Spartapus Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Vel, jeg gikk nå for Seath. Duke's Archives var et av de mer irriterende stedene for meg. Ble desorientert av hvor likt det så ut overalt og det tok lang tid før jeg la merke til bryterne midt på trappene som gjør at de snus rundt, så jeg kastet bort mye tid. Crystal Caves var fort unnagjort. Selve kampen mot Seath rotet jeg til og gjorde det mye vanskeligere for meg selv. Jeg gadd ikke slåss mot skjellene rett før ham og til min store overraskelse så kom de traskende inn etter vi hadde begynt å slåss. Forsøkte å ta livet av dem først mens jeg unngikk angrepene til Seath, men jeg hadde null kontroll og det ble bare et kaos der jeg stod klemt inntil Seath og fyrte av Pyromancy mens jeg knapt kunne se hva som foregikk. Seath døde men det gjorde jeg og - dobbel knockout. Siden jeg fikk sjelen hans uansett spilte det liten rolle, eneste var at jeg måtte traske helt tilbake dit for ikke å gå glipp av 70k sjeler. Nå driver jeg i Demon Ruins på vei til Lost Izalith. Tok Ceaseless Discharge på andre forsøk - ikke så mye taktikk der, bare ta imot deng, heale og slå igjen - og Demon Firesage, som ga meg veldig mye deng - første gang jeg er gått tom for Estus - men nok en gang vant jeg med en hårsbredd på første forsøk. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Har du skaffet deg "nazgul" settet fra han demon "blacksmith" fyren? Beklager, er dårlig på navn. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Aner ikke hva du snakker om, men jeg har rustning så jeg klarer meg. Det er så mange svarte, demoniske rustninger at de kunne vært brukt av Nazgul alle sammen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ser petition for å få DS til PC har kommet over 70000 undertegnede nå. http://www.pcgamer.com/2012/01/13/dark-souls-pc-petition-at-nearly-70000-signatures-namco-listening/ Så bruker Namco Bandai et halvt år på konverteringen, og alle de 70000 laster det ned fra piratebay istedet for å kjøpe det. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ser petition for å få DS til PC har kommet over 70000 undertegnede nå. http://www.pcgamer.com/2012/01/13/dark-souls-pc-petition-at-nearly-70000-signatures-namco-listening/ Så bruker Namco Bandai et halvt år på konverteringen, og alle de 70000 laster det ned fra piratebay istedet for å kjøpe det. Haha, så sant så sant! Det er vel en grei grunn til at mange kjører konsoll only =/ Skikkelig kjipt. Men det er nok heller 69000 av de som laster ned så kjøper nok kanskje resten Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Å, det er ikke den eneste grunnen. Bestilte ny gamer-PC i går og måtte ut med nesten en månedslønning selv om jeg ikke tok de aller beste delene. Prismessig er det ikke konkurransedyktig i det hele tatt. Selvfølgelig glad for at det blir tilgjengelig på PC, men samtidig synes jeg gamere må være litt fleksible og ikke la publiseringsstrategiene til selskapene (som ofte er helt på trynet) styre hva de spiller og ikke spiller. Spesielt når det er så jevn konkurranse mellom plattformene er det viktig å ha mer enn en konsoll eller bare en PC, med mindre man skal gå glipp av mange gode spill eller måtte ta til takke med dårlige porter. Å ikke få spilt Demon's Souls fordi man ikke har en PS3 f.eks. er meningsløst når PS3 Slim er så billig og fungerer som bluray i tillegg. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Men eg har ikkje noko ønskje om å gje Sony pengane mine. Få Demons Souls til Xbox eller PC (eller WiiU), så er det aktuelt. Dark Souls kan eg gjerne kjøpe ein gong til om det kjem på PC. Ver greie og dropp piratkopieringsmytene, medan vi først er i gong. PC-plattformen er meir profitabel enn nokonsinne, det får stå for dykkar retning om de i staden vel å bu i UbisoftPR si utgåve av røynda. From Software utviklar til konsoll fordi det er der lompetansen deira ligg (som igjen er resultatet av at japansk spelutvikling ikkje ser PC som ein aktuell plattform), det ikkje er meir mystisk enn det. Har forsåvidt signert petitionen sjølv - tenk så kjekt det hadde vore å spele Blighttown med stabil framerate! Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Noen Tips for å ta Bell Gargoyles? Gikk greit når jeg hadde en slik dings som ga meg elektrisitet på sverdet, men så greide jeg såklart å tabbe meg ut helt på slutten og nå har jeg ikke flere igjen, blærgh. Er helt nybegynner, har ikke brukt noe guide, og har kanskje derfor godt glipp av utstyr som kunne gjort ting enklere, Fikk tak i et bedre sett rustning, "elite knight" etter eller annet, men ellers bruker jeg egentlig mange av de samme våpnene som jeg fikk nesten helt i begynnelsen (longsword tror jeg)...jajo har faktisk fått bell Gargaoyle øksa også, men den er ikke så mye bedre virker det som. Jeg føler ihvertfall ikke at jeg har sjanser til å sloss mot 2 gargoyles samtidig lenge nok til å drepe en av dem, men kanskje det bare er total mangel på skillzzz. Er level 18 warrior forresten. