Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Hva har dere imot GFWL egentlig?

Hva er det å like?

  1. Mange som har problemer med å få det til å fungere i det hele tatt, altså at spill er umulig å starte opp
  2. Det har ikke blitt oppdatert siden lansering på noen fornuftig måte
  3. Har selv opplevd å måtte bruke 90 minutter på å starte opp et spill, fordi det skulle laste ned oppdateringer.
  4. Det gjør ingenting bra
  5. Enda en DRM-konto å holde orden på
  6. Sletter dine saves om du endrer noe som helst i systemet.

Det er opprettet et protestskriv for å fjerne GFWL anbefaler alle å legge igjen en signatur og spre dette videre.

 

Skjønner....vel jeg har vel bare 3-4 spill som bruker GFWL og har aldri hatt noen av disse problemene. Synes det fungerer utmerket faktisk og siden jeg bruker Windows Live og Xbox Live så kobler det seg opp automatisk og enkelt. Achievments får jeg på min Xbox Live konto også.

 

Microsoft burde egentlig få alle spill som skal kjøres på deres operativsystem til å ta det ibruk for å knytte Xbox sitt achievment system til pc for å gjøre skillet mellom plattformene om ikke mye men litt mindre. Men skjønner dem som har hatt problemer ikke liker GFWL, men tror helt ærlig dem aller fleste som skriker høyt aldri har hatt et eneste problem. Dette er nok mest et "pc skal være åpent å fritt, jeg skal bestemme selv" bilde, eller EA er den "store stygge ulven jeg skal aldri kjøpe et spill fra dem igjen"..bare en "mote" greie og tull å tøys stort sett.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft har beveget seg mer og mer vekk fra GFWL, mest av alt fordi de har innsett det er en flopp. Gjør et raskt søk på Bulletstorm GFWL, Arkham Asylum GFWL, Arkham City GFWL eller GTA4 GFWL, så skjønner du hvor mange millioner (ja, millioner) mennesker som har hatt problemer med GFWL. Normen er å ha problemer med GFWL, de som ikke har det kan anse seg selv som ekstremt heldige. Det hjelper heller ikke at matchmaking med GFWL suger verre enn Duke Nukem Forever.

 

Skrivet ber om at de bruker Steamworks istedet. Steam er kanskje tungt og irriterende, men det er i det minste få problemer med plattformen og alle PC-gamere i dag har det installert.

 

Jeg vil fortsatt sannsynligvis ende opp med å kjøpe spillet om det ikke er en elendig port, men GFWL setter en skikkelig stopper på moroa. Du kan ikke påstå å kalle GFWL-hatet for en moteting når folk har hatet løsningen siden den ble introdusert.

EDIT:

Oppfordrer fortsatt alle som ikke ønsker at Dark Souls skal komme med GFWL å legge igjen et navn: http://www.change.or...or-windows-live

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med å forstå at folk sverger til piratkopiering når DRMen blir en så stor begrensning på spillkomforten at en ulovlig versjon faktisk er teknisk overlegen. For 10-15 år siden så var de fleste spillcracks ganske jalla og hadde gjerne en masse irritasjonsmomenter, men så kom DRM som gjorde deg avhengig av eksterne servere, spesifikke onlinekontoer og begrenser installeringer, og da snudde den situasjonen på hodet. Problemet er selvfølgelig at det finnes en masse tullinger der ute - kjenner flere selv - som ikke skal betale for seg uansett hvor godt produktet er, enten fordi de ikke har råd eller bare ikke gidder å prioritere, og da blir de som skal tjene penger på dette nødt til å finne på noe faenskap for å stoppe det. Jeg føler at de fleste gamere i dag er skadelidende fordi de er havnet i skuddlinjen mellom disse to gruppene.

 

Dark Souls er et så godt spill at hvis man skaffer seg det ulovlig så er det virkelig ikke håp. Allikevel håper jeg ikke spillet blir ødelagt av DRM. Å legge inn DRM av typen som er i AC2 f.eks. ville vært helt ødeleggende for denne typen spill.

Lenke til kommentar

Hva har dere imot GFWL egentlig?

Hva er det å like?

