Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet ble dårligere en det Demons Souls var. Hadde mer trøbblete grafikk en forgjengeren, så en PC versjon er et must for min del. Satser på Full 1080p + 60 fps om porteringa blir bra!!

 

Jammen på tide de bekreftet PC versjonen! Skal ha det uansett selvom jeg eier spillet fra før av på PS3en.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hav folk mener med at det ikke passer for mus og tastatur, WASD for bevegelse mus for skjold, slag og kameria, de numeriske tastene kan brukes, e,r,q,f og g er også veldig lette å komme til + at jeg iallefall har 3 taster til på musa. Dark souls er ikke den første med det samme oppsettet mye av oppsettet til dark souls ligner på the witcher 2.

Lenke til kommentar

Det er også sterkt angrep og parry. Tror selv det kommer til å funke fint med mus/tastatur (Liker å kunne ha dedikerte knapper til spells og items), men blir nok Xbox kontrollen på meg.

 

Personlig ville jeg satt mus 1 for svak, 2 for sterkt, 3 for parry og heller hatt skjold et annet sted, som L shift eller toggle på F. Mus 4 og 5 for å endre lockon frem og tilbake. (Litt synd om man mister 360 lockon-styring) Double tap for sprint. Er ikke helt sikker på hvor jeg ville satt dodge. Det blir vel kanskje det viktigste....

Lenke til kommentar

Eller..joypad der alle knappene er ergonomisk tilpasset hånda. Jeg tror det blir for mange taster å holde styr på med tastatur. Selv om det er kjekt å styre kamera med musa.

 

Kan alltids dra frem eksempler med flysimulatorer fra 90-tallet som hadde 40+ taster og egen keyboard overlay i papp, men man brukte sjelden eller aldri ALLE tastene innen veldig kort tidsrom som i Dark Souls.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Må være lette å nå enn det. Mulig Mus 2 funker best som dodge, så kan heller heavy være på mus 3, parry på 4 eller 5 og space eller piltaster bytte lockon.

 

Hvordan er det du bruker tastaturet tomelen min lener seg jo på spacebar med WASD. Og spacebar blir da brukt i alle slag twitch shooters og andre spill med dodge, spacebar er den fødte dodge knappen på keyboardet. Uansett er kontroll diskusjonen rundt PC ganske overflødig da man kan bruke PS3, Xbox eller hvilken som helst annen kontroller til PC. Jeg regner vel også med at man kan gjøre om kontrollene og tastene akkurat slik man ønsker at de skal være.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Jeg regner vel også med at man kan gjøre om kontrollene og tastene akkurat slik man ønsker at de skal være.

Japansk spill, så det er faktisk en sjanse for at de ikke lar deg x)

 

Må være lette å nå enn [spacebaren]

Hvordan er det du bruker tastaturet tomelen min lener seg jo på spacebar med WASD.

 

Nei, jo, det stemmer jo det, men da blir det isåfall å trykke på space med siden av tommelen, og det liker jeg ikke. Du dodger vel noe sånt som 2 ganger i sekundet for PvP, og i PvE, selv om du ikke dodger konstant må man ofte dodge 3-4 ganger etter hverandre uten å kunne løfte fingeren fra WASD. Mulig ingen andre har noe problem med å bruke siden av tommelen til space dog. Antok bare at siden jeg syntes det var irriterende så synes andre det og.

Lenke til kommentar

 

 

Nei, jo, det stemmer jo det, men da blir det isåfall å trykke på space med siden av tommelen, og det liker jeg ikke. Du dodger vel noe sånt som 2 ganger i sekundet for PvP, og i PvE, selv om du ikke dodger konstant må man ofte dodge 3-4 ganger etter hverandre uten å kunne løfte fingeren fra WASD. Mulig ingen andre har noe problem med å bruke siden av tommelen til space dog. Antok bare at siden jeg syntes det var irriterende så synes andre det og.

 

Har vel for min del vært en naturlig del av PC spilling å bruke spacebar siden starta med CS og BF2 i mine yngre dager.

Lenke til kommentar

Hva har dere imot GFWL egentlig?

Hva er det å like?

  1. Mange som har problemer med å få det til å fungere i det hele tatt, altså at spill er umulig å starte opp
  2. Det har ikke blitt oppdatert siden lansering på noen fornuftig måte
  3. Har selv opplevd å måtte bruke 90 minutter på å starte opp et spill, fordi det skulle laste ned oppdateringer.
  4. Det gjør ingenting bra
  5. Enda en DRM-konto å holde orden på
  6. Sletter dine saves om du endrer noe som helst i systemet.

Det er opprettet et protestskriv for å fjerne GFWL anbefaler alle å legge igjen en signatur og spre dette videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...