Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Hvor vanskelig er dette spillet egentlig? Sammenlignet med for eksempel "Monster Hunter"?

Kan du kjøre sologalskap mot endgame-bosser/monstre hvis du er god nok eller er det 100% umulig?

 

Det finnes noen som er gærne nok til å runde spillet på level 1 med kun planke og klubbe som utstyr. Sjekk ut youtube hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillet er hovedsaklig skill-basert, altså at det går på å dodge, blocke, lære motstanderen sine angrepsmønster (også bossene), så man kan vel teoretisk sett "runde" hele spillet uten å ta et eneste hitpoint skade. Det er også et brutalt ærlig system, og veldig perfeksjonert. Så det går ikke å skylde på mekanikkene når man dør. Bare seg selv.

 

Kan vel sammenlignes med Ninja Gaiden Black/Sigma (ikke NES-spillene), buttonmashere kommer knapt forbi første bossen i det spillet. Man MÅ lære seg blocking og komboer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan de gjør det allikevel. Jeg synes det er utrolig vanskelig å forutsi treff-flaten til flere av fiendenes angrep, særlig bossene, og det hender jeg blir truffet selv om jeg hopper unna og det på skjermen ser ut som om fienden skulle ha bommet, så jeg forstår ikke hvordan man klarer å ta enkelte av bossene uten å bli truffet en eneste gang.

Lenke til kommentar

Det går ikke å runde spillet uten å ta noe skade. Mange steder må man droppe ned og ta skade for å komme vidre. Man trenger å løpe gjennom lavaen ganske mye. Så er det Seath kampen. Og hvis du spiller uten å level-e har du nok lyst til å bruke Power Within og Red Tearstone ring.

 

Spartapus: Deprived er jo den sterkeste classen å starte med. Hvilken som helst av de andre starter-pakkene er jo mer imponerende. Jeg har blitt ganske god til å ikke ta skade. Men det er noen som er helt umulig å få en perfekt run på for min del. Vet jo selvsakt det er mulig, men jeg får det ikke til. AoE angrepet til Asylum bossen, alt Bed of Chaos gjør, nær-kamp angrepene til kattene, Nito sine hjelpere *grøss*

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

Du kan jo faktisk unngå lavaen. Kan jo gi litt humanity til edderkopp dama så åpner ho opp ein snarvei. Og går an å unngå den asylum demon aoen bare ved å gå bak den. Og har man holy våpen så våkne ikkje spawnsa til Nito opp igjen.

 

Men skal godt gjerast å klare spelet uten å ta dmg. Held på med sword hilt run og kan sei det tar si tid :l

Lenke til kommentar

Det er vel sant. Går vel å argumentere med at man isåfall ikke kan få Chaos Ember, så du har jo ikke gjort alt. Jeg viste faktisk ikke att Devine våpen er måten mann tar Nito på! >.< Jeg trodde alltid han spawner uendelig, fremfor at de samme respawner. Nå føler jeg meg dum. Tror jeg skal gå å sunbro-e ved Nito etterpå, etter å oppgradere et Devine våpen. Har Occult samme effekten på skjeletter? Har aldri hatt noe problemer med å ta Necromancerene først i The Catacombs, så har ikke giddet/tekt på å teste det. Vet det /går/ ann å ungå Aslyum bossen sitt AoE angrep. Det hender jeg får det til. Går vel ann å ta Bed of Chaos uten skade og, jeg er bare dårlig på dem.

 

Man må forresten ta ganske mye skade første gang man skal til Vamos.

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

Fikk litt lyst til å gjøre en no-damage run nå. Altså, om du tar skade må du Dark Sign-e. Leveling, oppgradering, bonfiring og homeward (/bone) er tillatt. Fall- eller block-skade regnes ikke. Ikke de irriterende statuene i The Catacombs heller. Lurer på om det bør være lov å plukke opp ting du Dark Sign-er vekk fra eller ikke. Eller om det i det hele tatt går etter Dark Sign.

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg farme souls/bedre equipment mtp hvor jeg befinner meg: slik har jeg gått:

Asylum -> Firelink Shrine -> Burg -> Parish -> Darkroot Garden / Basin -> Valley of Drakes

 

Gikk tilbake for å ta en Black Knight, så er i Burg nå (tror jeg), nettopp gått forbi den røde dragen som henger på slottet. Prøvde å skaffe Drake Sword, men skjedde ingenting. Hva må til? :p

 

SL 27 - Bastard Sword +5 og Dragon Crest Shield. Skulle også funnet no bedre armor, har kun chain/leather armor. :/

 

Ett spørsmål til: Kan man selge noe? Hva gjør jeg med x antall hollow chest armor feks? bare "drop item"?

