Buddy Dakota Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Du kan sjekke her for unike våpen: http://darksouls.wikidot.com/rare-weapons Armor rating betyr ikke så mye, mye armor betyr som regel at du overlever ett slag ekstra. Det er vel helst poise man er ute etter når det gjelder de tunge rustningene. I Demon's Souls var det ikke poise, og derfor så man aldri noen bruke tyngre rustning enn halve equip burden, som da ga deg høyest movement speed og raskest roll. 1 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Etter å ha gått gjennom Dark Souls fem ganger mer eller mindre på rad begynte jeg å bli litt lei, så plukket opp Demon's Souls igjen. Spilte gjennom mesteparten i 2010, men ga opp da Maneater og Flamelurker ble litt for vanskelige. Kom meg greit nok gjennom nå, tok vel neppe stort mer enn 20 timer. Definitivt et ålreit spill, men oppfølgeren har virkelig forbedret omtrent alt jeg kan tenke meg. Lordran føles mer som en verden enn en serie "brett", våpenoppgraderingen er mindre rotete, utstyret mer variert, og historien uendelig mye mer interessant. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg synes også Dark Souls var en klar forbedring. Bortsett fra det du nevnte, så likte jeg også at du ikke lenger mista halvparten av helsemåleren din når du døde. Det var heller ikke så gøy å spille gjennom mesteparten av spillet i lydløs og gjennomsiktig tilstand, foretrakk klapringen fra rustningen og slikt. Dessuten synes jeg det å spille som en vandød var kult, både storymessig og utseendemessig. Mange som foretrekker Demon's av en eller annen grunn, jeg kan ikke skjønne hvorfor. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Det er nok bare en vanesak i så fall, for Demon's Souls er ganske primitivt sammenlignet med Dark Souls. Den største forbedringen etter min mening er at man har en stor, åpen verden i stedet for en level-struktur. Det skaper en mye større innlevelse siden det føles mindre gamey. Også er det jo så mye mer i Dark Souls. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Det er forsåvidt litt lettere å farte rundt i Demon's Souls, enkelte setter nok pris på det. Personlig liker jeg hvordan Dark Souls håndterer det med å drøye med å gi deg fast travel til du har kommet halvveis i spillet (litt som hvordan Final Fantasy venter med å gi deg tilgang til luftskipet), men klart, jeg ser jo at det kan føles som et kunstig hinder. Ellers representerer Boletarian Palace noe mange savnet i Dark Souls (Burg/Parish/Sen's ble ikke helt det samme, selv om teknisk level design er bedre), Tower of Latria, spesielt fengselet, var veldig stemningsfullt, Shrine of Storms representerte noe veldig japansk jeg gjerne kunne sett mer av, og bosskampen i Valley of Defilement gjorde mer for å få meg til å føle meg som en skurk enn noe annet jeg har vært borti i et spill. Joda, jeg forstår hvordan noen kan foretrekker det, men alt i alt synes jeg likevel Dark Souls var et mer veldesignet spill, og Artorias of the Abyss viste ytterligere fremgang (selv om jeg savnet flere ridderfiender). Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Det var Boletarian Palace og lovnader om mer autentiske våpen og rustninger som lokket meg til Demon's Souls, i tillegg til at gameplayet minnet meg om Gothic-spillene. Det var bare Boletarian Palace, Tower of Latria og Shrine of Storms jeg egentlig likte i Demon's Souls, og av de er det bare Latria jeg savner noe lignende av i Dark Souls, New Londo var ikke helt det samme. Lost Izalith & Co var mye mer interessant enn Stonefang Tunnel, og jeg likte egentlig Blighttown bedre enn Valley of Defilement, selv om begge to er blant de kjipeste områdene. Enig i at Burg falmer litt sammenlignet med Boletarian Palace, men er egentlig glad vi fikk Anor Londo i stedet for mer Burg. Mer variasjon sånn. Må jo heller ikke glemme alle de stilige stedene fra Dark Souls, som Duke's Archives, Painted World og Sen's Fortress. En annen ting jeg synes Dark Souls gjorde bra var alle hemmelighetene. Det var en fryd å oppdage skjulte områder som Painted World, og hemmelige covenanter som Darkwraith og Blade of the Darkmoon. Dark Souls verden er ikke fryktelig stor, men den er fullstappet av hemmeligheter og ting og tang, slik at den føles veldig massiv. Minner meg egentlig en hel del om spill som Symphony of the Night. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Ja, på mange måter minner begge spillene mye om Castlevania post-Symphony. Jeg spilte forsåvidt aldri det, men etter å ha gått gjennom Portrait of Ruin og Order of Ecclesia på DS lurte jeg litt på om det fantes noe sånt på "skikkelige" konsoller. Souls-spillene er nok det som kommer nærmest, langt nærmere enn diverse 3D-Castlevania, med sitt fokus på sammenhengende verdener, snarveier og generelt høy vanskelighetsgrad. Burde kanskje prøve å spille gjennom med pisken. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Dark Souls II har blitt offisielt annonsert, med trailer og greier. Ingen dato, dog. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Tipper neste høst. Dark Souls 1 ble vel annonsert rundt nå for et par år tilbake. Uansett, gleder meg. Det gjør godt å se at de vil ivareta vanskelighetsgraden. Lenke til kommentar
RetardedBear Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg håper de fortsetter med den åpne verdensstrukturen - liker leveldesignet bedre enn i Demon's Souls. Jeg er også sykt fan av at man ikke mister noe dersom man bruker White Soapstones for å bli summonet for å hjelpe andre - det er en ganske bra måte å motivere folk til økt online-splling. Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Folk sier Dark Souls er åpent, er det stort? Har bare sett noen videoer. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Folk sier Dark Souls er åpent, er det stort? Har bare sett noen videoer. Ikke veldig åpent, men 50-100 timer spilletid avhengig av hvor god man er. Desuten spiller de fleste igjennom 1-x ganger til, kalt Newgame+, Newgame++ etc. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Folk sier Dark Souls er åpent, er det stort? Har bare sett noen videoer. Spillet er mer åpent enn FInal Fantasy, men mindre enn Skyrim. Omtrentlig sammenlignbart med Dragon Age, kanskje. Det er en åpen verden på samme måte som Skyrim, men den er mer klaustrofobisk, med mer klart avgrensede områder, og i større grad enn i Skyrim drives du langs en noenlunde planlagt rute av vanskelighetsgraden til de forskjellige områdene. Du kan vike fra denne når du vil, men med mindre du er en dreven spiller risikerer du juling. Når det gjelder lengde brukte jeg vel type 60-80 timer på første gjennomspilling, nå tar det meg drøye 20. Mye av appellen i spillet er utforsking, ikke bare av områder, men av fiender, utstyr, teknikker og ikke minst settingen og plotet. Jo mer kunnskap du har, jo fortere går det. I motsetning til rollespill flest handler det ikke bare om å få større tall, men om å finne din egen stil, og mestre den. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Hvis du har spilt et metroidvania, for eksempel Symphony of the Night, så er spillet en slags 3D-versjon av det. Det er ikke en åpen verden i så måte at det er mye boltreplass, men ikke tro at den føles liten eller lukket. Verdenen er stappfull, og da mener jeg stappfull, av hemmeligheter og skjulte veier. Utforskning er et must. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Hva er en grei klasse å starte med i dette spillet? Husker ikke klassen jeg brukte i Demon`s Souls (ikke veldig viktig egentlig), men husker jeg brukte en Faith-build med litt innslag av bow. Jeg tror nok at ranged er veien å gå for meg da jeg foretrekker å kite enn å være tank med shiled + *sett inn 1h-våpen*. Noen tips til startklasse/build? Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Du kan ikke basere deg på å bare bruke bue, uansett. Sverd og skjold er standard for alle klassene. Slik var det jo i Demon's også. Men om du har tenkt å bruke vanlige buer, så er sikkert Wanderer et bra valg, eller Thief. Wanderer er vel den klassen som har flest poeng tilsammen i level 1, men det betyr ikke så mye. Den har også et poeng ekstra i den ubrukelige resistance-attributten, men det gjør helder ikke noe, det betyr bare bittelitt om du har tenkt å drive med PvP ved et visst level. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 La meg reformulere meg litt Med "ranged" så mente jeg ikke bare bow, men også ranged magi. Etter å ha lest litt rundt, så trooooor jeg at jeg kommer til å for en Sorcerer og gå opp i INT, VIT og END. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Men er ikke sorcerer sånn at du bare kan kaste spell et par ganger også må recharge i bonfire? Så du er nødt til å bruke et sverd uansett? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Du begynner med Soul Arrow som du kan kaste 30 ganger, og så fort du befrir Griggs of Vinheim, så kan du kjøpe en til, pluss kraftigere varianter. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Dessuten fins det jo våpen der INT blir brukt som modifier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå