Gå til innhold

Dark Souls-tråden

negnirty

Anbefalte innlegg

Invasjonsgreier lar eg tenåringane med stadfestingstrang ta seg av... Sjølv om rustningen du kan få i Darkwraith Covenant er badass. :p Kan ikkje joine dei før i NG+ uansett då, har allereie plassert lordvessel med Frampt i denne omgang. Skal gå og sjekke ut Painted World og hente Red Soapstone når eg får sjansen. 8D

Vrengtpolvott: Om du går rett fram når du kjem ut av kyrkja (hovudinngangen), så finn du ein bonfire og ein smed.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forsett slik spartapus!

Det var ceaseless bossen jeg snakket om et par dager siden.

Han skal visst være en blacksmith..

Skal du bruke setter hans? (ser ut som en nazgul)

Jeg brukte hetta og skjørtet en del i Lost Izalith siden det ga mye høyere Fire Res enn det jeg hadde fra før. Ellers har jeg allerede utstyr som er bedre på de fleste områder. Den ser riktignok veldig kul ut, spesielt om man er undead.

Noen som vet ca hvor langt det er til neste merchant fra der jeg er nå?

Hvis du går rett frem etter du kommer ut av heisen i Undead Parish og ned en lang sti, kommer du til et sett med trapper som leder ned til den neste smeden (og en bonfire). Videre kan du gå til Darkroot Garden derfra, men du må forbi en Titanite Demon.

Lenke til kommentar

Hm, kanskje eg skal joine Blade of The Dark Moon-greia, då kan eg jo invadere folk som meir eller mindre har gått inn for å verte invaderte. 8D

Du kan forresten springe forbi Titanite Demonen der nede om du ikkje vil slåst (endå).

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Ble bedt ut på middag i går så rakk ikke den helt store økten, men jeg fikk gått gjennom Tomb of Giants and tatt Nito.

Virker som mange irriterer seg over Tomb of Giants og det er ganske forståelig; det er så mørkt at man ikke ser noenting, det er mange kanter man kan falle utenfor og det er noen skjeletthunder som dreper deg på få slag. Her er det obligatorisk med et eller annet som kaster lys; enten Skull Lantern, Cast Light eller Sunlight Maggot. Jeg vil absolutt anbefale sistnevnte, for det er en veldig kul hjelm som fungerer som en mini-sol, mens Skull Lantern må man bruke en hånd for å holde og Cast Light har begrenset virketid.

Nito var en av de lettere bossene for meg, men jeg synes ingen av strategiene på nett er spesielt gode for en Pyromancer. Det sies at det nærmest er påkrevd å ha med seg et Divine Weapon for å ta livet av skjelettene hans først, men det rakk jeg rett og slett ikke å gjøre før han kom frem og begynte å slå på meg samtidig. Det som fungerte veldig bra for meg var å bruke Firestorm, da den slår i en ring rundt deg og tar livet alle skjeletter samtidig som Nito er sårbar mot ild og tar masse skade (nesten en fjerdedel av helsen for meg). Riktignok står skjelettene opp igjen, men da har du sannsynligvis fyrt av nok en Firestorm.

Nå har jeg bare Four Kings og Painted World of Ariamis igjen før slutten.

Lenke til kommentar

Fekk spelt litt i dag. Joina først Gravelord-covenanten fordi eg ville ha sverdet, og så dro eg til Darkmoon Tomb og joina Darkmoon Blades. Har fått gjere ein invasjon som eg vann, men internetten ser ut til å seie at det er vanskeleg å finne nokon som er både innanfor krava for å invadere (guilty/dark Anor Londo), og innanfor level range.

Lenke til kommentar

Four Kings er nede. Enda en grei kamp egentlig; de har jo ingen spesielle angrep utenom å svinge sverdet frem og tilbake to ganger. Så lenge man får tatt dem hver for seg før de klynger seg rundt deg er det ikke noe problem, men det er ikke vanskelig når de beveger seg så sakte og området man slåss på er så stort. Vil si at kampene for å få de fire Lord Souls på ingen måte er de vanskeligste i spillet, selv om man kanskje skulle tro det. Det var litt sånn i Demon's Souls og; sluttbossene i hver verden var blant de enkleste, med unntak av den siste duellen med Allant.

New Londo Ruins er nok et sånt sted som er mer irriterende enn vanskelig; man vet det går bra, men det er bare så jævlig irriterende før man er ferdig. Som å spille mens noen blåser deg i øret. Jeg tenker selvfølgelig på at man ikke kan slå fiendene der uten å bruke Transient Curse eller være i Curse-status, og at Transient Curse like gjerne slutter å virke midt i en kamp. Man kan finne et sverd som treffer spøkelsene men det hjelper lite når ikke skjoldet blokkerer.

Lenke til kommentar

Ja, Estus Flask +4 her nå.

Chaos Fireball er overkill mot spøkelsene. Jeg one-shottet dem med vanlig Combustion, som man også har nok av til å ta alle sammen. Har oppgradert Pyromancy Flame til maks for lenge siden, pluss at jeg bruker utstyr som forsterker effekten.

Snarveien gjennom Valley of the Drakes er ikke den beste spør du meg. Den raskeste veien til Four Kings fra Firelink Shrine er å dra til New Londo Ruins på vanlig vis, løpe over plankene helt til du kommer til plassen med de første spøkelsene, så tar man en skarp høyresving og faller utfor kanten. Da står man like ved inngangen til den siste bygningen du går gjennom før bossen, der bare sprinter man rett frem forbi fiendene og tar utgangen til venstre som leder over den smale brua til Fog Gate. Sånn kan man komme seg til Four Kings uten å bruke opp noe magi.

Lenke til kommentar

Ikke en eneste oppdatering siden jeg dro på hytta? Har folk boikotta spillet helt? :no:

Anyways, rundet spillet i dag. Gwyn var kanskje den vanskeligste kampen for meg; tok rundt ti forsøk og litt flaks med hvilke angrep han valgte å bruke. Jeg brukte utstyr med fire-resistance og angrep med Great Combustion og Great Chaos Fireball. Måtte virkelig bruke terrenget der inne for ikke å bli angrepet hele tiden og få pauser til å drikke Estus.

Jeg valgte å tenne flammen og fikk den såkalt "gode" slutten. Jeg må si at sluttsekvensen er det dårligste med hele spillet; den var så fort over at jeg trodde jeg bare hadde sett kindle-animasjonen, men så kom jammen rulleteksten og etter den var jeg allerede på NG+. :hrm:

Gikk på Youtube for å se den andre slutten og den var bittelitt bedre, men ikke mye.

Lenke til kommentar

Jeg trodde lillebror ville gidde å spille det, siden han er typen gamer som har 30000 gamerpoints på xbox live. Så jeg tok det med hjem til han i jula. Men han ga visst opp i trappa opp mot Undead Burg allerede. Han var så overinnstilt på at spillet skulle være "supervanskelig" at han ga det ikke en sjanse engang. Får det vel tilbake når han kommer ned hit på besøk om en mnd.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ikke en eneste oppdatering siden jeg dro på hytta? Har folk boikotta spillet helt? :no:

Anyways, rundet spillet i dag. Gwyn var kanskje den vanskeligste kampen for meg; tok rundt ti forsøk og litt flaks med hvilke angrep han valgte å bruke. Jeg brukte utstyr med fire-resistance og angrep med Great Combustion og Great Chaos Fireball. Måtte virkelig bruke terrenget der inne for ikke å bli angrepet hele tiden og få pauser til å drikke Estus.

Jeg valgte å tenne flammen og fikk den såkalt "gode" slutten. Jeg må si at sluttsekvensen er det dårligste med hele spillet; den var så fort over at jeg trodde jeg bare hadde sett kindle-animasjonen, men så kom jammen rulleteksten og etter den var jeg allerede på NG+. :hrm:

Gikk på Youtube for å se den andre slutten og den var bittelitt bedre, men ikke mye.

Det lettaste er parry shield/dagger mot Gwyn.

Det er heller ikkje ålment godkjent at To Link the Fire er den «gode» slutten, den andre er bare meir dyster. Og eg er i ein minoritet her, men eg elskar To Link the Fire-slutten. Utviklarane visste at denne slutten var ekstremt risikabel og eg er glad for at dei torte å gjera det slik uansett.

Lenke til kommentar

Har ikkje fått spela så mykje sidan førre posten min. Vart invadert av Forest Hunters veldig ofte i Darkroot Garden, og slakta dei i hopetal. Gjorde meg òg ferdig med Painted World, og fekk brukt min kjære Blue Eye Orb ein god del der, og hemna meg på dei vantru eller whatever. Souvenirs of reprisal!

Lenke til kommentar

Selv om jeg har nok av andre spill på vent frister det å prøve seg på nytt med en helt annen build. NG+ interesserer meg ikke da jeg er rimelig lei av denne builden etter så mange timer.

Jeg tenker på en paladin-type med fokus på å være en tank med høy Faith som bruker Miracles, da jeg ikke fikk prøvd meg noe særlig med verken tunge rustninger eller Miracles, eventuelt en veldig lettkledd magiker/rogue-type med fokus på hurtighet og INT. Poenget er at builden skal være annerledes fra min nåværende, som er en slags svamp med masse VIT og END, Pyromancy i full styrke og middels tung utrustning, med et tungt sverd og et lett spyd som hovedvåpen.

Det er heller ikkje ålment godkjent at To Link the Fire er den «gode» slutten, den andre er bare meir dyster. Og eg er i ein minoritet her, men eg elskar To Link the Fire-slutten. Utviklarane visste at denne slutten var ekstremt risikabel og eg er glad for at dei torte å gjera det slik uansett.

Hva er det egentlig å elske? Det er jo bare en animasjon av en ild som tennes og så kommer rulleteksten. Jeg synes de kunne gjort seg like mye flid med slutten som med introen, for den var episk. Det hadde vært mer interessant om man faktisk fikk se litt mer av konsekvensene til valget man tar.

Lenke til kommentar

Nei, det er ein animasjon av at karakteren din brenn opp og av at ein enorm eld eksploderer overalt. For all del, eg synest ikkje det er særleg rart at så mange mislikte denne slutten så sterkt, men eg er 99.9999% viss på at dei arbeidde med denne slutten minst like lenge som med introen.

Lenke til kommentar

Nei, det er ein animasjon av at karakteren din brenn opp og av at ein enorm eld eksploderer overalt. For all del, eg synest ikkje det er særleg rart at så mange mislikte denne slutten så sterkt, men eg er 99.9999% viss på at dei arbeidde med denne slutten minst like lenge som med introen.

Jeg fikk denne endingen, men den var som Spartapus sier; Han tente bare ett bål ><

Er det forskjell på xbox-ps3 versjon eller noe?

Lenke til kommentar

Jeg fikk denne endingen, men den var som Spartapus sier; Han tente bare ett bål ><

Er det forskjell på xbox-ps3 versjon eller noe?

Det er lov å tolka ting, veit du! Dessutan, nei, figuren din brann og elden spreidde seg overalt og eksploderte. Då er det ganske openbert at du gjorde ganske mykje meir enn å bare tenna eit bål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...