  1. Mange som har problemer med å få det til å fungere i det hele tatt, altså at spill er umulig å starte opp
  2. Det har ikke blitt oppdatert siden lansering på noen fornuftig måte
  3. Har selv opplevd å måtte bruke 90 minutter på å starte opp et spill, fordi det skulle laste ned oppdateringer.
  4. Det gjør ingenting bra
  5. Enda en DRM-konto å holde orden på
  6. Sletter dine saves om du endrer noe som helst i systemet.

Det er opprettet et protestskriv for å fjerne GFWL anbefaler alle å legge igjen en signatur og spre dette videre.

 

Skjønner....vel jeg har vel bare 3-4 spill som bruker GFWL og har aldri hatt noen av disse problemene. Synes det fungerer utmerket faktisk og siden jeg bruker Windows Live og Xbox Live så kobler det seg opp automatisk og enkelt. Achievments får jeg på min Xbox Live konto også.

 

Microsoft burde egentlig få alle spill som skal kjøres på deres operativsystem til å ta det ibruk for å knytte Xbox sitt achievment system til pc for å gjøre skillet mellom plattformene om ikke mye men litt mindre. Men skjønner dem som har hatt problemer ikke liker GFWL, men tror helt ærlig dem aller fleste som skriker høyt aldri har hatt et eneste problem. Dette er nok mest et "pc skal være åpent å fritt, jeg skal bestemme selv" bilde, eller EA er den "store stygge ulven jeg skal aldri kjøpe et spill fra dem igjen"..bare en "mote" greie og tull å tøys stort sett.

 

 

Så jeg som ikke har xbox og ikke har tenkt å bruke xbox, må sitte med games for windows live bare fordi at folk med xbox skal kunne skryte av achivementsene sine som betyr nada? Sure om det hadde væt valgfritt, men om det skulle vært påkrevd da ville spill salget på PC gå ned betraktelig og for meg personlig ville jeg stoppet å kjøpe spill rett og slett, eller cracket vekk driten etter kjøp.

 

Sjekker altid om det er games for windows live når jeg kjøper noe jeg har gjort siden batman AA, verre og mer ubrukelig programvare ifra en stor produsent skal du lete lenge etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet. Dette ble introdusert til meg i dag som om det var verdens ende. GFWL er da ikke noe værre enn Steam eller Origin og alle de der. Hadde spillet vært på Gog ville jeg jo selvfølgelig blitt veldig veldig glad, men så optimistisk var jeg aldri. Bryr meg ikke hvilken butikk de bruker så lenge det funker. Om GFWL faktisk, literally ikke funker for mange er det jo selvfølgelig noe galt, men jeg kan ikke hjelpe å tro dere overdriver.

I min experience er det også flere GFWL spill som funker med Wine enn Steam, men det er nok urelatert =P

Endret av Sekai-ichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet. Dette ble introdusert til meg i dag som om det var verdens ende. GFWL er da ikke noe værre enn Steam eller Origin og alle de der. Hadde spillet vært på Gog ville jeg jo selvfølgelig blitt veldig veldig glad, men så optimistisk var jeg aldri. Bryr meg ikke hvilken butikk de bruker så lenge det funker. Om GFWL faktisk, literally ikke funker for mange er det jo selvfølgelig noe galt, men jeg kan ikke hjelpe å tro dere overdriver.

I min experience er det også flere GFWL spill som funker med Wine enn Steam, men det er nok urelatert =P

Sletter Steam dine saves om du: ikke spiller spillet på noen uker, gjør en reinstallasjon av Windows, tilfeldigvis har uflaks, eller starter spillet uten å være 100% sikker på innloggingen?

Må Steam oppdateres 15 ganger før du får lov til å logge inn hver gang du installerer et nytt spill?

Nekter Steam deg å starte spillet eller lukker spillet når det er et "problem med tilkoblingen"?

Må du bruke 16 forsøk på å skape en Steam-konto?

Trenger Steam 10 sekunder hver gang du starter et spill med "logger deg inn"?

 

Og det er bare toppen av isberget:

Fiks registerverdier

Reinstallere windows flere ganger på rad siden installasjonsfila har en tilfeldig effekt der den kræsjer midt under installasjonen og gjør deler av systemfiler korrupte

Godta at spillet ikke fungerer.

