Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Da må du bestemme deg for hvilken gren av magi du vil gå for, sorceries eller miracles. Evt. pyromancies, men det er ikke basert på en stat. Sorcerer og Cleric er vel magiklassene såvidt jeg kan huske.

 

Det tar litt tid før du kommer over unike våpen som scaler med INT, men det er egne upgrade paths for det.

 

Når du når level ~120 så blir magi ofte mer en støttegreie i tillegg til en DEX eller STR build.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å fokusere på en type fysisk egenskap og en type magi. Etter å ha prøvd de fleste kombinasjonene tror jeg jeg liker dexterity og intelligence best, og starter da med enten Wanderer eller Sorcerer, avhengig av hva jeg føler for å bruke i starten. Greit at strength builds gjør mer skade, men dexterity lar deg bruke buer (favoritten er Black Bow, men Longbow er nesten like bra), og hvert slag bruker mindre stamina. Med et passelig lett våpen kan man fullstendig overkjøre en langsommere motstander. Kombinert med forholdsvis lav equip burden, samt Magic Weapon og Soul Mass, kan man fort gjøre langt mer skade enn tallene først skulle tilsi.

 

Forøvrig, er halvveis gjennom NG+ med en dex/pyro build selv nå, tenkte jeg skulle prøve å ordne Knight's Honor-trofeet (akk @ trippel-Sif-sjel). Selv om jeg savner sjelemassen er det forøvrig moro å hive ørten ildkuler etter folk i PvP, mange får fullstendig panikk av det.

 

Hvilke våpen liker dere med dex builds? Jeg er litt kjedelig og holder meg stort sett til sverd, for det meste Uchigatana, Iaito og Balder Side Sword. Kårdene er også ålreite (særlig Ricard's Rapier), men jeg synes de blir litt ensformige i lengden.

Lenke til kommentar

Forøvrig, en potensiell kjempefordel med int builds er at man kan ordne seg et supervåpen veldig tidlig i spillet. Balder Side Sword er som sagt knall, og har lave krav til stats; Claymore er et annet kurant alternativ. Magic-oppgraderinger er tilgjengelige hos Rickert helt fra starten, og hvis man bare hiver litt sjeler etter Andre kan man løpe og hente Enchanted Ember i skogen før man i det hele tatt har prøvd seg på bjellegargoylene. Blå titanklumper finner man i mørkrotbassenger, bare å kverke sånne blå golemer som reker rundt foran hydraen.

Lenke til kommentar

DWGR?

 

Hvorfor iaito fremfor uchigatana? De virker nesten klin like bortsatt R2-angrepet, men jeg synes stikket til uchi virker litt mer anvendelig.

Dette skjønte ikkje eg heller. Uchigatana har meir dmg og man kan få tak i våpenet 20 min inn i spillet. Mens iaito får man tak i seinare og det krever høgare stats. Begge skalerer seg med DEX uansett. Ingen forkjell bare at uchigatana har meir dmg. Einaste eg ikkje like med desse våpena er at dei har veldig lite durability og må derfor springe rundt med ein ring som reduserer durability loss.

 

Med DWGR trur eg han meiner dark wood grain ring? Som gjere at man kan springe rundt med 1/4 equipment load om man har 1/2 equipment load. Veldig fin ring til Heavy armor.

Endret av Jikla
Lenke til kommentar
DWGR? Hvorfor iaito fremfor uchigatana? De virker nesten klin like bortsatt R2-angrepet, men jeg synes stikket til uchi virker litt mer anvendelig.
Jeg foretrekker movesettet til iaito, stikket til uchigatanaen er litt for risikabelt. Dessuten er ikke skadeforskjellen mer enn 5-10 i uchigatanas favør heller.

 

Med DWGR mente jeg dark wood grain ring, som forøvrig har fått seg en heftig nerf med siste patch, men er fortsatt ganske god.

 

Noen tips til armor for en DEX-char og hvordan en bør oppgradere våpen? Lightning? Er det noen plasser der en kan farme Titanite?

 

Du går ikke elemental om du pumper en angrepsstat, lightning og slikt fjerner scaling helt, og er mer ment for folk som ikke bruker mye poeng på STR og DEX. Finn et våpen du liker og ta det til +15 du.

