Gå til innhold

Dark Souls-tråden

negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som "easy mode" snakket skyldes en feiloversettelse fra japansk til engelsk:

http://www.ign.com/a...e-mistranslated

Det de trodde Hidetaka Miyazaki sa:

“I am thinking about whether I should prepare another difficulty that everyone can complete or carefully send all gamers the messages behind our difficult games,”

Det han faktisk sa:

“I am thinking about how to make everyone complete the game while maintaining the current difficulty and carefully send all gamers the messages behind it.”

Feiloversettelsen skyldes sikkert en strek i katakanaen ellernoe.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Huff... er fortsatt skuffet over at Dex og lavere våpen kun duger til litt PvP og nesten til midtpunktet av spillet.

Ikke sant. Katanaene, spyd og andre DEX-våpen fungerer utmerket gjennom hele spillet.

110 base damage med minst C, tja. Litt. Balder var okey, men for dårlige baseskade. Richard virker som et gimmickvåpen for magikere.

Lenke til kommentar

Huff... er fortsatt skuffet over at Dex og lavere våpen kun duger til litt PvP og nesten til midtpunktet av spillet.

Ikke sant. Katanaene, spyd og andre DEX-våpen fungerer utmerket gjennom hele spillet.

110 base damage med minst C, tja. Litt. Balder var okey, men for dårlige baseskade. Richard virker som et gimmickvåpen for magikere.

Det er jo en forutsetning at du oppgraderer våpnene dine da. Både iaito og balder side sword har A i DEX og rundt 220 i base damage ved 15+. Mer enn godt nok dersom du har rundt 40 i DEX. I PVP kombinerer du selvsagt dette med en våpenbuff, enten CMW, SLB eller DMB.
Lenke til kommentar

Selvsagt gjør det det, det ville jo vært latterlig om et greatsword gjorde mindre skade enn et vanlig sverd, som slår mye raskere. I tillegg har katanaene bleed (men gravelord har vel poison eller toxic). For ikke å snakke om vekt.Og etter at greatswords ble nerfa nord og ned i PC-utgaven er de rimelig ubrukelige i PVP.

Et annet sett med DEX-våpen som er artig å bruker er hjåene. Lifehunt scythe har veldig høy bleed effect, noe som kan gi deg et psykologisk overtak.

Lenke til kommentar

"koser" meg i blighttown, the hard way nå. Gud og jeg hater det stedet.

Hva av items er det viktig og få med meg? fant ioata, og eagle shield i går.

Trodde at spider shield ga bedre poison resist? men ser ikke slik ut.

En annen ting: kan noen forklare scaling, og hva de forskjellige bokstavene betyr?

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Edderkoppskjoldet? Trodde poenget var at du ikke fikk bygd opp Poison og Toxic means du blokkert, kontra vanlige skjold hvor det går igjenn blokken.

Scaling? E er lavest, og omtrent like lite som -. A er ganske høyt, og S er høyest.

Så:

-, E, D, C, B, A, S. Fra dårligst til beste.

Dog, det kan være flere nivåer av bokstavene, og i hovedsak påvirker Str og Dex fysisk skade, mens Tro og Int påvirker Magiskaden.

Det bryr seg ikke om kravene til våpnene, og er en blanding av % skade økning i forhold til grunnskade og +X per statpoint. Sistnevnte er spesielt merkbart på buene, som er shitete grunnskade, men får fortsatt fort en 100-300 bonusskade for Dex siden de går rett opp til S.

Lenke til kommentar

Det er de fire angreps-statsene som scaler med våpen. Strength, dexterity, faith og intelligence. Jo bedre bokstav, jo bedre scaling. Det er som regel her du henter mesteparten av attack ratingen til et våpen, og det blir dermed viktig å bygge karakteren din rundt en type våpen. Som regel fokuserer man på en av statistikkene, og levler bare de andre så mye man må for å bruke våpenet (akkurat nok STR til å bære det for eksempel).

Scalingen stopper å være særlig effektiv etter at du har nådd 40 i stat-en. Det er derfor ikke mye forskjell på 40 i strength og 99 i strength. Det gjelder forøvrig også alle attributtene, de stopper å gi særlig avkastning en gang mellom 40 og 50.

Merk også at lightning- og fire-oppgradering av våpnene fullstendig dreper scaling i bytte mot langt høyere grunnskade. Denne typen våpen er greie å ha dersom du vil pumpe helt andre attributter, som for eksempel vitality. Vitality gouges er ganske vanlige, det var i alle fall det før. Men du vil aldri nå like høy AR som med et våpen med god scaling, 40 i attributten det scaler med og en god buff.

Lykke til gjennom Blighttown, tror det var det mest frustrerende stedet i hele spillet når jeg var nybegynner. Du får trøste deg med at du senere ikke vil skjønne hvordan du kunne ha så mye problemer med den delen senere. Etter det jeg har erfart er det også etter Blighttown bossen at folk for alvor forelsker seg i spillet. Digger du det ikke da, er det ikke verdt det.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

En annen ting: kan noen forklare scaling, og hva de forskjellige bokstavene betyr?

Bokstavene er bare ett estimat om sånn ca hvor bra våpenet skalerer. For å se akkurat hvor mye bonus du får så må du se på + nummerene i den andre kollonen for våpenskade. Bokstavene forteller deg hvilke stats som påvirker våpenet du ser på, men bortsett fra det så sier de bare sånn ca hvor bra våpenet vil skalere når du har bra nok stats til å bruke det.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

En liten ting... som plager meg etter å see litt på "low level runs".... hvor mye ble skaden for elementals ved coup de grace/riposte forsvaket mellom 1.05 og 1.06? Virker så utrolig rart at de skal være i stand til å gjøre 800+ skade med så svake våpen.

^1: 1.05 er vel siste patch for Xbox? Og 1.06 er vel hva PC versjonen ble shippet med

Lenke til kommentar

Hvor mye er det du mangler da? Har du oppgradert våpnene skikkelig? +5? Husk at chaos-våpen scaler med humanity, du må ha 10 humanity for å nå maks skade (som er bittelitt sterkere enn +10 fire). Ellers vet jeg ikke. PC-utgaven er i alle fall 1.06 (i alle fall noe mer enn 1.05), og konsollutgaven har vært1.05 siden rett etter release, så det kan hende de har endret på noe der. Jeg vet at chaos rapier backstabs var noe folk klagde på, i likhet med stunlock fra greatswords, og greatswords ble jo nerfet ...

Regner med at konsollene blir patchet til 1.06 når Artorias of the Abyss kommer.

Lenke til kommentar

Joda, men oppgradere gjør jeg også. Virker så underlig at jeg, selv med riktig utstyr og ringer, ikke klarer å komme opp i så høye tall. Det virker bare så underlig, dog, selv om jeg gjør like mye skade som dem på vanlige angrep :p

Hornet Ring ble skikkelig nerfet i PC utgaven, sannsynligvis er det grunnen til at du ikke greier å matche skaden til konsollspillere.
Lenke til kommentar

Takk for våpenforklaringene, hadde skjønt det meste fra før, bortsett fra rangeringen på bokstavene, e.g. hva som var best/dårligst.

Ferdig med blighttown (er jo ikke første gang jeg spiller, har spilt det på PS3 med 3 chars, men aldri lengre en O&S bossene)

Dvs har igjen og finne alle items.

Nå er spørsmålet om jeg skal ta Sens, Darkroot, Demon Ruins, New Londo eller det svære treet.

Er vel de zonene som er åpne nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...