Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Helt grunnleggende for vanlige fiender; bruk et skjold med 100% phys def som Zealuu sier, la fiendene slå først og deretter kontre. Hvis man bruker våpen i kategorien rapier eller spear behøver man ikke engang senke skjoldet for å angripe. Men pass på stamina; trekk deg tilbake hvis du har for lite stamina til å blokkere det neste slaget, og slåss aldri med mer enn én fiende av gangen hvis du kan unngå det.

 

Hvis fienden ser ut som om han veier 500kg eller mer er du sannsynligvis ikke sterk nok til å blokkere med skjoldet - kanskje én gang avhengig av stamina - og da må man rulle til siden.

 

Og aldri, aldri stress eller ha hastverk, uansett hvor frustrert du blir. Dette er som en øvelse i zen. ;)

 

Han nedi kjelleren (svær gubbe med klubbe?) burde du eigentleg styre unna til du har eit betre våpen, ellers må du danse rundt han i år og dag.

 

Mulig han mener Black Knighten som står nede ved den korte trappen i Undead Burgh. Han kan man også styre unna som nybegynner, selv om han ikke er like vanskelig som Havel, som står i kjelleren til tårnet du kommer til Taurus Demon fra.

 

Taurus Demon kan du cheese deg forbi: Når du er ute av det kvite lyset/tåkegreia, snu deg 180 grader og du vil sjå ei stige du kan klatre opp. Gå opp den til toppen av tårnet og kverk skjelettgutta. Så kan du gå ned og erte på deg Taurus Demon. Berre gå akkurat så langt som du må for å aggroe han, og så spring du det du er god for tilbake til tårnet, og opp stiga. Før han får sjansen til å hoppe i tårnet, hopp/rull/gå utfor og bruk Plunge Attack, sånn som du sannsynlegvis gjorde mot Asylum Demon. Du kjem til å lande med føtne hans, men han kjem til å miste halve livet. Så det vanskelege: Kom deg bort igjen til stiga utan å ta for mykje skade, og klatre opp igjen. Det er nesten garantert at han kjem til å treffe deg med eit slag mens du er på veg opp, men det betyr ikkje at du kjem til å falle ned.

 

Å, det er ikke nødvendig å bli truffet. Det jeg gjør etter at jeg har brukt Plunge Attack er at jeg bruker stagger-perioden til å løpe rundt Taurus og vekk fra tårnet. Taurus kommmer etter deg og du lar han komme akkurat nærme nok til å trigge en angrepsanimasjon uten at du blir truffet. Når han først har utløst et angrep bruker han et par sekunder på å hente seg inn igjen og da har du tid til å spurte forbi ham på nytt og opp i tårnet igjen. Når han kommer etter kan du bruke Plunge Attack på nytt uten å ha blitt truffet. Rinse and repeat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig! Første gangen slåss jeg mot Taurus Demon uten å vite om stigen i det hele tatt, så jeg utkjempet kampen nede på gangveien mens skjelettene i tårnet skjøt crossbow bolts i ryggen på meg hele tiden. Men igjen, siden det var første gangen og jeg ikke hadde lest guide så sørget jeg for å være så overpowered som jeg kunne, så det gikk allikevel.

Lenke til kommentar

Hvilken klasse er den beste nybegynner klassen(ikke mage klasse)

 

Jeg startet med knight, fordi han hadde bra armor og liv, men man tåler så lite hits uansett at jeg tror ikke det har noe serlig å si, han er også vedlig treig, nesten helt umilig å bruke doge fordi han er så treig at fienden ofte treffer deg alikavel.

Lenke til kommentar

Knight er en av de beste å starte med; hvis du synes knight tåler lite har du rett og slett for høye forventninger. Dark Souls er ikke et spill der du burde bli truffet spesielt ofte samme hvor sterk karakteren er. Selv på slutten av spillet kunne jeg få deng av fiender fra begynnelsen av spillet hvis jeg ikke tok dem på alvor.

