Gå til innhold

Dark Souls-tråden

negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har ingen hensikt å ha mange like av det samme utstyret med mindre du har tenkt å smi forskjellige våpen ut av dem, men jeg ville ikke gjort det med fler enn noen få og nøye utvalgte våpen.

Bottomless Box er grei å ha for å slippe å tenke på det i det hele tatt, men man kan trygt kaste det meste man finner. Jeg må ha kastet hundrevis av våpen og rustninger i løpet av spillet.

Lenke til kommentar

har du med deg en av alt for å kombinere fleire stiler?

Nei, mesteparten bruker jeg ikke. Men prøver å ha en av alt i tilfelle jeg skulle få lyst til å prøve noe annet, sjekke stats, eller bare fjolle rundt. Når jeg kan ha med alt, så ser jeg ikke noe vits i å ikke ta med alt. I Demon's Souls hadde du en item burden også, så da måtte man velge hva man ville ha med.
Lenke til kommentar

Et lite spm til.:

Jeg har fått drept gargoylen i Katedralen og ringt bjella, føler skamfet og hele pakka nå. Men er det meninga at dragen som henger over brua skal være evig pissed på deg nå for evig og alltid?

Jeg gikk visst litt for nærme han en gang som resulterte i min momentane død og etter det har 'an bare nekta meg å engang gå 5 meter utpå brua.

Funderer på om det kanskje ikke er før senere at jeg skal gå den veien eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Den dragen blir ikke noe blidere med tida, nei.

Det du kan gjøre for å komme deg forbi den er:

1) Stå bak den delen av broen hvor du ikke tar skade av flammene, da vil dragen komme ned for å ta deg personlig. Med en gang den lander ved deg, løp forbi den og inn i bygningen på den andre siden av broen.

2) Drep den. Dette er selvsagt enklest når du har litt sterke våpen, spells, osv.

Det skal sies at at det ikke er obligatorisk for historien å komme seg til bygningen bak dragen, men det er noen greier der som kan gjøre det verdt det.

Lenke til kommentar

Et lite spm til.:

Jeg har fått drept gargoylen i Katedralen og ringt bjella, føler skamfet og hele pakka nå. Men er det meninga at dragen som henger over brua skal være evig pissed på deg nå for evig og alltid?

Jeg gikk visst litt for nærme han en gang som resulterte i min momentane død og etter det har 'an bare nekta meg å engang gå 5 meter utpå brua.

Funderer på om det kanskje ikke er før senere at jeg skal gå den veien eller tar jeg feil?

Jeg pleier å drepe denne med en gang jeg har Drake Sword. Det er ingen vits å ha den som et irritasjonsmoment.

Det man gjør er å stå nederst i den trappa som er sånn ca. midt på brua, den som leder til snarveien til Undead Burgh, derfra stikker man kjapt opp på brua og ned igjen for å lokke dragen til deg uten å bli drept av flammene, så piler du opp på brua igjen og posisjonerer deg rett foran der hodet til dragen vil være når den lander, og slår den i hodet med Drake Sword (eller noe sterkere hvis du har). Rinse and repeat til den er død. Husk tohåndsgrep på våpenet for å drastisk kutte ned tiden det tar. Sannsynligvis vil du dø noen ganger før du spikrer teknikken, det gjorde hvertfall jeg.

Finnes forøvrig Youtube-videoer som demonstrerer det. Det kan være nyttig spesielt ift. det å vite eksakt hvor du skal stå når dragen lander.

Edit: Hurtighet er det eneste som teller her, så med mindre du har utstyr som beskytter mot ild kler du deg naken først.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Det er ikke så ille å ta den i rettferdig kamp heller. Still deg på brua slik at du ikke blir truffet av flammene, og skyt en pil i hodet på den. Etter det hopper den ned på broen. Da er det bare å løpe rundt beina og hogge løs. Pass på når den flyr opp igjen, den har et meget kraftig flammeangrep som går rett ned.

Ellers er det verdt å merke seg at det er lett å løpe inn porten bak dragen når han flyr ned på broen. Her er det et bonfire og en spake som åpner en port. Claymoren ligger også på brua et sted, våpenet var et av det beste og mest brukte før patchen.

Dragen er ikke like urkjedelig å slåss mot som den røde dragen i Demon's Souls. Tjue minutter med ufarlig bueskyting var rimelig kjedelig.