 

Er flere steder man kan farme materialer, men det spørs litt hva du er ute etter. Vanlige titanite shards kan du kjøpe hos Andre i Undead Parish, large titanite shards kan kjøpes i Anor Londo og chunks kan du farme rett før sistebossen, eventuelt i New Londo. Slabs (som du trenger for å gå fra +14 til +15) er begrenset, men en enkel måte å få en på er å gå tilbake til fengselet i begynnelsen og ta en boss der.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Noen tips til armor for en DEX-char og hvordan en bør oppgradere våpen? Lightning?

 

Hva slags rustning du kan være avhenger av endurance, ikke dexterity/strength, så du kan igrunnen velge hva du vil. Det du må bestemme deg for er vel først og fremst om du vil komme deg under 25% eller 50% på equip burden. Lavere enn 25% er det intet å tjene på, og er du over 50% begynner du å fettrulle, noe som gjør det klin umulig å komme seg unna ting i tide.

 

Uansett, jeg liker Elite Knight set (finnes i Darkroot Forest), Crimson set (Blighttown), Ciaran set (Oolacile) og Gold-Rimmed Black set (foran Ceaseless Discharge). Pleier å kombinere litt med de der.

 

Når det gjelder våpen ville jeg hatt minst ett standardvåpen, og tatt det til +15. For dexterity er gode alternativer Uchigatana, Iaito, Balder Side Sword, Falchion samt diverse ljåer, spyd og buer. Det handler vel mest av alt om egne preferanser, egentlig. Greit å bruke noe med et moveset du liker.

 

Er det noen plasser der en kan farme Titanite?

 

I starten av spillet pleier jeg å kverke Balder Knights for å finne Titanite Shards, ettersom jeg prøver å få tak i et sånt sverd. Ellers ville jeg heller prøvd å finne Large Titanite Shards og Green Titanite Shards, og gi dem til Frampt om det er noen til overs. I Darkroot Basin finner du blå krystallgolemer, og de dropper iblant Blue Titanite Chunks. Disse har du ikke bruk for med mindre du vil lage int-våpen, så gi dem til Frampt. Hver blå klump gir tre grønne, og hver grønn gir fem Titanite Shards.

 

Large Titanite Shards finner du lettest i Oolacile, men har du ikke kommet dit ennå kan det være verdt å bruke litt tid på å drepe igler i Blighttown. De dropper sånt forholdsvis ofte, og iblant også fem grønne Shards i slengen, som du igjen kan gi til Frampt. 1 igle = 25 Titanite Shards, det er ikke ille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk tak i Havels ring, så tok på meg Elite Knight-settet og kommer nok til å bruke det litt. Ellers holder jeg fortsatt i Drake Sword, men kommer kanskje til å gå for Falchion etterpå. Jeg er ikke så veldig glad i spyd, halberd og stoooooore våpen, så kommer nok til å finne meg et greit 1H.

Lenke til kommentar

Blighttown. !@#$ ta Blighttown.

 

Synes !@#%_/ ta alle steder jeg ikke kjenner. Så mange rare fiender. Frosker som ikke ser ut til å gjøre noe som helst, men fiser plutselig eller noe, buske-ting som forbanner spilleren, osv. Og de jævlene med fakkel som jeg alltid driter meg på.

 

Men større fiender går helt fint, med tålmodighet, de små rare jævlene som kødder til alt.

 

Foreløpig.

Lenke til kommentar

Kan de 10 første enhancingene (+10), gjøres med titanite shard? Har ember-tingen. Hvis ja får jeg farme souls, og få max lvl på balder sverdet, som visstnok er bedre enn longsword jeg nå bruker. Liker forsåvidt claymore best, men er mer portabel med lite sverd.

 

Du når +5 med Titanite Shards og +10 med Large Titanite Shards.

 

Vekt på våpen er ikke så viktig (kutt heller ned på rustning om du er for tung), så gå for det du liker best. Balder Side Sword er bra om du fokuserer på dexterity og ikke strength; Longsword og Claymore har middels scaling © på begge egenskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...