Lenke til kommentar

Har du Humanity? Bruk i såfall ein, vel «reverse hollowing» ved eit bål, og vent til du ser kvite teikn på bakken. Slik kan du kalla fram ei venleg sjel eller to som kan hjelpa deg på vegen.

 

Og forresten, fantom kan ikkje bruka sine estus-flasker når dei er inne i di verd. Dei kan bruka Heal, men ikkje alle har tilgang på det, så du bør/må bruka dine eigne når dei har låg helse.

Lenke til kommentar

Faen ta taurus, han sperrer veien så jeg ikke kommer opp stigen etter første fall angrep

 

Ja, derfor foretrekker jeg å løpe i motsatt retning etter fallangrepet og lokke Taurus etter meg. La han komme akkurat så nærme at han utløser at angrep, og når han driver og henter seg inn fra angrepsanimasjonen løper du rundt ham og tilbake opp stigen. I visse stillinger kan det hende han blokkerer deg fra å løpe rundt, i så fall provoserer du bare frem et nytt angrep og prøver på nytt.

Lenke til kommentar

NEEEEEEEEEEEEEEEI!!!!

 

Han var fuckings død, to slag til og han vile vært dø, så tar dusten å dytter meg utenfor kanten. Jeg hadde fult liv og alt, den neste måten jeg kunne død på var å bli dytta utenfor, og det var det som skjedde.

Welcome to Dark Souls.

 

Jeg for min del fikk han til å falle ned bruen/veggen/whateverwestandon :tease:

Lenke til kommentar

Faen jeg har feber og er fucka, men like vel, kommer jeg tilbake til spillet, jeg spiller et par liv før jeg gir opp og sier til meg selv ikke mer i dag, så etter en halv time time, prøver jeg igjen.

 

Fant også ut at repier ikke er et bra våpen for meg, funket greit i begynnelsen, siden man kan slå mens man er bak skjoldet, men det skader for lite, så jeg plukket opp en battle axe, som gjør mye mer skade.

Lenke til kommentar

Berre å eksperimentere med ulike våpen for å finne ut kva du vil ha. Angrepsanimasjon (kor lang den) og korleis angrepa i ei serie vert fordelt er veldig preferansebasert. Etter kvart må du tenke på oppgraderingspotensiale, stats-krav, og kva for stats skaden på våpenet scaler med, men det viktigaste er å ha eit - eller fleire - våpen du er glad i :p

 

Eg sprint rundt med Greatsword, Greatshield og tung rustning, hårfint under 50% equip burden med Havel's Ring. Like a boss.

 

Dreiv og sanka Souvenirs of Reprisal hin dagen, og fekk fullstendig grisedeng av ein kar med ein lightning katana. Var som ein sirkelsag på to bein. På den andre sida, eg fekk revansj på ein kar i Darkwraith-rustning som trudde han hadde alt under kontroll.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Så jeg fikk endelig dratt meg til å fikse wireless settings til ps3'en min i går - og fikk endelig summona et par stk. til å hjelpe meg med Ornstein og Smough.

 

Det som skjedde var at jeg summona først 2 karer, så begynte vi å cleare mot bossen(e).

Alt gikk helt fint, vi kom oss til bossen, også plutselig fikk jeg opp en beskjed om at disse 2 folka hadde "returned home". Det resulterte i at Lightning Smough moste meg.

 

Da jeg våkner ved bonfire igjen reverser jeg til human og venter på at nye summon signs skal komme opp. Så leser jeg en message som ligger på bakken - "Beware of charmer..".

 

Tenkte ikke noe særlig mer over det, og summonet en kar til. Her skjedde samme greia, bare at jeg fikk opp beskjeden om at han hadde "returned home" en liten stund før bossen denne gangen. Så da gikk jeg likesågreit tilbake til bonfire - og der lå det jammen meg en ny beskjed som advarte mot "charmer".

 

Mitt spørsmål er da, hva menes med dette? Og var det rettet mot meg? :o

Endret av Rottingflesh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...