Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg råder alle å gjøre før man stikker innom Blighttown er å hente "Rusty Iron Ring" i Northern Undead Asylum (der man startet spillet), som gjør slik at man kan gå i normal hastighet i vann/sump/osv. Er helt latterlig hvordan en ny spiller skal skaffe nøkkelen til døren der ringen er OG komme seg tilbake til Northern Undead Asylum uten at de liksom vet det fra før av.

 

Sikkert ikke vits med spoiler tag, men er en youtube video om hvordan man skaffer nøkkelen og kommer seg tilbake til Northern Undead Asylum.

 

 

Lenke til kommentar

Det er dette jeg ikke liker med Dark Souls. At de har gjort det så utrolig vanskelig å komme seg til steder HVIS man ikke vet om alle snarveiene på forhånd eller hva slags spesialringer eller våpen man MÅ skaffe først. Hvordan skulle man vite om alt det uten å lese i en game guide eller GameFAQs?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det. Ikke tenk så mye på ting du går glipp av, spillet er ganske lett i NG+ så det er ikke vanskelig å kuppe med seg ting man ikke fikk med seg første gang.

 

Synes ikke det er så altfor vanskelig nå heller, ikke når man blir kjent med hvert område, så vet hvor alle fiendene er osv, og tid man skal rolle for å dodge.

 

Er det noen fordeler med NG+(+++)? Annet enn litt vanskeligere (har jeg lest), og flere souls for å drepe X fiende?

Lenke til kommentar

Det er dette jeg ikke liker med Dark Souls. At de har gjort det så utrolig vanskelig å komme seg til steder HVIS man ikke vet om alle snarveiene på forhånd eller hva slags spesialringer eller våpen man MÅ skaffe først. Hvordan skulle man vite om alt det uten å lese i en game guide eller GameFAQs?

 

Akkurat i dette tilfellet tror jeg det er med overlegg. Det er neppe "meningen" at man skal ha Rusty Iron Ring første gang man kommer til sumpen; man skal erfare hvor vanskelig den er uten, og så komme tilbake senere med ringen. Samtidig har man lagt inn muligheten til å finne ringen som en belønning til de som tar seg tid til å utforske alle sideveier grundig. Jeg har ikke noe å utsette på den balansen.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg har forstått spillet rett:

 

 

(Tårn=bjelle)I starten er det de to tårnene. For det er det totalt 3 bosser for den første, og 2? for den nedre, med mindre du bruker snarveien. Senere er det fire "lordvessel" ting, som må plasseres steder, med hjelp av duden som popper opp etter de 2 tårnene. Deretter er det å hoppe ned til Den siste bossen, og etter den er det å velge ending (har ending noe å si for NG+?)

 

Mulig en del bosser mellom hver lord-sak, men holder fremdeles på med andre bjella, så vet ikke om det enda.

 

Lenke til kommentar
Synes ikke det er så altfor vanskelig nå heller, ikke når man blir kjent med hvert område, så vet hvor alle fiendene er osv, og tid man skal rolle for å dodge. Er det noen fordeler med NG+(+++)? Annet enn litt vanskeligere (har jeg lest), og flere souls for å drepe X fiende?

 

Ingen fordeler nei. Fiendene blir litt tøffere, men ikke så mye tøffere at det er mye utfordring i dem dersom du har levlet en del i første runde. Og betraktelig mer souls for å drepe ting.

 

Men er det greit å spoile alt mulig? Har prøvd å holde så mye som mulig tilbake for å ikke ødelegge opplevelsen din, men ser andre bare hiver ut detaljerte forklaringer på hvordan man får tak i ditt og datt av hjelpemidler. Personlig foretrakk jeg å finne ut av det meste selv.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg har forstått spillet rett:

 

Ja, mer eller mindre, men mesteparten av bossen kan du unngå hvis du vil. Bjellegargoylene og Quelaag er obligatoriske, men du kan unngå Taurus Demon om du tar turen via Darkroot Basin, og drar du ned til Blighttown via Valley of Drakes trenger du heller ikke slåss med Capra Demon eller Gaping Dragon.

 

 

Før du får Lordvessel må du gjennom en boss i Anor Londo, og veien inn til Lost Izalith, der du finner én av herresjelene, voktes av intet mindre enn tre bosser. Det finnes en snarvei som lar deg unngå alle tre, dog. Du må også forbi en ekstra boss før du finner Nito i Tomb of the Giants.

