-iL- Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) God progress i går. Farma rottene litt, så de droppa humanity, så jeg fikk FINALLY fler enn 5 flasker på bonefire. Dette gjorde det mye enklere. Fant også ut at phalanxen var super easy og drepe, litt fire orbs, litt fire claymore, og easy souls. pinwheel skellies i kjellern derimot? HAT! Så fikk farmet meg opp til lvl 56 nå, og gjør decent damage. End bossen, ei dame, ville bare prate! (lol det vil jo alle damer. no action ) Kjøpte en del nye spells, men er i villrede nå hvilket våpen og hvilke armor jeg ksal bruke. Har en hel drøss med våpen men bruker for det meste +1 fire claymore (dvs egentlig +6) +10 balder side sword (hvordan få denne videre?) lignting spear +5 richard rapier (har også velka's rapier, men den krever twinkling tinate som ejg ikke har) har mange andre våpen, samt en del boss souls, dvs har tatt omtrent alle bosser frem til ornestein og smough, utenom SiF, tomb of giants, demons ruins, great hollow Og armor da.... mange ser jo dritkule ut, men gir lite beskyttelse. Er vel avveining mot vekt/poise også. Har 70 encumbrance nå, så kan bære 35. Endret 4. oktober 2012 av -iL- Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Hei, sliter litt her. Tenkte jeg skulle prøve å sette Big Hat Logan fri i The Duke's Archives, men nøkkelen funker av en eller annen grunn ikke. Antar det er Archive Tower Giant Door Key? Har den, men får fortsatt bare beskjed om at døra er låst, når jeg prøver. Døra er forsåvidt ikke så stor, kanskje det er en annen jeg skal bruke den på? Lenke til kommentar
Bamsemums313 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Den nøkkelen du har brukes ikke til å åpne døren der han er. Skal ikke si noe annet enn at nøkkelen som får han fri er lengre uti i Duke's Archives. Endret 4. oktober 2012 av Bamsemums313 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Aye, fant ut av det til slutt. Var i en godt kamuflert skattkiste. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 (...) Fire claymore er fire claymore. Claymore +6 er claymore +6. Det er stor forskjell der. Du trenger very large ember for å oppgradere fra +10 til +15. Den får du New Londo. Damen i Anor Londo er ikke end bossen. Du er jo såvidt over halvveis i spillet. Sistebossen er en mann, og han er absolutt ikke bare prat. På dette tidspunktet bør du nok ha en plan for hvilke våpen du har tenkt å bruke. Om det er STR eller DEX, eller om du heller skal bruke elemental og pumpe andre stats. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Bytter dere mye rundt på våpen når dere spiller? Mulig jeg har vært litt teit, har stort sett brukt en streit uchigatana (ligger på +14 nå) hele veien. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Pleier ikke å bytte innen en våpentype, men har gjerne et par-tre helt forskjellige våpen til forskjellige situasjoner. På DEX-karakteren min har jeg en iaito +15 som hovedvåpen, demon's spear og silver knight spear, great scythe +14 og en lifehunt scythe. Men man er ikke nødt til å bytte underveis, uchigatana bør holde gjennom hele spillet. Det går vel mer på hva man har lyst til å bruke for å få litt variasjon. De fleste våpen duger mer enn godt nok til PvE, i alle fall om man levler sånn noenlunde rett. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Skjønner. Har spilt litt PvP, stort sett fått juling, og jeg legger merke til at nesten alle som driver med sånt har platerustning og digre tohåndssverd, men jeg føler jeg blir så treg og klønete med sånt selv. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (...) Fire claymore er fire claymore. Claymore +6 er claymore +6. Det er stor forskjell der. Du trenger very large ember for å oppgradere fra +10 til +15. Den får du New Londo. Damen i Anor Londo er ikke end bossen. Du er jo såvidt over halvveis i spillet. Sistebossen er en mann, og han er absolutt ikke bare prat. På dette tidspunktet bør du nok ha en plan for hvilke våpen du har tenkt å bruke. Om det er STR eller DEX, eller om du heller skal bruke elemental og pumpe andre stats. Jeg snakket om painted world of aramis i det innlegget Anyways, drepte Ornstien and Smough, og nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Synes ikke puppedama ga noen directions akkurat. Bonus er jo lordvessel, som gjør at man slipper mye vandring. Hvor skal jeg nå? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Du fikk vel en cutscene der diverse dører åpnet seg. Du kan stikke til The Duke's Archive, i Anor Londo, New Londo Ruins eller The Catacombs under Firelink Shrine, Demon Ruins ved Quelaag's Domain. New Londo Ruins er nok den letteste, men personlig synes jeg bossen der var den vanskeligste. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Skaffet meg spillet via Steam i går. Men tør liksom ikke gå igang med det. Jeg spilte et stykke på Xbox360 når det kom ut, men satte meg bom fast ved en ganske tidlig boss og gadd ikke mere. Alle dere som spiller det nå virker å vite om alt som skal gjøres for å få +10 ditt og +5 datt. Jeg vet ingenting, og man får vel knapt noe som helst info eller guidance ingame til hvor vendoren som gir +5 lightning henger, eller hva man skal/ikke skal gjøre. Liker egentlig ikke spill der man må bruke game guides for å komme halvveis gjennom. Men så har jeg fortsatt lyst å fullføre dette, da.. Epicnamebro har sine playthroughs og tutorials på youtube, kan seff kikke på dem, men vil heller spille selv enn å se andre spille spillet. Et problem er at mus sensitiviteten er alt for høy, så det blir veldig brå kamerabevegelser, får hele greia til å se hakkete ut. Jeg bruker dsfix 1.7..finner ingen innstilling for mouse sensitivity. Burde vel koble til Xbox360-paden uansett, siden alle ingame-buttons vises med xbox notations. "Hold B+RT to run". *åpne config, sjekke hva bindingen for B og RT var igjen* Endret 8. oktober 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Det er nesten obligatorisk å spille med kontroll, Steam er ganske klare på det. PS3-kontrollen er selvfølgelig best (helt objektivt, selvsagt), men Xbox 360-kontrollen har native støtte. Når det gjelder å vite hva du skal gjøre, ikke fortvil. Det er litt av gleden ved spillet etter min mening, å ikke vite helt hva man skal gjøre. Fokuser på å ringe i bjellene, først den på toppen av kirken. Jeg fikk spillet en uke før release i fjor, og skulle gitt mye for å gå gjennom samme opplevelsen en gang til, når det var fryktelig lite informasjon å få ute på nettet. Om du skulle lure på ting, så anbefaler jeg deg å sjekke http://darksouls.wikidot.com/ Men, ikke bruk guide for mye første gang. Det var først i senere tid at jeg studerte ting i detalj. Jeg snakket om painted world of aramis i det innlegget Ah, ok. Men du kan slåss med henne også. Angrip, og du starter bosskampen. Hogger du av halen får du en kniv. Nå skal du drepe Nito, Seath, Four Kings og Bed of Chaos. Utforsk alle områdene, det er i grunn få områder og bosser som ikke er obligatoriske for å nå slutten (Painted World er vel nesten den eneste, og Moonlight Butterfly bossen). Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Du fikk vel en cutscene der diverse dører åpnet seg. nope, det gjorde jeg ikke. Hu pratet bare litt, at jeg var choosen undead osv. Så ble jeg med i convenanten hennes. Prøvde og prate med henne mer, men hun repeterte bare hva hun sa tidligere. wtf? Du kan stikke til The Duke's Archive, i Anor Londo, New Londo Ruins eller The Catacombs under Firelink Shrine, Demon Ruins ved Quelaag's Domain. Den første er vel den svære gule foggaten? Er den nå accesible? New londo ruins har jeg vært, men var en dør som jeg ikke fikk opp. Catacombs har jeg også tatt, men stoppet der det ble mørkt, da jeg ikke hadde noen lyskilder. Selv om folk sier at den hodeskallen man får skal lyse opp, så gjorde ikke min det, eller så skjønte jeg ikke hvordan denne benyttes. Demon Ruins....jepp der har jeg ikke begynt på. New Londo Ruins er nok den letteste, men personlig synes jeg bossen der var den vanskeligste. Nuffing scares me! Skaffet meg spillet via Steam i går. Men tør liksom ikke gå igang med det. Jeg spilte et stykke på Xbox360 når det kom ut, men satte meg bom fast ved en ganske tidlig boss og gadd ikke mere. Alle dere som spiller det nå virker å vite om alt som skal gjøres for å få +10 ditt og +5 datt. Jeg vet ingenting, og man får vel knapt noe som helst info eller guidance ingame til hvor vendoren som gir +5 lightning henger, eller hva man skal/ikke skal gjøre. Liker egentlig ikke spill der man må bruke game guides for å komme halvveis gjennom. Men så har jeg fortsatt lyst å fullføre dette, da.. Epicnamebro har sine playthroughs og tutorials på youtube, kan seff kikke på dem, men vil heller spille selv enn å se andre spille spillet. Et problem er at mus sensitiviteten er alt for høy, så det blir veldig brå kamerabevegelser, får hele greia til å se hakkete ut. Jeg bruker dsfix 1.7..finner ingen innstilling for mouse sensitivity. Burde vel koble til Xbox360-paden uansett, siden alle ingame-buttons vises med xbox notations. "Hold B+RT to run". *åpne config, sjekke hva bindingen for B og RT var igjen* Bruk 360 kontrolleren på PC, er slik jeg spiller, det gir en mye bedre opplevelse. At man ikke vet noe, gjør spillet mye mye bedre. Husk og prat med hver jævla NPC du ser, de sier masse som er matnyttig, og gir deg info. En annen regel er at hvis man ikke gjør nok damage, eller fienden ikke holder seg døde, så er du nok feil sted. (ref skeletons rett etter firelink). Er ingen skam og snu! Legg også inn HD fiksen. Ah, ok. Men du kan slåss med henne også. Angrip, og du starter bosskampen. Hogger du av halen får du en kniv. Nå skal du drepe Nito, Seath, Four Kings og Bed of Chaos. Utforsk alle områdene, det er i grunn få områder og bosser som ikke er obligatoriske for å nå slutten (Painted World er vel nesten den eneste, og Moonlight Butterfly bossen). regnet nesten med det, men da blir vel zona stengt eller? synes begynnelsen der med phalanxen er ett fint sted og farme souls og humanity. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Frampt i Firelink Shrine er nok neste steg. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Der tok jeg Gwyn til slutt! Slutten var litt nedslående, men kunne vel ikke akkurat vente en happy ending på den der. Alt i alt noe av det beste jeg har spilt i denne generasjonen. Spørs om jeg skal begynne på new game+ nå da, evt. starte helt på nytt, eller spille noe helt annet. Vurderer å ta en runde med Demon's Souls igjen. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Frampt i Firelink Shrine er nok neste steg. jepp fant det ut gitt! Nå har jeg tatt SiF, så neste steg blir vel Duke's, eller new londo ruins, som jeg for det meste har gjort ferdig. SiF var forøvrig enkel etter at jeg lvl'a pyromancy gloven til...mmm guddomelig mye, +19? mulig det var +14 husker ikke helt. Etter 6 fireorb var han 75% død. (hvor finner jeg combustion?) Endret 9. oktober 2012 av -iL- Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Du kan levle pyromancy til +14, for så å ascende den til en ny og bedre en hos Quelana (nede i sumpen). Combustion kan kjøpes hos Laurentius i Firelink Shrine (gitt at du reddet ham). Great Combustion er nok den beste pyromancien, og den kan du kjøpe hos Quelana. Husk å kjøpe flash sweat hos Laurentius, det er den eneste unike du kan få hos han. Du kunne også ha gitt lordvessel til Kaathe, men da måtte du ha gjort New Londo Ruins først. Det har ikke så mye å si, men Frampt og Kaathe har hvert sitt syn på verden, og valget du må ta på slutten av spillet representerer de to tolkningene. Du kan heller ikke bli med i Darkwraith covenant om du ikke går til Kaathe. New londo er ikke så verst vanskelig egentlig. Ta med en del transient curse, så går det greit. Så fort du har tappet ut vannet er det bare å løpe til bossen. Husk å ha på deg ringen du fikk fra Sif. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Hvordan er pyromancy i starten? Er man helt gimpet med 2 fireball-spells mellom hver rest ved bonfire? Hva bruker man i såfall når man ikke har dem? Eller recharges de på noe vis over tid? Går man alltid rundt og sparer på god-spellsene og bruker vanlige våpen uansett? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Pyromancy er jo best. Skikkelig noob-cannon. Pyromancy har noe av den kraftigste angrepsmagien og det er veldig mange fiender i spillet som er svake mot ild, inkludert flesteparten av de vanskeligste bossene. I og med styrken på Pyromancy økes kun av din Pyromancy-level og ikke berøres av Intelligence/Wisdom slik som Sorcery og Miracles så er det også perfekt som supplement til en melee-build. Du sparer masse poeng du kan bruke på fysiske attributter. Du får flere spells etterhvert, men jo sterkere de er dess færre ganger kan de brukes. Jeg pleide alltid spare de sterkeste til bossene. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Da roller jeg en Pyromancer ikveld og ser hvordan det går. Jeg spilte som Knight på 360 med en gang spillet kom ut, men kom aldri lengre enn Undead Parish. Men pyro må vel ha et nærkamp-våpen også? Kan han bruke Drake Sword f.eks.? Endret 9. oktober 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå