Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Du får ei lita øks som våpen. Ho er ganske rask, men Bandit-øksa er langt betre.

 

Alle (iallfall dei aller fleste) våpen har «stat requirements» på seg. Så lenge du møter desse, kan du bruka eit kvart våpen, uavhengig av klasse... men Drake Sword er udugeleg. Unngå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker da det var ganske "godlike" når jeg var Knight..? Så lenge jeg ikke brukte special attacket så det ble ødelagt, såklart. Som pyro, vil mesteparten av DPS/damage bli gjort med spells eller sverd/øks? Hva slags stats skal jeg levle da?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Si hvorfor da..jeg har ikke spilt gjennom Newgame+ 3 ganger som dere andre har :p

 

Jeg har ikke rundet det en gang!

 

Men har vel spilt 3 forskjellige chars, den første brukte drake sword, og må si læringskurven er mye brattere da, siden man får tilgang til ett relativ OP sverd så tidlig.

Da lærer man seg ikke og være forsiktig, og det må man betale for seinere.

Lenke til kommentar

Drake Sword er bra fram til Gargoyle-bossen, så begynner det å miste kraft. Etter du er ferdig med Blighttown blir det rett og slett dårlig. Drake Sword er ålreit for nybegynnere, men når du har spilt gjennom et par ganger så vet du hvordan oppgradering av våpen fungere, og du vil klare å få et mye bedre våpen ganske tidlig. Med den forrige karakteren min hadde jeg en +12 iaito før jeg var ferdig med Sen's.

 

Når det gjelder klasser, så er det viktig å huske på at det bare er startpakker med stats og utstyr. Etter noen timer med spilling er det i grunn ikke forskjell på dem lenger, du kan fint utvikle en Knight til å bli en trollmann. Pyromancies kan få så tidlig som the Depths dersom du ikke begynner som Pyromancer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

progress oh progress!

 

Demon Ruins-> moro med tidligere bosser som vanlige motstandere. Nå for tiden blokker jeg ingenting, og ruller bare rundt slagene.

Fungerer fett.

Har også oppgraderd pyromancy til første ascension, og kjøpt opp alle spells jeg får tak i. Iogmed at jeg var litt slem mot søstra til spider bossen, så får jeg ingen av de bedre spellsa :(

 

Lost Izalith var jo veldig enkel, stå på avstand og pepre de 2 legga svære kreka, og endbossen om mulig den enkleste hittil. dog han prowling demon fyren på brua, var helt jævlig. Lang tid og komme til han, og veldig lett og bare rulle av brua :(

Selv med black bow of pharis +10, gjorde jeg omtrent ikke skade på han (32 tror jeg per skudd)

Og jeg ble jævlig fornøyd når han respawna...not.

Har hørt at jeg skulle møte sigmeier nede i her, men han er nowhere to be seen. Tror ike han har kommet seg til firelink etter Sen's egentlig, så han er vel bugged.

 

Så jævla kjipt slutt på Praise the Sun! :(

Hva leita han etter egentlig?

 

Gjorde en tabbe og lagde great shield of artorias ut av balder side shield +10. Glemte og sjekke strength requirement :(

 

Har enda ingen supervåpen, men har jo nå en par embers. Er det han skeleton smithy'n jeg må gi de til?

 

Avsluttet i Archives, og har omtrent bare bossen igjen, og ja har daua en gang, og gjort alt i fengselet.

 

Merkelig man ikke bryr seg når man mister 30-40k souls nå, pffft, det er kjempefort og få igjen.

 

Nærmer meg vel slutten nå? Har igjen Tomb of giants, ash lake (+great hollow), samt? (foruten DLC da)

Lenke til kommentar

Å tipse nybegynnere om Drake Sword er noe av det som hjelper dem mest i min erfaring. Hvis ikke pusler de rundt med noe langt svakere flere timer lenger enn nødvendig. Med en gang du har fått Drake Sword kan du også drepe dragen på brua med litt tålmodighet.

 

Great Hollow er et av de mest irriterende stedene. Du balanserer på tynne grener ned en lang tunnel som er befolket med basilisker (som du sikkert vet kan gi deg en lite hyggelig statuseffekt). Jeg likte Blight Town bedre enn Great Hollow.

 

Jeg vet ikke om du er vært i Painted World of Aramis. I tillegg til å være en veldig fascinerende level har den et fantastisk farme-sted...

Lenke til kommentar

Tja har vel egentlig runda spillet nå, ferdig med alle bosser som gir lord souls, og de var skuffende enkle.

 

Vel Nitro var litt "vanskelig" iogmed at jeg ikke hadde ett devine våpen, men etter jeg smitha det, tok jeg han på første forsøk.

4 kings var utrolig enkel, 2 forsøk.

Seath the scaleless?

 

what a joke, men klarte ikke og kappe av halen, selv om jeg bare slo på den hele tida :(

Tror ikke han gjorde noe damage på meg, selv om jeg møtte prøve 3 ganger, da FPS bare frøs, og spillet tok meg til meny :(

 

Etter jeg møtte Gwyn, prøvde jeg bare 2 ganger, han virket ok hard, men spillet slutter vel etter jeg banker han?

Så jeg leste meg opp hvordan aktivisere DLC (hadde aldri funnet dette på egen hånd).

 

Første bossen brukte jeg 4 ganger på, og Artorias? sikkert 25 ganger. Steike og vanskelig, frusterende.

Brukte dodge roll metoden, og hakket på han når oppertunity bøy seg.

Problemet er at man ikke vet hvilken vei man skal rolle. Rolle bakover? kan gå, rolle sideveis, går som regel utenom en par angrep han har.

Så man blir nesten alltid truffet, og man har nesten aldri pause til og heale.

 

Håper Ooacile townen er litt svær, bare prøvde meg litt der før jeg ga meg, lei etter og ha brukt så mye tid på Artorias, dog Royal Woods var stas, så vidt jeg skjønner er dette Darkroot garden i fortida?

Noen tips til hvordan man tar dragen som er i bunn der?

Lenke til kommentar
Vel, du får ingen tips hos meg, jeg har ikke prøvd DLC-en enda. Men i tilfelle du vil vite det, spillet slutter nå du tar Gwyn, du har ikke mulighet til å backe ut i det hele tatt etterpå. Så ikke ta ham hvis du ikke vil avslutte spillet.

 

regnet med det, så jeg tar DLC, så er det NG+

 

mulig jeg stikker tilbake for og få hevn på Asylum Demon v2 først.

Lenke til kommentar

Hey boys. Jeg har et praktisk problem - da jeg så en kar slå en boss på youtube for en stund siden, sverger jeg på at han fikk 10.000 sjeler for å slå Bell Gargoyles. Da jeg slo dem her forleden dag, fikk jeg så vidt over 1000 sjeler, om ikke 1000 nøyaktig. Det samme med Capra Demon - Youtube-spilleren fikk 6000 mens jeg fikk 1000 eller noe i den duren. Noen av mine venner foreslo at han kanskje spilte på NG+, men i videoserien til han på youtube så man at han startet brukeren, og i tillegg ville man vel fått en del flere sjeler i NG+. Er det noen som vet hvorfor jeg får så få sjeler i forhold til vedkommende? Har de patchet antall sjeler eller noe?

Lenke til kommentar

Hey boys. Jeg har et praktisk problem - da jeg så en kar slå en boss på youtube for en stund siden, sverger jeg på at han fikk 10.000 sjeler for å slå Bell Gargoyles. Da jeg slo dem her forleden dag, fikk jeg så vidt over 1000 sjeler, om ikke 1000 nøyaktig. Det samme med Capra Demon - Youtube-spilleren fikk 6000 mens jeg fikk 1000 eller noe i den duren. Noen av mine venner foreslo at han kanskje spilte på NG+, men i videoserien til han på youtube så man at han startet brukeren, og i tillegg ville man vel fått en del flere sjeler i NG+. Er det noen som vet hvorfor jeg får så få sjeler i forhold til vedkommende? Har de patchet antall sjeler eller noe?

Høres ut som du spiller på konsoll, men har ikke lastet ned noen patcher siden bossene ga mye færre sjeler i versjonen vi hadde rett etter at spillet ble gitt ut.
Lenke til kommentar

 

Høres ut som du spiller på konsoll, men har ikke lastet ned noen patcher siden bossene ga mye færre sjeler i versjonen vi hadde rett etter at spillet ble gitt ut.

 

Du har helt rett, jeg spiller på konsoll! Jeg har lastet ned en patch nå, og håper det er det som er riktig. Som Buddy Dacote påpeker var ikke 1000 sjeler nok til å gå opp ett nivå engang...

Lenke til kommentar

herregud så bra dark souls er... var ferdig med installen rundt kl 22 å oppdaga ikkje at tida hadde gått fra meg.

Brukte sikkert 2 timer på å finne ut av at de skeleton folka v graveyarden omtrent helt i starten av spillet egentlig ikke viser meg den riktige veien å gå xD. Blei nå litt sjeler på meg da vertfall.

 

Utrolig morsome alle de tekstene som en kommer over. "beware the dragon" og i neste sekund skremme en diger drage livskiten av meg.

 

Har forøvrig et lite spørsmål til dere. Er det mulig å legge fra seg utstyr? begynner å hope seg litt opp i inventoryen. Eller er det lurt å spare det til noe formål senere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...