 

Lenke til kommentar

Har nå kommet meg til Blighttown etter å ha drept gaping dragon og div stuff... Men er det noe mer å ta fatt på før jeg går videre ned dit? Jeg har vært i Darkroot (ikke i 20k souls døren enda på denne char) og alt av sewer greiene, tar gjerne imot tips. Jeg har et STR END fokus build. Ikke spillt så sykt mye men liker å gå med black knight sword i en hånd og skjold i andre. Deilig å kunne dodge ordentlig også. Anbefalinger til STR våpen tas med takk?

Lenke til kommentar
Ingen fordeler nei. Fiendene blir litt tøffere, men ikke så mye tøffere at det er mye utfordring i dem dersom du har levlet en del i første runde. Og betraktelig mer souls for å drepe ting. Men er det greit å spoile alt mulig? Har prøvd å holde så mye som mulig tilbake for å ikke ødelegge opplevelsen din, men ser andre bare hiver ut detaljerte forklaringer på hvordan man får tak i ditt og datt av hjelpemidler. Personlig foretrakk jeg å finne ut av det meste selv.

 

Vet det jeg vil vite nå. Selv om jeg vet om snarveier, skal jeg ikke bruke. Men er som med nettet på skolen tidligere. Var noe blokkert, brukte jeg masse tid på å finne en vei forbi sperren. I Dark Souls har jeg mer lyst til å finne snarveier enn å gå videre. Vet jeg om dem, kan jeg fortsette i fred.

 

Men vet nok nå, holder meg unna tråden for å kjøre safe.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått skaffet en 360 kontroller, og etter et par timer med forsøk på å få startet spillet og få brukt kontrollen ordentlig, så funket det :) (Man kan visst ikke ha windows live mail installert, det skaper problemer for windows live marketplace, wut)

 

Uansett, et par random spørsmål:

1. Spillet er capped på 30 fps akkurat nå, bør jeg holde det slik hvis jeg er interessert i å spille med andre? (Jeg syns forøvrig det flyter ganske greit, så trenger sånt sett ikke endre noe).

2. I spillet har jeg slått av motion blur og AA, ettersom det var anbefalt. I DSfix har jeg satt AA quality på 0, noe vits å leke med dette? Eventuelt andre innstillinger i DSfix? Det ser veldig smooth ut sammenlignet med PS3 versjonen.

3. Er spillet satt fast i en viss ratio? Jeg endret oppløsningen til 1920x1200 i dsfix og ingame, men jeg får black bars.

 

Noen som er spill relevant:

1. Hvor får man adgang til DLC'n, er det veldig åpenbart, eller må jeg lete etter det selv?

2. Anbefalt utfordring? Jeg har rundet spillet en gang på ps3 når det kom ut, jeg tenkte å fastsette soul level til 60 noe for PVP og prøve noe annet enn winged spear + shield kombo. Vurderte Zweihander eller claws. Skjold er dessverre altfor brukbar :p

Eventuelt null magi, pyromancy er så greit å bruke :p

Lenke til kommentar

1. Hvor får man adgang til DLC'n, er det veldig åpenbart, eller må jeg lete etter det selv?

Det er litt kryptisk. Du må drepe en golem og redde en tøtte, drepe enda en golem for å finne en medaljong, og så returnere til der du slåss med den første golemen. Hvis du er grundig finner du nok ut av det på egen hånd, men dersom du aktivt leter kan du fort bli litt frustrert. Uansett kan du ikke ta turen før du er omtrent halvveis i spillet (har Lordvessel).

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke lagt opp for at venner skal spille i coop. Du kan kun invaderes av tilfeldige folk, og det er ingen chat system i spillet heller. Det er meninga du skal være alene og redd, ikke slakte deg gjennom alt med en kompis :) Kommer en player inn i spillet ditt kan du garantere at han vil prøve å ta livet ditt hvor som helst. Med mindre det er summons for å drepe bosser.

Du KAN være heldig å få kompisen din ingame men det skal være flaks i såfall. Og han kan ikke spille som vanlig uansett, bare som en invader/spøkelse.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Nei, det er ikke lagt opp for at venner skal spille i coop. Du kan kun invaderes av tilfeldige folk, og det er ingen chat system i spillet heller. Det er meninga du skal være alene og redd, ikke slakte deg gjennom alt med en kompis :) Kommer en player inn i spillet ditt kan du garantere at han vil prøve å ta livet ditt hvor som helst. Med mindre det er summons for å drepe bosser. Du KAN være heldig å få kompisen din ingame men det skal være flaks i såfall. Og han kan ikke spille som vanlig uansett, bare som en invader/spøkelse.

 

Vil spille PvP med en fyr på twitch, som spiller på x360. Har bare spillet på PC.

 

Kan ikke si spillet er skummelt, men noe ensomt kinda, da du er omtrent den eneste normale duden som er. Det, og irriterende til tider.

 

Men oki, da vet jeg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...