Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Uansett selve spillet og ikke sluttsekvensen som er kremen her. Det var bare pirk fra min side.

 

Kjørte i gang med ny karakter i går kveld. Valgte Knight med Master Key og fokuserer på VIT, END og FAITH. STR og DEX kommer jeg ikke til å oppgradere mer enn nødvendig for å bruke de våpnene jeg vil ha, INT står på stedet hvil og ATT drar jeg kun opp så langt jeg trenger for å få fire slots. Jeg bruker Miracles og vil holde meg unna Sorcery og Pyromancy så mye som mulig, for å tvinge meg selv til å spille forskjellig fra sist. Dette er første gang jeg spiller som en melee-karakter (også inkludert Demon's Souls) og jeg må si det er mer givende å mestre nærkamp enn å zappe ned alt fra avstand.

 

Stø kurs så langt. Er like før Bell Gargoyles og har kun dødd to ganger. Asylum Demon gikk ned på første forsøk (han er mye vanskeligere når du begynner som magiker siden du er fysisk svak og ikke har fått magi ennå), Taurus på andre forsøk og jeg drepte til og med Hellkite Wyvern til tross for at jeg bare var SL 18.

 

Spillet er også mye lettere når man vet hvor ting ligger; sveipet f.eks. innom New Londo Ruins for å plukke opp Fire Keeper Soul og få Estus opp i +2, selv om jeg ikke ville drømme om å ta det stedet så tidlig. Man kaster heller ikke bort så mye tid på farming når man vet hvor de beste stedene er; jeg gidder ikke farme Forest Hunter-folka men skynder meg heller til Painted World of Ariamis og farmer Phalanxen der med Wrath of God.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kollega startet for noen dager siden på dette spillet etter at jeg har pushet på han endesløst skryt om det og opphyping. Han er egentlig ikke noen fan av sjangeren og var ekstremt skeptisk de første timene, men nå har han kommet igang. Det er noe rart deilig å høre han snakke om det som om det skulle vært barnet hans når han opprinnelig var skeptisk til hele sjangeren.

 

Og nå har jeg vel bestemt meg for at jeg også skal spille det. Ja, det stemmer - jeg pushet det på en annen som ikke liker sjangeren uten engang å ha spilt det selv. Men hva er den mest frustrerende måten å spille spillet på? Jeg er ikke ute etter noen guide på hvordan å spille spillet problemfritt, men heller tips til hvordan jeg burde "oppføre" meg, hva som er bra å ta vare på osv.

 

Vurderer også Demons Souls til PS3 forresten, selv om det per def. er OT.

Lenke til kommentar

Begge er fantastiske, men jeg synes Dark Souls forbedrer på gameplayet ved at det har en stor, sømløs verden fremfor en level-basert progresjon.

 

Den mest frustrerende måten å spille det på? Velg klassen Deprived og gå aldri opp en eneste level. Det er faktisk noen sinnsyke jævler som har klart å runde spillet på den måten.

 

Den minst frustrerende måten å begynne på er å velge en god nybegynner-klasse som Warrior, Knight eller Pyromancer, skru Strength opp i 16 og Dexterity opp til 10, kom deg til brua under dragen med en bue og en haug piler og skyt på halen til dragen til du får Drake Sword. Drake Sword eier alt i begynnelsen av spillet og er en fin krykke for alle nybegynnere. Deretter får du tenke selv. :tease:

 

Og bruk for all del Dark Souls-wikiene på Wikispaces og Wikidot.

Lenke til kommentar

Om du er Knight kan du også få tak i Straight Sword of Astora uten å måtte legge til særleg mykje i Faith, så snart du er ute av tutorialen. Eller, iallefall så lenge du vel Master Key som gift. Hjalp meg veldig før eg fekk Drake Sword - og litt Faith vil du uansett ha for Heal.

Lenke til kommentar

Jeg syns forøvrig at magi er OP iforhold til melee.

 

Jeg har prøvd begge deler nå og synes det er godt balansert. Man risikerer selvfølgelig å bli slått mer som en melee-klasse men samtidig føler man seg mye tryggere når man tåler masse juling, og en del av de veldig fysiske bossene i begynnelsen kan være en skikkelig kneik som magiker.

 

Pyromancy er det nærmeste man kommer OP etter min mening. De aller fleste fiendene er svake mot ild og man behøver ikke oppgradere noen stats for å bli en sterk pyromancer. Det er også veldig kjapp angrepsmagi sammenlignet med f.eks. Soul Arrow eller Lightning Spear og kan brukes i melee.

 

Om du er Knight kan du også få tak i Straight Sword of Astora uten å måtte legge til særleg mykje i Faith, så snart du er ute av tutorialen. Eller, iallefall så lenge du vel Master Key som gift. Hjalp meg veldig før eg fekk Drake Sword - og litt Faith vil du uansett ha for Heal.

 

Drake Sword er langt sterkere enn Sword of Astora, forutsatt at begge er uoppgradert. Men Sword of Astora er fint å ha hvis man skal til Catacombs tidlig.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å spille dette spillet forrige veke og er nå komt til Ash Lake, etter å ha gjort meg ferdig med Burg, Parish, Depths og Blighttown. På vei ned gjennom The Great Hollow ble jeg cursed av en av de basiliskene. Etter det har jeg falt nedover Great Hollow titalls ganger, blitt oneshottet av de store soppmennene og blitt cursed et par ganger ekstra. Hydra-en oneshotter meg også, i tillegg til krabbene ved Ash Lake.

 

Leste på nettet at desse var områdene jeg skulle gå til etter Blighttown, men virker da ut som jeg er fælt underleveled? Og så skal det være en covenant på enden der visstnok, men om eg blir medlem i den, vil jeg da miste alle mulighetene mine til å være medlem i den Chaos Servant tingen etter Chaos Witch Quelaag? Og må jeg vandre hele veien oppigjen gjennom Ash Lake, Great Hollow og Blighttown for å komme tilbake til Firelink? Leste at hvis en ikke har et eller annet teleport item, så må man det...

Lenke til kommentar

Når du er ferdig i Blighttown, så er det logiske å gå til Sen's Fortress, som du kjem til via tårnet utanfor kyrkja i Undead Parish (det er ein bonfire og ein smed der)... Trur du har rota deg litt vekk, du er sannsynlegvis for låg level og for dårleg geara til at det vert noko anna enn ei øving i frustrasjon å snuble rundt i Great Hollow. :p

 

Om du er ferdig med Blighttown, har du ikkje då alt drepe Queelag? Chaos Servant-covenanten kan du joine i rommet bak ho. Frå Blighttown kan du låse opp ein snarveg som går såvidt innom Valley of Drakes, via Ruins of New Londo til Firelink Shrine.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Leste på nettet at desse var områdene jeg skulle gå til etter Blighttown, men virker da ut som jeg er fælt underleveled? Og så skal det være en covenant på enden der visstnok, men om eg blir medlem i den, vil jeg da miste alle mulighetene mine til å være medlem i den Chaos Servant tingen etter Chaos Witch Quelaag? Og må jeg vandre hele veien oppigjen gjennom Ash Lake, Great Hollow og Blighttown for å komme tilbake til Firelink? Leste at hvis en ikke har et eller annet teleport item, så må man det...

 

Du må ha Lordvessel for å warpe. Den får du ved å ta Anor Londo. Jeg går utfra at du hvilte ved bonfiren i Ash Lake, så Homeward Bone hjelper lite. Du kan i det minste besøke Stone Dragon på slutten av Ash Lake, det er ikke nødvendig å sloss mot noen fiender for å komme seg dit og da vil du kunne warpe tilbake senere. Stone Dragon er ikke fiendtlig med mindre du angriper og det er ingen boss på slutten av Ash lake.

 

Hvis du kommer deg til Blighttown er det en svarvei derfra til Firelink Shrine enten direkte via et tårn i Valley of Drakes som du må ha nøkkel for å låse opp eller gjennom en annen snarvei som går til begynnelsen av New Londo Ruins fra Valley of Drakes.

 

http://www.kouryakubo.com/darksouls_en/image/maps/map07_blighttown_en.gif

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Jeg synes det blir litt teit å lese masse guides første gang man spiller. Så du veit akkurat hva du skal og hvor og hvem du skal drepe hvor for å få +5 ditt og datt. Hele exploring-gleden forsvinner jo da.

 

 

Er helt enig med deg der!

Dark souls er jo laget slik at vi kan explore!....MEN det er desverre også laget slik at de som IKKE leser på forum eller i guides om spillet før eller mens de spiller kommer til å slite noe helt jævlig!:(. er det som faktisk gjør spillet vanskelig, ikke at bossene og mobsa er vanskelige. Uten drake sword sliter du 100ganger mer og uten det det lightningspear så sliter du og 100ganger mer:P og de fleste tingene du BØR(MÅ) ha er driitvankelige å finne. som feks den dama du kan kjøpe sånne holy spels av(lys osv).

Lenke til kommentar

Takker for svar. Har beseiret Quelaag og blitt med i Chaos Servant covenanten ja, Zealuu. Valley of Drakes var jeg også innom da jeg ikke fant frem til Quelaag med det første, og låste opp shortcutten. Og herregud, den dragen litt lengre nedi Valley of Drakes var skummel, skremte meg noe voldsomt da den plutselig våknet til live og oneshottet meg.

 

Ser ut til at det blir å sprinte gjennom Ash Lake og nå frem til dragen for å kunne teleportere meg dit senere, for så å sprinte hele veien tilbake gjennom Ash Lake, Great Hollow, Blighttown og en bitteliten tur innom Valley of Drakes og New Londo Ruins (Er det den mørke plassen heter?). Skal bli kjekt å få komme seg opp av de mørke, våte områdene! Ønsk meg lykke til. :)

Lenke til kommentar

Det er det offisielt, jeg er er poser gamer, ikke en ekte gamer, jeg sliter jævlig med spillet, kom forbi første brett, men sliter mye, greier ingen av spesial findene, og sliter egentlig med vanlige mobs også, jeg kom meg frem til han taurus bossen, men han drepte meg fort, hadde bare 1/5 liv igjen uten noe å bøffe meg med. hadde heler ikke nubsjags mot han knigh tingen som står nedi kjelleren, før du kommer til taurusen, jeg er bare ikke hardcore nok ser det ut som,

 

noen som har noen nybegynner tips?

Lenke til kommentar

Han nedi kjelleren (svær gubbe med klubbe?) burde du eigentleg styre unna til du har eit betre våpen, ellers må du danse rundt han i år og dag. Reknar med du låste opp døra ned til han med Master Key, så "vanlegvis" kjem du frå andre sida mot han, og er litt betre førebudd. Han er framleis ugrei (men optional), men jo meir skade du gjer, jo kortare vert kampen. Om du skal ta han tidleg er han ein konsentrasjonsøving, fordi du må spele nær perfekt for ikkje å verte krøsta.

 

Taurus Demon kan du cheese deg forbi: Når du er ute av det kvite lyset/tåkegreia, snu deg 180 grader og du vil sjå ei stige du kan klatre opp. Gå opp den til toppen av tårnet og kverk skjelettgutta. Så kan du gå ned og erte på deg Taurus Demon. Berre gå akkurat så langt som du må for å aggroe han, og så spring du det du er god for tilbake til tårnet, og opp stiga. Før han får sjansen til å hoppe i tårnet, hopp/rull/gå utfor og bruk Plunge Attack, sånn som du sannsynlegvis gjorde mot Asylum Demon. Du kjem til å lande med føtne hans, men han kjem til å miste halve livet. Så det vanskelege: Kom deg bort igjen til stiga utan å ta for mykje skade, og klatre opp igjen. Det er nesten garantert at han kjem til å treffe deg med eit slag mens du er på veg opp, men det betyr ikkje at du kjem til å falle ned. Det kritiske er at du har nok liv til å ta det eine treffet, og at du ikkje vert sittande fast nede (då vert du plukkfisk om du ikkje har veldig god styr på rullinga di). Om du må ta i mot eit treff før du kjem deg opp igjen i tårnet, så fann eg ut på den harde måten at det er betre å bare klatre opp enn å stoppe for å bruke Estus Flask. Og for all del, ikkje ta deg god tid når du er på taket, andre gong er han endå raskare med å hoppe opp.

 

Ikkje nokon vits i å gjere ting vanskelegare enn dei må vere med mindre du vil ha bragging rights. :p

 

For vanlege fiender, tja. Sats på sirkling og backstabs, ikkje bry deg med Riposte med mindre du har naila timingen heilt - risken er rett og slett for stor, iallefall tidleg i spelet. Prøv å finne deg eit skjold som har 100 i Physical Defense, så slepp du å miste helse til vanlege angrep. Første gong du treff ein ny fiende er det berre å sirkle medan du heldt oppe skjoldet, og angripe når du har ein sikker opning/er i posisjon for backstab). Når du skal utforske, walk softly and carry a big shield (altså: ikkje spring med mindre du veit kva som er kor, og alltid ha skjoldet oppe). Eg øvde meg på dei to Undead Soldier-folka (skjold og spyd) som er på plattformen over Undead Merchant, like før den første bonfire-en i Undead Burg, til eg hadde litt fingerspitzengefühl - som jo er alfa og omega i Dark Souls - for kampsystemet.

 

 

IN OTHER NEWS, i dag har eg oppgradert ferdig Gravelord Sword, fått Claymore frå vanilla til Lightning +3 (må finne meir av den sorten Titanite) og nesten fått heile Black Iron-settet til +5. Drap òg Ceaseless Discharge, og har byrja utforske resten av Demon Ruins.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Du får spørre noen av disse "idag henta jeg +15 sword of rompe og banka 5 bosser på rad"-karene. Jeg er like elendig som deg.

 

Special attack så siver det ut en vond gass som gir insta poison, og dreper de fleste fiender på 2 sekunder! Inkludert Lord of Cinder! Det sverdet er fantastisk.

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Om det er Gravelord Sword du tenkjer på, så har eg ikkje registrert at Toxic-effekten faktisk bit på bossar... Men det kan godt vere at eg berre har kverka folk med høg poison resistance sidan eg byrja bruke det, har ikkje gjort så mykje i spelet sidan eg fekk det. Eller må eg bruke heavy attack? Det kan jo i så fall forklare litt... Etter Black Knight Sword droppa eg å bruke heavy attack anna enn for å sjekke etter mimics.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...