Lenke til kommentar

Det som må til er maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange piler og masse tålmodighet. Kjøp de billigste. Den registerer treff hver gang dragen roper og trekker halen opp. Ingen vits å stå og pumpe ut piler da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvor kan jeg farme souls/bedre equipment mtp hvor jeg befinner meg: slik har jeg gått:

Asylum -> Firelink Shrine -> Burg -> Parish -> Darkroot Garden / Basin -> Valley of Drakes

 

Aner ikke hvor mye du har spilt nå, har tross alt gått 7 dager, men gå igjenom Valley of the Drakes til du kommer til en gråtte. I starten der finner du ganske ok armor. Den dragen utenfor vokter over et bra sverd om du oppgraderer det. Beste måten å grinde souls på der du er, er å la folk summone deg mot bossen på bunn av Blighttown. 10 000 hver 3-10 min avhengig av hvor flink du og partnere dine er

 

Gikk tilbake for å ta en Black Knight, så er i Burg nå (tror jeg), nettopp gått forbi den røde dragen som henger på slottet. Prøvde å skaffe Drake Sword, men skjedde ingenting. Hva må til? :p

Skyt en pil på han mens du gjemmer deg bak den veggen ved trappa, eller vent 20+ sek, så kommer han for å spise deg. Løp under han og 2 hand et kutte våpen (det meste som ikke er klubber eller thrust.) på halen hans. Kan hende du må slå et par ganger før den faller av. Så løp vekk.

 

 

SL 27 - Bastard Sword +5 og Dragon Crest Shield. Skulle også funnet no bedre armor, har kun chain/leather armor. :/

^

 

Ett spørsmål til: Kan man selge noe? Hva gjør jeg med x antall hollow chest armor feks? bare "drop item"?

Avhengig av hvordan du spiller spillet, men mest sanslynlig "ja". Men du tjener veldig lite på det. Anbefaler bare å droppe ting. Særlig om du spiller online, siden da kan andre finne det, eller få en item-krabbe ting som gir dem noe bedre.
Lenke til kommentar

Hei folkens! Vurderte å lage en egen tråd for dette, men har ingen ide hvor jeg skulle ha laget den.

 

Ifjor arrangerte meg og noen venner på bursdagen min, vi kalte det "masochist black ops".

 

Jeg skulle spille gun game mode i Black ops, hvor hver gang jeg brøt en "regel" ble jeg slått med et lekesverd (ja det gjør vondt) på armen eller ryggen.

 

Vi tenkte vi kunne arrangere noe lignende i år, men vi skal gå mye mer "hardcore", nemlig med et av souls spillene.

 

Så det jeg trenger hjelp med er å finne på nye regler (merk, det skal være vanskelig, men ikke umulig)

 

* Ikke lov å levle opp (ergo ikke bruke souls til å levle opp)

* Ikke lov å dø

* Ikke lov å bruke mer enn 1 herb/estus flask per fiende

* Ikke lov å feile med ricochet (usikker på om jeg skal tillate dette).

* ikke lov å bruke buer

* ikke lov å bruke magi (i dark souls greit, men i demons souls trenger jeg det)

 

Slik som black ops ifjor, ønsker jeg å ha noe belønning for hver gang jeg mestrer noe.

* Drepe en boss uten å dø en eneste gang for eksempel.

 

Så, noe hjelp å finne her?

(Ja, voksne menn pleier vanligvis å drive med drikkeleker, men jeg drikker ikke, så det blir nok kjedelig )

 

post-155889-0-42901700-1335557769_thumb.jpg

(Det er meg i en Link drakt)

 

Jeg har forresten rundet både demons souls og dark souls. Så jeg går ikke blindt inn i spillet :)

Forslag til soul level 1 build? Best våpen etc, jeg må være en magiker i Demons souls, trenger soul arrow!

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Høres bra ut. Tenkte du altså å møtes fysisk og ha en Dark Souls aften? Aldri spilt Demon Souls, men Dark Souls er jeg proff i, så dette virker gøy.

Yupp, vi blir nok 5-6 stk til sammen. Følte jeg gjorde det ganske bra i begge i souls spillene, men trengte litt hjelp av og til fra visse guider, er begrenset å hvor tålmodig og villig jeg er til å eksperimentere og grinde visse situasjoner.

Har nok 100+ timer i begge spillene :)

 

VI kan sikkert fått filmet noe, har ikke utstyr eller konto til å streame :)

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Konto til å streame? Utstyr skal gå å fikse. Når er det snakk om?

 

Har langt mer enn 100 timer i Dark Souls tilsammen på alle karakterene mine. Man trenger jo ærlig talt aldri å grinde i Dark Souls. Så lenge du passer på å stadig oppgradere utstyret ditt, og levle med sjelene du får fra bosser.

 

Stemmer for en ny playthrough med Deprived og bytte på hvem som spiller etter død. Den som spiller kan velge hvor han vil gå/utstyr han vil plukke opp, men det trengs en penalty for å ikke gjøre progress/stå stille eller loke rundt.

Lenke til kommentar

Konto til å streame? Utstyr skal gå å fikse. Når er det snakk om?

 

Har langt mer enn 100 timer i Dark Souls tilsammen på alle karakterene mine. Man trenger jo ærlig talt aldri å grinde i Dark Souls. Så lenge du passer på å stadig oppgradere utstyret ditt, og levle med sjelene du får fra bosser.

 

Stemmer for en ny playthrough med Deprived og bytte på hvem som spiller etter død. Den som spiller kan velge hvor han vil gå/utstyr han vil plukke opp, men det trengs en penalty for å ikke gjøre progress/stå stille eller loke rundt.

Jeg er den eneste som har baller til å gjøre dette, bursdag gutten skal bli slått ^^

 

Vi tenkte å feire 11 mai. Tror nok vi ikke holder på mer enn 2-3 timer maks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...