Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Warrior-klassen er i utgangspunktet ikkje egna for magi. Miraklar er basert på faith, og sorcery er basert på intelligens. Du kan derimot prøva pyromancy. Du må finna Laurentius (han er i Depths) og redda han. Du bruker sjeler til å oppgradera den raude hansken som han gjev deg. Tanken er at du investerer i sjølve hansken, ikkje i ein stat.

 

Somme ting som hjelper på sorcery (Bellowing Dragon Crest Ring, Dusk's Crown), hjelper òg på pyromancy.

Lenke til kommentar

Du kan også stå over den lille broen og bruke pil og bue på han. Så vidt jeg vet så er halen det eneste sårbare stedet hos grisen, og da kan du stå å skyte på halen uten at grisen beveger på seg.

 

Eller

 

Så kan du plukke opp Alluring Skull på broden og kaste den over på dukken som er i fyr og flammer under broen. Alluring Skull tiltrekker fiender til stedet du kastet skallen. Grisen får skade av å stå i ilden, og mens den står den kan du slå på halen til den dør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Plukket nettopp spillet opp igjen etter en lang pause. Begynte på en Dex/faith build for sunbroing og pvp.

Har kommet til starten av anor lando og har tatt den første bell demon, men husker ikke hvordan jeg kommer meg til bossen herfra, noen tips?

Endret av R3bornRin
Lenke til kommentar

Jeg har blitt mester på de to bossene. Det handler bare om å bruke Ornstein sin fart til å separere dem, så er de lette. Om du ikke bryr deg om belønning er det lettere om du tar Ornstein først. Fokuser på 1. Den andre får tilbake livet når den første dør.

 

Du får kostymet til den du drepte sist, og også våpenet. Om man dreper Ornstein sist får man en ring som gir mer poise (og bittelitt mer skade) til angrep som blir gjort i fiendens angreps-animasjon. Nyttig med veldig raske våpen og spyd. Om du dreper Smough sist får du ikke noe ring. Men hammeren er badass, og armoren hans er bra om du har nok END.

Lenke til kommentar
Jeg har blitt mester på de to bossene. Det handler bare om å bruke Ornstein sin fart til å separere dem, så er de lette. Om du ikke bryr deg om belønning er det lettere om du tar Ornstein først. Fokuser på 1. Den andre får tilbake livet når den første dør. Du får kostymet til den du drepte sist, og også våpenet. Om man dreper Ornstein sist får man en ring som gir mer poise (og bittelitt mer skade) til angrep som blir gjort i fiendens angreps-animasjon. Nyttig med veldig raske våpen og spyd. Om du dreper Smough sist får du ikke noe ring. Men hammeren er badass, og armoren hans er bra om du har nok END.

 

Prøvde vel en 10+ ganger, og ble lei av og kjempe meg igjennom de svære karene før boss området. Så tok jeg det aldri opp igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Anbefaler å gjøre Painted World før Ornstein & Smough, i hvertfall hvis du sliter litt. Ellers er det bare å gjøre som andre sier, splitt dem opp og fokuser på den ene. Vær under 50% equip load (25% om du ikke har rollring), IKKE bruk lock-on, og pass på at du ser begge to hele tiden. Utnytt det at du er udødelig mens du ruller. Prøv også å ha med deg 20 estus-flasker, gjerne oppgradert et par ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...