Endret av Buddy Dacote
  • Liker 1
Lenke til kommentar

nice! eg får prøve det når eg har brukt opp sjelene mine :p tør ikke miste 13.000.. Og når det kommer til det å miste sjeler. Er det noe vits å prøve seg på bossen i The Depths og dra til Blighttown før jeg har ringt den andre bjella som er i New londo ruins/ litt videre der? ( det stedet du går ned trappen ifra firelink.)

Er nemlig på god vei til blighttown nå men er redd for at den bossen der kommer til å kverke meg.

Lenke til kommentar

Men er det mulig å gjøre det første gang man kommer til brua? Det høres ut som en taktikk der man er nødt til å tåle et motangrep eller to. Med taktikken jeg beskrev over kan du drepe den med hvem som helst som kan bruke Drake Sword.

Mulig er det nok, angrepene er såpass farlige at det tar tid før du overlever dem. Det er jo ikke like lett som å bruke en exploit selvsagt, men er nå den mest effektive måten synes jeg. Du trenger jo heller ikke å drepe den. Ved å skyte en pil og lokke den ned på brua er det enklere å springe gjennom porten. Rester du ved bålet da, forsvinner dragen for en stund.

nice! eg får prøve det når eg har brukt opp sjelene mine :p tør ikke miste 13.000.. Og når det kommer til det å miste sjeler. Er det noe vits å prøve seg på bossen i The Depths og dra til Blighttown før jeg har ringt den andre bjella som er i New londo ruins/ litt videre der? ( det stedet du går ned trappen ifra firelink.)

Er nemlig på god vei til blighttown nå men er redd for at den bossen der kommer til å kverke meg.

Du må ikke. Det er egentlig meningen at du skal ta bossen i the depths, for så å gå gjennom blighttown. Men det er flere veier til blighttown, i hvertfall om du har master key. Personlig synes jeg i alle fall førstegangspillere bør ta turen gjennom the depths og gaping dragon. Tror aldri jeg har spilt et spill med et bedre kloakkbrett enn Dark Souls. Veldig stemningsfullt. Du går jo også litt glipp av litt loot i øverste del av blighttown (blant annet iaito, som er den katanaen jeg foretrekker for DEX-karakterer), eagle shield (som ble nerfa noe inni ****** i PC-patchen), shadow armor og noe starting gear (wanderer?)
Lenke til kommentar

Men er det mulig å gjøre det første gang man kommer til brua? Det høres ut som en taktikk der man er nødt til å tåle et motangrep eller to. Med taktikken jeg beskrev over kan du drepe den med hvem som helst som kan bruke Drake Sword.

Mulig er det nok, angrepene er såpass farlige at det tar tid før du overlever dem. Det er jo ikke like lett som å bruke en exploit selvsagt, men er nå den mest effektive måten synes jeg. Du trenger jo heller ikke å drepe den. Ved å skyte en pil og lokke den ned på brua er det enklere å springe gjennom porten. Rester du ved bålet da, forsvinner dragen for en stund.

Du må ikke. Det er egentlig meningen at du skal ta bossen i the depths, for så å gå gjennom blighttown. Men det er flere veier til blighttown, i hvertfall om du har master key. Personlig synes jeg i alle fall førstegangspillere bør ta turen gjennom the depths og gaping dragon. Tror aldri jeg har spilt et spill med et bedre kloakkbrett enn Dark Souls. Veldig stemningsfullt. Du går jo også litt glipp av litt loot i øverste del av blighttown (blant annet iaito, som er den katanaen jeg foretrekker for DEX-karakterer), eagle shield (som ble nerfa noe inni ****** i PC-patchen), shadow armor og noe starting gear (wanderer?)

Jeg tok rotta på alt som var der nede no bortsett fra bossen. Datt ned et lite hull og havnet i Basilisk tunnelene.. Hadde ca. 24000 sjeler og ingen motgift mot poison eller toxins. Har aldrig vært så anspent i et spill før ^^

men ja, ganske stemningsfullt. ^^

Lenke til kommentar
Jeg tok rotta på alt som var der nede no bortsett fra bossen. Datt ned et lite hull og havnet i Basilisk tunnelene.. Hadde ca. 24000 sjeler og ingen motgift mot poison eller toxins. Har aldrig vært så anspent i et spill før ^^

men ja, ganske stemningsfullt. ^^

Haha, been there, done that. Hadde lest litt om disse hersens 2skilpaddene" fra før av. Når jeg datt ned i et hull og så en av de løp jeg for livet. ALDRI vært så redd i et spill før. Stygge, dødelige jævler de der. Får vel en ekkel debuff også, noe som gjorde meg ekstra gira.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...