Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Mitt forslag, kjøp en wired Xbox 360 kontroller. Den er plug n play i Windows, og funker i alle spill naturlig. Kan tilogmed kjøpe en billig tredjeparts 360-kontroller, bare den har USB ledning. Alt er bedre enn mus og tastatur til dette spillet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag, kjøp en wired Xbox 360 kontroller. Den er plug n play i Windows, og funker i alle spill naturlig. Kan tilogmed kjøpe en billig tredjeparts 360-kontroller, bare den har USB ledning. Alt er bedre enn mus og tastatur til dette spillet.

Jeg ser den, jeg prøver igjen når jeg har formatert tilbake til Windows 7, hvis det ikke går det heller, så bare skaffer jeg med en wired 360 kontroller.

Lenke til kommentar

Er personlig i The Depths, og holder på å komme meg langt nok inn i Blighttown til å finne bonfire.

 

Ett spørsmål: Jeg vet det finnes en snarvei, som hopper over Depths, og Blighttown (iallefall deler av den).

Kan den låses opp i starten? Må man være på NG+? Har masterkey. Kan jeg finne den random, med å bare lete overalt?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye det hjelper. Selv om man kan hoppe over første del av Blighttown, den biten som foregår oppe på plattformene, må man uansett ned i sumpen, og det er det som er den irriterende delen. Men det skal sies at jeg synes stedet er bedre enn sitt rykte; etter flere besøk blir man mer kjent og vant og da føles det nesten hjemmekoselig.

Lenke til kommentar

Eneste stedet jeg kjenner så å si 100% (de bitene jeg har sett, er sikkert 50 veier og steder som er skjulte), er starten, fra Firelink Shire, til drage-bossen. Det da jeg levla opp mest mulig før bossen, da jeg suger når jeg har mer enn en boss å tenke på på en gang.

 

Synes platformene suger, klarer alltid falle. Kom nesten forbi første vel, men faila på ett hopp (har hørt det er flere veier i ettertid), og ble stabba til døde av to fjotter.

Lenke til kommentar

Skal såklart gå igjennom alt. Bare hater å vite at det er en snarvei, uten å vite hvor den er.

 

Hadde jeg i starten visst hvor mange ting man kunne gå til fra firelink shire, hadde jeg trolig aldri kommer til Gargoyle engang. Men trodde det var starten på spillet, så man gikk i en linje. Spillet er mye "mindre" etterhvert.

Lenke til kommentar

Går man rolig uten å stresse skulle det ikke være nødvendig å falle ned. Det er noen veldig smale broer man må over for å finne alt av items, men det er bare å gå så sakte man behøver for å ha kontroll. Selvfølgelig er det viktig at man dreper alle fiender man kommer over i forkant, så du ikke får disse i ryggen. Jeg husker jeg stod like ved bonfire i øvre del av Blighttown og utryddet fiender en stund før jeg gikk videre.

 

Jeg synes nedre del er mer irriterende fordi du tar skade av å være i sumpen samtidig som du har masse av disse fluene som kommer og plager deg. Det går kanskje an å beine gjennom til bossen, men det hjelper jo ikke, for det er en masse å gjøre i den sumpen og du må uansett tilbake. Første del er det ingen grunn til å gå gjennom mer enn en gang.

Lenke til kommentar

Det er da ingenting en må gjøre i sumpen? Ligger litt utstyr her og der, og man kan farme materialer. Utenom det er det bare en inngang til et annet område i spillet som ikke er obligatorisk, og som jeg uansett ikke ville dratt innom så tidlig i spillet.

 

Snarveien ville jeg heller brukt til å komme meg ut av sumpen igjen. Tror også det er meningen, siden du ikke kan gå andre veien uten master key. Når du er nederst i sumpen, så se etter en svær heis for å komme deg oppover igjen.

Lenke til kommentar

Snarveien er via Valley of Drakes. Ta heisen fra Firelink og ned til New Londo, og ta til venstre ved utgangen, så finner du en ny trapp som leder inn i dalen. Det kan du krysse en plankebro og gå inn i en hule, som leder ned mot Blighttown. Pass deg for godklumpene som vokter tunnellen, dog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha passert trollene (som jeg kaller dem), så går du ned noen stiger og en heis. Når du har kommet helt ned til sumpen, så går du innover med fjellet på din venstre side. Du finner straks en grotte med et bål. Dette bålet er nærmest Quelaag og klokken du skal ringe. Vær obs på at du vil bli invadert av Maneater Mildred mellom heisen og bålet hvis du er menneske.

Lenke til kommentar

Det er masse å gjøre i sumpen. Selv etter å ha plukket opp alle items, noe jeg anbefaler å gjøre med et kart, så må man fortsatt gå tilbake dit for å snakke med Quelaags søster og Quelana of Lost Izalith. Du kan sloss mot Maneater Mildred og Laurentius her, og du møter Siegmayer og Shiva of the East. Man må også gjennom sumpen for å komme seg til Great Hollow og Ash Lake.

 

Jeg går utfra at de fleste ikke ønsker å speedrunne, men å få med seg mest mulig av spillet.

Lenke til kommentar

Du gjør jo stort sett ingenting av det der første gang du er der. Dessuten er det meste på land, rett i nærheten av bålet. Seriøst, sumpen er null stress sålenge du har låst opp bålet der. Første gang jeg spilte visste jeg ikke om det, og gikk hele veien fra bålet øverst i Blighttown og ned hver gang jeg prøvde meg på bossen. Etterhvert har du jo også gear som gjør det enda enklere (rusted iron ring, for eksempel).

Lenke til kommentar

Gold-Hemned Black-settet mener jeg å huske har veldig god poison resist, men det tar så lang tid, og er så kjedelig å vente på at poison skal gå ned at man kan like godt gi blanke i poison resist. Ta med noe mose, og 10+ Estus Flask så klarer man seg lenge.

 

Rusted Ring bør man plukke opp ved første anledning. Dvs. så fort man har låst opp heisen mellom Undead Church og Firelink.

 

Apropos Gold-Hemned-settet. Har Ceaseless Discharge (fnis) blitt vanskeligere å ta, eller har jeg bare hatt mye hell tidligere? Før, under riktige omstendigheter, så gjorde han samme vertikale angrepet gjentatte ganger. Alt jeg trengte å gjøre var å hoppe til siden, også slå på tentaklene hans til han ble beseiret. Men nå sveiper han tentaklene sine langs bakken mye oftere, og han er jo nærmest umulig å ta. Jeg hadde bare 8 i vitality, riktig nok, men likevel...

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Det er masse å gjøre i sumpen. Selv etter å ha plukket opp alle items, noe jeg anbefaler å gjøre med et kart, så må man fortsatt gå tilbake dit for å snakke med Quelaags søster og Quelana of Lost Izalith. Du kan sloss mot Maneater Mildred og Laurentius her, og du møter Siegmayer og Shiva of the East. Man må også gjennom sumpen for å komme seg til Great Hollow og Ash Lake.

 

Jeg går utfra at de fleste ikke ønsker å speedrunne, men å få med seg mest mulig av spillet.

 

Er det noe ingame kart? Vil ikke bruke kart med mindre det er en del av spillet.

Lenke til kommentar

Apropos Gold-Hemned-settet. Har Ceaseless Discharge (fnis) blitt vanskeligere å ta, eller har jeg bare hatt mye hell tidligere? Før, under riktige omstendigheter, så gjorde han samme vertikale angrepet gjentatte ganger. Alt jeg trengte å gjøre var å hoppe til siden, også slå på tentaklene hans til han ble beseiret. Men nå sveiper han tentaklene sine langs bakken mye oftere, og han er jo nærmest umulig å ta. Jeg hadde bare 8 i vitality, riktig nok, men likevel...

 

Du kan også bare gå til Gold-Hemmed Black Set, løpe tilbake til tåken/inngangen (pass på at Ceaseless Discharge ikke er for langt unna), så vil han gjøre et hoppe-angrep, gli på kanten og holde seg fast med den ene armen. Slå på armen = win.

Endret av Zahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...