwyndolin

Bed of chaos

Manus

Gwyn

Men det kan godt ha med erfaring innenfor souls serien å gjøre også. Da jeg var 100% uforberedt da jeg begynte på dark1.

Her er iallefall den deilige characteren min. :

Hadde vært morro å sett bilde av deres :)

image.jpg
image_1.jpg

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Souls serien; love and blood forever.

Det er elsk og hat spill. :green:

Er ferdig.. eller "ferdig" med Iron Keep.. har ikke tatt the pursuer enda.

Lurer på hvilken vei det er naturlig å bevege seg videre. Har tatt Sinner og vimset rundt i skogen. Rotteriket eller Belfry Sol er muligheter men jeg gleder meg ikke så innmari til akkurat de stedene haha!

Lenke til kommentar

Hehe, den riktige veien er der du ender opp. Jeg fant jo ikke iron keep før jeg ikke hadde flere stedet å gå.

Spilt litt PvP nå, NYDELIG med 3 slots våpnen da jeg kan veksle mellom uchigatana +10, Black bow +6 og chime.

Møtte blandt annet en merkelig fyr med dual wield som lot seg dø av å nuking av emit force. Mye glattere og bedre latency på pvp'n her enn i ds1. Var som en drøm :). Ser frem til mer av det, selvom det ser ut som orbene ikke lar seg bruke overalt av en eller annen merkelig grunn

Lenke til kommentar

Souls serien; love and blood forever.

Det er elsk og hat spill. :green:

Jeg syns det virker å være et fantastisk spill :)

Jeg har ikke spilt det første spillet og har først nå begynt å få en forståelse av selve oppbygningen av spillet. Det er jo litt spesielt.

Det som virkelig er hat er når jeg har hamstret tusenvis av souls og skal springe bort for å levle opp. Da dør jeg som regel på veien...og når jeg skal tilbake for å touch`e bloodstainen min faller jeg som regel ned av en bro eller lignende...lol...

Tror jeg skal starte en ny karakter ikveld, gjøre det litt bedre med denne.

Så får the pursuer leve en liten stund til.. :hmm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg skal starte en ny karakter ikveld, gjøre det litt bedre med denne.

Så får the pursuer leve en liten stund til.. :hmm:

Husk at det også er en mulighet å gi Soul Vessel til de gamle Firekeeper damene. Da kan du plassere alle 'poengene' helt på nytt med utgangspungt fra den klassen du valgte.

Lenke til kommentar

Yesyes, men har lyst til å starte på nytt. Altfor mye soul harvesting som har gått dundas pgr.a tullete dødsfall (:

det jeg koser meg mest med i dette spillet er når jeg kommer til nye steder. Den samme følelsen har jeg ikke hatt siden jeg spilte Castlevania som guttepjokk...når man dør og dør og dør men plutselig får det til og det åpner seg et nytt rom..wooh!(:

The Forest Of Fallen Giants er et slikt sted. Det er ikke så vanskelig å komme hit, det er ikke det...bare fikk en skikkelig god'følelse da jeg kom hit (:

god gaming-søndag folkens(:

Lenke til kommentar

Høres ut som du koser deg Countryman! Det tar som du nevner litt tid å forstå spillet, men når du gjør det så finnes det ikke bedre spill. Produsentene av disse spillene setter en helt ny standard for denne sjangeren spill for min del. Det finnes ikke noe som kan måle seg med souls serien.

Lenke til kommentar

Høres ut som du koser deg Countryman! Det tar som du nevner litt tid å forstå spillet, men når du gjør det så finnes det ikke bedre spill. Produsentene av disse spillene setter en helt ny standard for denne sjangeren spill for min del. Det finnes ikke noe som kan måle seg med souls serien.

:) :) :) Det gjør jeg! Sola skinner og gardinene er trekt for :rofl:

Har nettopp startet med en ny warrior og har høstet alt av souls i The forest of fallen Giants - vil ha en bra start med masse "gratis" level-ups. Ikke minst er det god kamptrening..merket jeg trengte det da jeg tilfeldigvis møtte på The Pursuer igår kveld :ohmy:

Lenke til kommentar

Du kjørte ikke Brother of blood duels i går? Møtte en type med helt likt gear..

Har ikke startet NG+ enda selv, da jeg prøver ut PvP litt først.

Egentlig rart at de ikke har lagt inn en funksjon hvor du kan bevist spille duels mot folk du kjenner. Evt søke opp navn du vil duelle med.

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

PvP er ødelagt for min del inntil pc release. Ufattelig mye desync mellom meg, server og motstander. Folk har dobbel range på våpen til tider og får backstab når de står ved siden av meg.

Merka og dette, er så å si umulig å få has på invaders når man er alene, men er man 2 eller flere så går det som en drømm, og pvp er så å si samme opplegg, eneste stedet jeg syns pvp fungerer er når man aktiverer statuene like ved way of the blue covernant, den pvp arenaen ser ut som den fungerer litt bedre enn viss man går til/legger ut red summon signs andre steder i spillet

Lenke til kommentar

Jeg hadde personlig mye bedre erfaring med PvP utenfor Cathedral of blue med cracked red eye orb mens på arena til blood brotherhood lagget det mer. (kan ha vært tilfeldig). Men jeg syntes det er lettere å treffe riktig her enn i ds1, selvom det er noen latency problemer. Om noen er intr i å spille litt PvP duels så send meg PM :).

Edit: Kjørte nettop "sparring" i blue sentinels og brukte spiders silk +4 som våpen ( S som stat på Dex og shield piercing på R2) . Hadde pen latency mot alle jeg møtte og vant 3 av 3. (tapte omtrent alle i brotherhood i går :( med blacksteel katana +10 til sammenligning). Litt merkelig at man må ha token of fidelity for å duelle som blue sentinell når man kan duelle fritt i brotherhood.

Blue eye orb får jeg instant cancel på når jeg prøver å invade, er det ingen syndere ute å går? :(

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Jeg hadde personlig mye bedre erfaring med PvP utenfor Cathedral of blue med cracked red eye orb mens på arena til blood brotherhood lagget det mer. (kan ha vært tilfeldig). Men jeg syntes det er lettere å treffe riktig her enn i ds1, selvom det er noen latency problemer. Om noen er intr i å spille litt PvP duels så send meg PM :).

Edit: Kjørte nettop "sparring" i blue sentinels og brukte spiders silk +4 som våpen ( S som stat på Dex og shield piercing på R2) . Hadde pen latency mot alle jeg møtte og vant 3 av 3. (tapte omtrent alle i brotherhood i går :( med blacksteel katana +10 til sammenligning). Litt merkelig at man må ha token of fidelity for å duelle som blue sentinell når man kan duelle fritt i brotherhood.

Blue eye orb får jeg instant cancel på når jeg prøver å invade, er det ingen syndere ute å går? :(

En av grunnene til dette, kan vaere at Brotherhood of Blood f.eks, trenger du 1000 kills for rank 3 og når du dør får du -1 killpoint.

Blue Sentinels bruker du Cracked blue eye, ringen som lar deg bli summoned, eller sparring statuene i kjelleren i Cathedral. Forskjellen her, er at du ikke mister noen killpoints om du dør som blue phantom.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvordan greia med sjeler er? Fikk etter tusende forsøk drept "the last giant". fikk da 10 000 sjeler. Så døde jeg et par ganger og nå virker det som disse sjelene er tapt for alltid? smått frustrerende... hvordan funker dette?

Lenke til kommentar

Stemmer det.
Når du dør, etterlater du deg en blodpøl med en liten glitrende grønn sky. (Vet ikke helt hva jeg skal det jeg.)

Du har det "livet" på å gå å hente dette, hvis ikke er det tapt. Gjøres 'så enkelt' som å gå til stedet du døde og trykke actionknappen til din konsolls kontroller.

Du kan gjøre ting for å forhindre at sjelene dine ligger igjen, eller blir tapt m du dør en ekstra gang på vei tilbake. Som f.eks å bruke en av to ringer. Ring of Soul Protection eller Ring of Life Protection.

Du kan finne disse ringene rundt omkring. Når du dør, blir ringen ødelagt, men du har fremdeles sjelene på deg. Eneste du da behøver å gjøre, er å dra til en blacksmith for å reparere.
Soul Protection ringen koster deg 6 000 å reparere, mens Life protection koster deg 3 000.

Det er også et spell ved navn Repair, men så vidt jeg vet får du ikke tak i det før etter du har samlet sammen 500k sjeler, eller drept de 4 store bossene.

Endret av Kverulantus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

lofotknut, jeg vil annbefale deg å returnere til Manjula og levle opp hos Emerald Herald (dama som gir deg estus flask i grønn kappe) så fort du har en del sjeler på deg (drept en boss fks). Bruk homeward bone for å komme til siste bonfire, så teleporter du til manjula for å bruke sjelene. 10.000 sjeler er ikke så mye, selvom det kan bety et par levler i starten av spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...