Anna May Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Og så enkelt var det for deg. Jeg blir grilla. Flambert kanskje heller. Får til mye annet da. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Har duellert litt i det siste, blir eid hele tiden grunnet manglende ferdigheter/for tunglastet karakter og manglende hp, om noen bruker magi stikker jeg av fra kampen (i håp om at en annen dark phantom klarer å ta hosten), pokker meg umulig å beskytte seg mot selv med skjold med bra magic defense (skulle nok ha oppgradert faith istendfor intelligence så jeg kunne ha brukt great magic barrier med litt levling). Jævlig irriterende med folk som bruker noe slags resin/weapon enchantment som i visse tilfeller går gjennom shieldblock (er dette meningen?) eller gjør sykt med skade også, har begynt å rushe folk når jeg kjemper mot dem (lar dem bukke seff) slik at de ikke kan bruke faenskapen mot meg. Jeg synes forøvrig kampsystemet som helhet gjør tunge meleehelter svake, jeg brukte R2 med DKG mot en av magifolkene close range og selv om han ikke brukte noe tungt skjold tok han 10 hp i skade (WTF!), jeg håper at tunge våpen vil kunne takle karakterer med medium skjold bedre i DS2, om de ikke parrerer bør de tyngste våpnene gå igjennom på to slag (uten pause). Har begynt å bruke BKS isteden, det er raskere enn DKS og BKH og gjør god skade. Endret 20. november 2013 av Dark Archon Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Det er meningen at enchantments (og resins) skal gå gjennom skjoldene, det er såvidt jeg vet ingen skjold med 100% i magic defense (i motsetning til i Demon's Souls, hvor det var ett, DSS). Men disse buffene forsvinner etter et minutt eller noe, så det er bare å holde seg unna. GMB fungerer også, men folk vet å ikke kaste bort magi når du aktiverer den. Med tunge våpen så er det ekstremt viktig med timing, ellers treffer du ikke. En taktikk med tunge rustninger kan være å fange motstanderen i en stunlock (mulig det ikke er så lett nå, har ikke spilt så mye etter AotA kom), eventuelt ha nok liv og poise til å kunne holde ut gjennom motstanderens angrep samtidig som du angriper selv. 1 Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Darkmoon blade, level 163, Zweihander og parry...EID. Tok nesten å oneshotta asylum demon i new game+, hadde vel 50 hp eller så etter plunging attack. Har duellert en del i det siste, har god nok faith til å bruke great magic barrier og den beste darkmoon blade-buffen, gmc funker bare bruktbart mot mages dog, de unngår med dark wood grain ring og gjemmer seg bak skjold, hadde kanskje vært lettere med Shotel, men foretrekker gold tracer generelt så det har jeg enda ikke testet ut. På den andre siden var det moro når en motstander brukte wog på meg nylig med gmc på, det gjorde nesten ingen skade og om jeg husker korrekt heller ikke knockback, drepte han med to slag deretter. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 http://kotaku.com/a-dark-souls-cafe-is-coming-to-japan-yes-an-actual-ca-1480991890 http://www.ign.com/articles/2013/12/11/dark-souls-cafe-opening-in-japan 2 Lenke til kommentar
johnviggo Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Tok livet av Gwyn for første gang for ett par dager siden. For en følelse! Startet med en gang på en NG+ og har fått unna de første bossene (Taurus Demon, Bell Gargoyls og Moonlight butterfly) uten nevneverdige problemer. Regner med det stopper opp snart. Skal prøve meg på Hydra, Havel og Capra Demon i kveld Gleder meg stort til Dark Souls 2 nå. Endret 10. januar 2014 av johnviggo Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Hei! Jeg vurderer å starte opp med dette spillet (Har kjøpt det, men rett og slett ikke hatt ballene til å starte det helt enda), og jeg lurer på om det virkelig er så ufattelig vanskelig som de fleste skal ha det til? Er en erfaren gamer, har blant annet rundet ninja gaiden 1 og 2 på hakket over normal, så har vært borti spill med en solid utfordring før. Skjønner jo at dette er veldig forskjellige spill selvfølgelig. Og, hvordan er det å game på tastatur og mus? Har noen erfaring med det her? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Vanskelighetsgraden i Dark Souls er høyst relativ og ville ikke vært regnet for noe spesielt for et par konsollgenerasjoner siden. Det som gjør at Dark Souls kalles vanskelig i dag er at 1. hvis du dør så starter du ikke akkurat der du døde, men må kanskje bruke noen minutter på å gå tilbake fra et checkpoint og 2. når du dør mister du alle souls (experience points) som du har liggende (dvs. ikke brukt til å oppgradere karakteren) og 3. det er mulig å forville seg inn i områder der fiendene er altfor sterke for deg og dreper med et slag. Endret 22. januar 2014 av Spartapus Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Vanskelighetsgraden i Dark Souls er høyst relativ og ville ikke vært regnet for noe spesielt for et par konsollgenerasjoner siden. Det som gjør at Dark Souls kalles vanskelig i dag er at 1. hvis du dør så starter du ikke akkurat der du døde, men må kanskje bruke noen minutter på å gå tilbake fra et checkpoint og 2. når du dør mister du alle souls (experience points) som du har liggende (dvs. ikke brukt til å oppgradere karakteren) og 3. det er mulig å forville seg inn i områder der fiendene er altfor sterke for deg og dreper med et slag. Hei, og takk for et bra svar. 