 

Når du påstår at Steam har like mange problemer som GFWL har du ærlig talt ikke peiling. GFWL er virkelig "the cancer that's killing PC gaming," selv Ubisofts DRM har færre problemer enn den møkka som er GFWL. Jeg gjentar: det er millioner av mennesker som har hatt problemer med GFWL, om det da "bare" er 25% av alle som spiller på PC hjelper ikke det en døyt, millioner er fortsatt millioner.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet. Dette ble introdusert til meg i dag som om det var verdens ende. GFWL er da ikke noe værre enn Steam eller Origin og alle de der. Hadde spillet vært på Gog ville jeg jo selvfølgelig blitt veldig veldig glad, men så optimistisk var jeg aldri. Bryr meg ikke hvilken butikk de bruker så lenge det funker. Om GFWL faktisk, literally ikke funker for mange er det jo selvfølgelig noe galt, men jeg kan ikke hjelpe å tro dere overdriver.

I min experience er det også flere GFWL spill som funker med Wine enn Steam, men det er nok urelatert =P

Sletter Steam dine saves om du: ikke spiller spillet på noen uker, gjør en reinstallasjon av Windows, tilfeldigvis har uflaks, eller starter spillet uten å være 100% sikker på innloggingen?

Må Steam oppdateres 15 ganger før du får lov til å logge inn hver gang du installerer et nytt spill?

Nekter Steam deg å starte spillet eller lukker spillet når det er et "problem med tilkoblingen"?

Må du bruke 16 forsøk på å skape en Steam-konto?

Trenger Steam 10 sekunder hver gang du starter et spill med "logger deg inn"?

 

Og det er bare toppen av isberget:

Fiks registerverdier

Reinstallere windows flere ganger på rad siden installasjonsfila har en tilfeldig effekt der den kræsjer midt under installasjonen og gjør deler av systemfiler korrupte

Godta at spillet ikke fungerer.

 

Når du påstår at Steam har like mange problemer som GFWL har du ærlig talt ikke peiling. GFWL er virkelig "the cancer that's killing PC gaming," selv Ubisofts DRM har færre problemer enn den møkka som er GFWL. Jeg gjentar: det er millioner av mennesker som har hatt problemer med GFWL, om det da "bare" er 25% av alle som spiller på PC hjelper ikke det en døyt, millioner er fortsatt millioner.

Enig, har hatt så sinnsykt mange problemer med GFWL at det er helt utrolig. Har ikke fått multiplayer til å funke på GFWL med noen spill. Og har prøvd ALT for å løse det, banner på at de sitter å kødder med tilkoblinga mi.

Lenke til kommentar

Nok en grunn til å spille Dark Souls på PS3, men den beste er at da kan man også spille Demon's Souls.

Fikk mail i går fra atlus at 31 mai er siste dagen serverne vil være oppe.

Synd, men det holdte ut lengre enn forventet ^^

 

Avhengigheten av eksterne servere vil være retrogamingens død. Regner med det fortsatt er uproblematisk å spille singleplayer.

 

Men ikke et vondt ord om Atlus. De er et av de mer respektable spillselskapene der ute.

Lenke til kommentar

Nok en grunn til å spille Dark Souls på PS3, men den beste er at da kan man også spille Demon's Souls.

Fikk mail i går fra atlus at 31 mai er siste dagen serverne vil være oppe.

Synd, men det holdte ut lengre enn forventet ^^

 

Avhengigheten av eksterne servere vil være retrogamingens død. Regner med det fortsatt er uproblematisk å spille singleplayer.

 

Men ikke et vondt ord om Atlus. De er et av de mer respektable spillselskapene der ute.

Jada, SP kan man forsatt spille, blir vanskelig for nubs som meg :)

Lenke til kommentar

Jada, SP kan man forsatt spille, blir vanskelig for nubs som meg :)

Hvor vanskelig er dette spillet egentlig? Sammenlignet med for eksempel "Monster Hunter"?

Kan du kjøre sologalskap mot endgame-bosser/monstre hvis du er god nok eller er det 100% umulig?

 

Nå er det riktignok en stund siden jeg kjørte G-rank oppdrag i MHFU solo, men etter alt snakket om at Dark Souls er så vanskelig håper jeg at jeg i det minste får noe som er i nærheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...