Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Four Kings synes jeg og var vanskelig, men de blir betraktelig lettere med heksa på laget. Et problem med denne kampen er det fasongen på kongene, kombinert med ikkeeksisterende bakgrunn, gjør det vanskelig å avgjøre om man er innenfor rekkevidde. Det kan være skikkelig vanskelig å i det hele tatt treffe om man har et kort våpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BoC er jo egentlig bare ren pugg av angrepsmønster, og ganske vanskelig å greie uten å ha prøvd litt først. Likte Dragon God fra forgjengeren bedre.

 

På Four Kings har jeg alltid bare tanker gjennom angrep, og slått og slått. Husker jeg tok den tredje så fort at jeg måtte vente litt på fjerde. Men jeg kan se for meg at man kan få trøbbel om man somler litt.

Lenke til kommentar

Jeg slet skikkelig med Quelaag, men tok Ornstein og Smough på første forsøk. Rimelig forskjellig hva folk finner vanskelig i det spillet, selv om jeg tror omtrent alle hater kaossenga.

 

Jeg klarte nesten O&S på første også, men med hjelp fra en annen spiller, prøvde en del ganger til med samme fyr men det gikk akkurat ikke - vi hadde S ned på en lifebar tre ganger om jeg husker riktig men han tok oss ut med shockwaveangrepet rett før han døde alle gangene. Gikk tom for humanity, så ble til at jeg tok han selv, tok vel 10-15 forsøk alt i alt, når man klarer å separere dem er O lett å ta ut og etterpå er det bare å sette fast S på pillarrestene, slå ham litt og løpe, rinse and repeat.

 

Drepte noen folk i PvP også, spilte vel 6 kamper eller noe slik og vant fire tror jeg, sliter med å ta mages - men dexterityfolka blir slaktet av det tunge våpenet mitt mens rustningen og skjoldet tar seg av skaden. Noen ble riktignok mer drept av npcs enn meg, når de prøvde å stikke av :p - ble en indicment fra den siste som døde.

 

Har kun kjempet mot den skjellløse dragen til nå av de fire hovedsjelsfiendene, han drepte meg første gangen, vi får se om jeg klarer ham imorgen.

Lenke til kommentar

Bed of Chaos? Tålmodighetsprøve, også må man ha litt flaks. Er man uheldig med angrepsmønsteret til bossen blir det mye vanskeligere. Jeg har opplevd å både ta den på første forsøk og å bruke ti forsøk. Sånn sett er det kanskje den dårligst designede bosskampen i spillet, da resten i stor grad avhenger av ferdigheter.

Lenke til kommentar

Enig i at Four Kings er vanskelig. Kanskje den kjipeste kampen for min del pga tidspresset. Måtte ha med både heksa og en hjelper for å få det til jeg, men da gikk det. På runde to dette. Stor gjenspillingsverdi i dette spillet :)

Og det finnes fortsatt fiender jeg ikke har tatt i det hele tatt. Den røde dragen på broen bla.a. Den er vanskelig, ja hittil umulig for meg.. :p

Lenke til kommentar

Problemet for meg var at Artorias fikk inn en del one hit kills på meg og at jeg slet med å heale uten å bli truffet av han, jeg har en ganske tung build med knight i giant armor + dragon king greataxe/grass crest shield (bruker black knight halberd mot noen bosser) så mulig din build er noe raskere.

 

Klarte SG på andre forsøk, brukte bare R2-angrepet til DKG et par ganger på han, funket fett. :p

 

Kun Kalameet og BOC gjenstår før Gwyn, gruer meg til BOC, vi får se hvordan det går. ;)

Lenke til kommentar

Er ganske mye forskjellig hva folk sliter med i Dark Souls. Eneste bossen jeg har brukt rundt 5 forsøk er Artorias med en underlevlet charr i New Game+

 

Dem siste 3 NG+ har jeg tatt bossene tatt på et forsøk. Faktisk så tok jeg Ornstein & Smough på 30 sekunder totalt i new game 4+ med den charren jeg brukte mest.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Enig i at Four Kings er vanskelig. Kanskje den kjipeste kampen for min del pga tidspresset. Måtte ha med både heksa og en hjelper for å få det til jeg, men da gikk det. På runde to dette. Stor gjenspillingsverdi i dette spillet :)

Og det finnes fortsatt fiender jeg ikke har tatt i det hele tatt. Den røde dragen på broen bla.a. Den er vanskelig, ja hittil umulig for meg.. :p

 

Nå er det en stund siden jeg spilte og jeg husker ikke alle fiendenes utseende, men er ikke den røde dragen på broa den man lett kan drepe ved å skyte piler fra plattformen under?

Lenke til kommentar

Man kan ikke gjøre det lenger. Heller ikke fra tårnet oppe på siden. Det kom visst en patch før jeg begynte på spillet så jeg fikk aldri testet den enkle løsningen.

Men man kan fortsatt stå under brua og skyte piler på halen så man får våpenet. Testet dette med den første bua jeg fikk. Tror det tok 40-50 piler om jeg ikke husker feil (lol), men det gikk. :)

Endret av Anna May
Lenke til kommentar

Åja, nå husker jeg; teknikken jeg snakker om er kun for å få sverdet - det stemmer. Det finnes fortsatt en teknikk som gjør at du kan ta dragen relativt lett når du først har fått tak i det sverdet; stå i trapperommet under broa, ta av alle klær (med mulig unntak av lette klær som begrenser fire damage, som pyromancer-klærne) og bruk sverdet du fikk fra dragen i et tohåndsgrep. Man løper opp på broa for å lokke dragen, når dragen lander slår du den i hodet med sverdet og løper så fort du kan ned i trapperommet igjen for å unngå flammene. Det er litt tricky i begynnelsen fordi du må vite akkurat hvor på broa du skal plassere deg slik at du kan slå dragen i hodet akkurat i det øyeblikket den lander (bruker du for lang tid blir du drept), men når du har fått inn rytmen blir det ganske lett. Sjekk ut en youtube-video for å få en viss anelse om hvor det er best å slå fra. Med denne teknikken pleier jeg å ta dragen med en gang jeg kommer til broa, samme hvor lav level jeg har.

Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til at jeg vil banke den dragen, er fordi jeg ikke får det til.

Havel var gøy. Første runde tok jeg pingleutgaven og stod i døra og lurte eremittkrepsen ut. På runde to turte jeg å gå inn å møte ham. Han er jo forholdsvis grei å lese. Såå mye enklere enn den dragen. -For min del i alle fall.

Oooh og så den dragen nede et eller annet sted ved Knight Artorias (?).. Den har jeg ikke slipt knivene mine på enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...