1. Noen minutter har jeg da til overs, det høres ikke dumt ut. Det var jo samme greiene i ninja gaiden. Lite spørsmål i forhold til det; Respawner da fiendene du drepte før du døde, eller forblir de døde? 2. Vil disse souls bli respawnet som fiender, eller er de sjelene da "tapt"? Altså at man har muligheten til å drepe samme fiende på ny, for å kunne sanke sjeler? Eller er det kanskje sånn at fiendene spawner på ny, men du får ingen souls for å drepe de? 3. greit, det er ikke spesielt linært altså, very nice Endret 22. januar 2014 av fiskerdigg Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Dark Souls har en åpen struktur og man kan til en viss grad velge rekkefølge på områder og bosser. Fiendene respawner alltid når du dør. Du må sloss med dem på nytt, men du får like mye sjeler/xp fra dem som før. Når du dør havner alle sjelene dine i en slags lysende dam som ligger der du døde. Når du finner den får du tilbake alle sjelene du mistet. Men det betyr også at hvis du dør før du når frem så kommer det til å bli en ny dam der du dør og den første dammen (som sannsynligvis har flere sjeler i seg enn den nye) blir borte. Endret 22. januar 2014 av Spartapus Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Hvis du tar deg god tid, og ikke prøver å sloss mot alle fiendene på en gang, så er det ikke så vanskelig. Hvis du sliter med bosser, så får du bruke humanity til å bli menneske, og dermed ta med deg en annen spiller, eller to. 2 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Fikk platinum på Dark Souls for en del uker siden. Endte opp med level 426 i new game 6+ og rundt 350 humanitys. Tror dem 4 siste gangene fullførte jeg omtrent uten å dø og DLCen. Artorias var vrien i min første playthrough, da hadde jeg noe rævva gear og var kun level 45. Nå er jeg klar for Dark Souls 2! Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Kunne ikke finne noen Dark Souls 2 tråd: Noen som har oversatt den japanske Dark Souls 2 nettsiden, de postet noe "info" noen dager siden, oversettelsen er klippet sammen til ett bilde: Spoiler det / stort bilde 2 Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Fikk platinum på Dark Souls for en del uker siden. Endte opp med level 426 i new game 6+ og rundt 350 humanitys. Tror dem 4 siste gangene fullførte jeg omtrent uten å dø og DLCen. Artorias var vrien i min første playthrough, da hadde jeg noe rævva gear og var kun level 45. Nå er jeg klar for Dark Souls 2! Det er virkelig imponerende, er ikke mange prosent i verden som har full pott enten det er Ps eller 360 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Haha, her sitter alle og prater om å runde spillet for 3. og fjerde gang og er lvl 426, mens jeg ikke har klart Undead Burgh på normal enda. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Da har du ikke prøvd ordentlig. Undead Burgh har ingen vanskelige segmenter så lenge du unngår dark knighten (eller hva de heter) som står nedenfor en trapp som du uansett ikke behøver å gå ned. Jeg skal innrømme at jeg kun har rundet Dark Souls en gang. Jeg begynte på en ny omgang og kom halvveis, men så ble jeg distrahert av andre titler. Jeg har for mange lange spill til at jeg kan runde noe to ganger. 3 Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Haha, her sitter alle og prater om å runde spillet for 3. og fjerde gang og er lvl 426, mens jeg ikke har klart Undead Burgh på normal enda. Da har du ikke prøvd ordentlig. Undead Burgh har ingen vanskelige segmenter så lenge du unngår dark knighten (eller hva de heter) som står nedenfor en trapp som du uansett ikke behøver å gå ned. Jeg skal innrømme at jeg kun har rundet Dark Souls en gang. Jeg begynte på en ny omgang og kom halvveis, men så ble jeg distrahert av andre titler. Jeg har for mange lange spill til at jeg kan runde noe to ganger. Haha, må nok innrømme jeg henger på Bytex til en viss grad. Aldri runnet spillet ennå, men ringt første bell og tatt "alle" bossene som man egentlig ikke trenger å ta xD (hater Blighttown og New Londo så kommer ikke videre) http://darksouls.wikidot.com/bosses - Disse har jeg tatt: Asylum Demon - Required - Yes Belfry Gargoyles - Required - Yes Capra Demon - Required - No Gaping Dragon - Required - No (ikke med Master Key) Moonlight Butterfly - Required - No Stray Demon - Required - No Taurus Demon - Required - No Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Første gang jeg prøvde spillet satte jeg meg fast på en armored boar i Undead Burgh eller parish eller hva det nå var. Så prøvde jeg en gang til ett år senere på PC, og kom ikke så langt engang. Droppa hele prosjektet da. Ble så møkklei av å backtracke tilbake fra bonfire og drepe de samme skjelettene ørten ganger. Endret 25. januar 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Ah, vel det er ingen grunn til å slåss mot villsvinet. Man løper bare rett opp trappen på høyre hånd og etter at man har kverket skjelettene der kan man skyte villsvinet i ro og mak ovenfra. Mener å huske at fire bombs gjorde mye skade. 2 Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Du kan hive noe åte inn i ilden som er til høyre rett etter at du kommer inn i området, villsvinet er ikke noe smartere enn at det dør i flammene. PS: Du klatrer vel opp stigen ved bonfire? Den som du kan sparke ned Endret 26. januar 2014 av Totenkopf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå