Gå til innhold

Dark Souls-tråden

negnirty

Anbefalte innlegg

Annonserte for deg på anime delen av forumet, side de eneste som noen gang er der er folk som har vært med i denne tråden og en håndfull andre.

Edit: Um... prøver du å holde det til en liten crowd? Altså helst ikke stort flere enn 5-6 stykker?

Var egentlig beregnet for kun nære venner, men alle vennlig mennesker i Kristiansand kan bli med forsåvidt :p

Vi er allerede 5-6 stykker.

Takk forresten :)

Repost:

Hei folkens! Vurderte å lage en egen tråd for dette, men har ingen ide hvor jeg skulle ha laget den.

Ifjor arrangerte meg og noen venner på bursdagen min, vi kalte det "masochist black ops".

Jeg skulle spille gun game mode i Black ops, hvor hver gang jeg brøt en "regel" ble jeg slått med et lekesverd (ja det gjør vondt) på armen eller ryggen.

Vi tenkte vi kunne arrangere noe lignende i år, men vi skal gå mye mer "hardcore", nemlig med et av souls spillene.

Så det jeg trenger hjelp med er å finne på nye regler (merk, det skal være vanskelig, men ikke umulig)

* Ikke lov å levle opp (ergo ikke bruke souls til å levle opp)

* Ikke lov å dø

* Ikke lov å bruke mer enn 1 herb/estus flask per fiende

* Ikke lov å feile med ricochet (usikker på om jeg skal tillate dette).

* ikke lov å bruke buer

* ikke lov å bruke magi (i dark souls greit, men i demons souls trenger jeg det)

Slik som black ops ifjor, ønsker jeg å ha noe belønning for hver gang jeg mestrer noe.

* Drepe en boss uten å dø en eneste gang for eksempel.

Så, noe hjelp å finne her?

(Ja, voksne menn pleier vanligvis å drive med drikkeleker, men jeg drikker ikke, så det blir nok kjedelig )

post-155889-0-42901700-1335557769_thumb.jpg

(Det er meg i en Link drakt)

Jeg har forresten rundet både demons souls og dark souls. Så jeg går ikke blindt inn i spillet

Forslag til soul level 1 build? Best våpen etc, jeg må være en magiker i Demons souls, trenger soul arrow!

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Spilte masochist dark souls i går.

- no magic

- no missile weapon

- no blocking

- 1 estus flask each enemy (only in combat, so if the enemy dies, you cannot heal yourself)

- 2 estus flask for a boss

- 2 ripost attemps for each enemy

- soul level 1

- 2 items against the boss (e.g cannot spam firebombs)

Ble slått ca 10 ganger, men klarte til slutt siste boss.

Jeg ble "belønnet" med muligheten til å blokke mot bossen, ettersom jeg klarte å drepe the black knight.

Spilte litt demons souls også, men det var vanlig gjennomspilling.

Ganske gøy, gjorde ikke så vondt som ifjor.

Lånte Dark souls av en kamerat, så blir ikke noe mer dark souls spilling på meg før til høsten, når PC versjonen kommer.

Demons souls derimot! Må jo utnytte at MP servere stenges etter Mai :)

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har du vært i New Londo, The Catacombs, eller Demon Ruins? Edit: Eventuelt The Great Hollow eller The Painted World of Ariamis?

ikke vært i demon ruins eller new londo(har ikke holy dammage så er ikke vits for meg:()

Må man ha noe item eller key for å komme inn til demon ruins? sist jeg var der kom jeg ikke inn.

Lenke til kommentar

Eneste key item man trenger er ringen du får fra Sif i skogen (for New Londo). The Catacombs går fint uten devine våpen, du må bare drepe necromancerene først. Bare sprint forbi de første par fiende i nye områder. Demon Ruins trenger du ikke noe for heller. Drep Ceasless Discharge for å fjerne lavaen. For å drepe spøkelsene i New Londo trenger man Transient Curse, som du finner der før du trenger å sloss mot noen

Lenke til kommentar

Eneste key item man trenger er ringen du får fra Sif i skogen (for New Londo). The Catacombs går fint uten devine våpen, du må bare drepe necromancerene først. Bare sprint forbi de første par fiende i nye områder. Demon Ruins trenger du ikke noe for heller. Drep Ceasless Discharge for å fjerne lavaen. For å drepe spøkelsene i New Londo trenger man Transient Curse, som du finner der før du trenger å sloss mot noen

Takk for svar:D hvor bør jeg gå først? New londo eller demon ruins?:D

Lenke til kommentar

Du har vel funnet ut innen nå. Men du bør gå opp heisen til Undead Church, hoppe av, gå opp til fugleredet og ligge der i noen sekunder til fuglen tar deg. Drep bossen der, finn en leke (nøkkel fra taket over det stedet med tak i Firelink trenger du...), så til Anor Londo kirken og se på maleriet. Deretter til Darkroot Garden, slåss mot ulven, få ringen hans, og når du er endelig ferdig med det, da kan du dra til New Londo uten å gå glipp av noe viktig. Demon Ruins er vanskeligere enn New Londo, og lengre og. Så da det etterpå.

Lenke til kommentar

Du har vel funnet ut innen nå. Men du bør gå opp heisen til Undead Church, hoppe av, gå opp til fugleredet og ligge der i noen sekunder til fuglen tar deg. Drep bossen der, finn en leke (nøkkel fra taket over det stedet med tak i Firelink trenger du...), så til Anor Londo kirken og se på maleriet. Deretter til Darkroot Garden, slåss mot ulven, få ringen hans, og når du er endelig ferdig med det, da kan du dra til New Londo uten å gå glipp av noe viktig. Demon Ruins er vanskeligere enn New Londo, og lengre og. Så da det etterpå.

Nei har faktisk ikke fått noe tid til å spille. Men må jeg ta det der maleriet? trodde det var valgfritt?

Lenke til kommentar

Valgfritt. Men man får mye kult der. Asyulumet er også valgfritt, men man får en slab kjempe lett der, så verdt det. I Great Hollow for man mye rart, blant annet en stamina regen ring, og i Ash Lake for man masse Dragon Scales. Når det er sakt så er vel alt i spillet valgtfritt om man har spilt det nok til å vite hvordan å komme unna ting. Sånn bortsett fra å sloss mot siste boss.

Lenke til kommentar

Valgfritt. Men man får mye kult der. Asyulumet er også valgfritt, men man får en slab kjempe lett der, så verdt det. I Great Hollow for man mye rart, blant annet en stamina regen ring, og i Ash Lake for man masse Dragon Scales. Når det er sakt så er vel alt i spillet valgtfritt om man har spilt det nok til å vite hvordan å komme unna ting. Sånn bortsett fra å sloss mot siste boss.

Har nå kommet til The four kings bossen men er håpløst!:( har sett på guide på internett om at det er lurt å være rask ute med å drepe den før de andre 3 kommer, Men klarer ikke overleve:(.

noen tips til hvordan jeg kan ta den?

Lenke til kommentar

Kan sikkert hjelpe deg jeg. Møt meg ved brua om ~5 min. Altså den første tre brua før du møter noen spøkelser i New Londo.

Du må være menneske for å summonene. Du går glipp av utrolig mye ved å være hollow, og jeg kan bare anta du har vært hollow gjennom hele spillet om du aldri har sett en annen spiller. Spillet er ganske aktivt online

Lenke til kommentar

Kan sikkert hjelpe deg jeg. Møt meg ved brua om ~5 min. Altså den første tre brua før du møter noen spøkelser i New Londo.

Du må være menneske for å summonene. Du går glipp av utrolig mye ved å være hollow, og jeg kan bare anta du har vært hollow gjennom hele spillet om du aldri har sett en annen spiller. Spillet er ganske aktivt online

ok er online nå. skal jeg bruke en humanity for å bli human?

Lenke til kommentar

Ha 1 løs humanity på deg (der hvor det står et nummer ved siden av livet ditt. Mitt er 98 for eksempel) så ved en bonfire trykker du på Reverse Hollow

ok da er jeg human! skal jeg bare gå ned til den brua nå eller? og btw jeg kan snarveien til bossen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...