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Men eg har ikkje noko ønskje om å gje Sony pengane mine. Få Demons Souls til Xbox eller PC (eller WiiU), så er det aktuelt. Gamere kan ikke ha prinsipper. Vi må være forbrukerhorer. Jeg føler ihvertfall ikke at jeg har sjanser til å sloss mot 2 gargoyles samtidig lenge nok til å drepe en av dem, men kanskje det bare er total mangel på skillzzz. Er level 18 warrior forresten. Ja, det er vanskelig å ta dem alene, derfor påkaller du den store Solaire of Astora til å hjelpe deg. Da jeg gjorde det ble kampen plutselig veldig lett, for bossen vil delvis fokusere på Solaire og da står du fritt til å gi deng. Når den første gargoylen er borte er det grei skuring, for de er ikke spesielt vanskelige individuelt. For å påkalle Solaire: Først må du snakke med ham på en plattform som er ned en trapp like ved der du kom inn på brua med dragen første gangen. Han vil da si noe om hvor fint det er å hjelpe hverandre osv. Deretter vil du ha anledning til å påkalle ham ved flere anledninger, den første er mot Bell Gargoyles. Utenfor inngangen til bossen vil du se et lysende symbol ("you'd have to be blind to miss it" - Solaire) og når du aktiverer det kommer han. NB: Haken er at du må være i human form for å bruke summons. NB+: Hvis Solaire dør under kampen så dukker han allikevel opp igjen senere, men det er viktig å snakke med Solaire hver gang du treffer på ham ute i verden, ellers slutter symbolet hans å dukke opp. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ja jeg snakket med en ridder som sto å så utover landskapet på en plattform, på motsatt side av dragen, så det er vel kanskje han. Har ikke sett helt vitsen med å være menneske, først trodde jeg at jeg alltid fikk flere estus flasker som menneske, men det ser ikke ut til å gjelde alltid. Og hvis jeg mot formodning dør likevel, kan jeg tilkalle han på samme sted en gang til? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Kan bare summone spillere og npc til hjelp i bossfights som human. Eller skrive beskjeder på bakken Endret 16. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Licht Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 I starten av kampen er det jo berre ein gargoyle, du har vanlegvis tid til å så godt som kverke den før nummer to kjem. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ja jeg snakket med en ridder som sto å så utover landskapet på en plattform, på motsatt side av dragen, så det er vel kanskje han. Har ikke sett helt vitsen med å være menneske, først trodde jeg at jeg alltid fikk flere estus flasker som menneske, men det ser ikke ut til å gjelde alltid. Og hvis jeg mot formodning dør likevel, kan jeg tilkalle han på samme sted en gang til? Ikke prøvd, men regner med det. Har ennå ikke tapt en bosskamp der jeg brukte summon. Hvor mye Estus fyller seg opp er avhengig av hvor mye Bonfiren som du bruker er blitt kindlet. Jeg går utfra at din Estus holder maks 10 doser nå, så du må kindle bonfire en gang for å få fylt den opp helt opp, dvs. ikke bare til 5. For å kindle må du være i human form og ha minst 1 humanity i telleren øverst til venstre i skjermen. Senere kan du også kindle dem videre, slik at du får 15 eller 20 doser. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 I starten av kampen er det jo berre ein gargoyle, du har vanlegvis tid til å så godt som kverke den før nummer to kjem. For meg virker det som om den andre gargoylen kommer når den første har mistet en viss andel helse, fordi selv når jeg hadde elektrisitet på sverdet og tok sånn 4 ganger så mye dmg så kom den andre inn i bilde omtrent når den først var ved halv hp. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Det er sånne ting som gir meg avsmak på spillet når jeg plages. Jeg slite vettet av meg med en boss eller sub-boss, også sier alle andre "hallo det er jo DRITLETT". Da tenker jeg bare "jaja, da er vel ikke dette min type spill da" og legger det bort noen uker. Åja glemte at du må være Human for å kindle en bonfire, da får du 10 flasks istedet for 5. Endret 16. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Licht Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Eg trur det er tidsbasert, iallefall har eg hatt den første gargoylen på fleire ulike stadier av HP i det nummer to dukka opp. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Men eg har ikkje noko ønskje om å gje Sony pengane mine. Få Demons Souls til Xbox eller PC (eller WiiU), så er det aktuelt. Gamere kan ikke ha prinsipper. Vi må være forbrukerhorer. Jeg føler ihvertfall ikke at jeg har sjanser til å sloss mot 2 gargoyles samtidig lenge nok til å drepe en av dem, men kanskje det bare er total mangel på skillzzz. Er level 18 warrior forresten. Ja, det er vanskelig å ta dem alene, derfor påkaller du den store Solaire of Astora til å hjelpe deg. Da jeg gjorde det ble kampen plutselig veldig lett, for bossen vil delvis fokusere på Solaire og da står du fritt til å gi deng. Når den første gargoylen er borte er det grei skuring, for de er ikke spesielt vanskelige individuelt. For å påkalle Solaire: Først må du snakke med ham på en plattform som er ned en trapp like ved der du kom inn på brua med dragen første gangen. Han vil da si noe om hvor fint det er å hjelpe hverandre osv. Deretter vil du ha anledning til å påkalle ham ved flere anledninger, den første er mot Bell Gargoyles. Utenfor inngangen til bossen vil du se et lysende symbol ("you'd have to be blind to miss it" - Solaire) og når du aktiverer det kommer han. NB: Haken er at du må være i human form for å bruke summons. NB+: Hvis Solaire dør under kampen så dukker han allikevel opp igjen senere, men det er viktig å snakke med Solaire hver gang du treffer på ham ute i verden, ellers slutter symbolet hans å dukke opp. Den beste å bruke er "golden-boy" Han du redder rett før Husker ikke hva han heter, men han kicker ASS! I starten av kampen er det jo berre ein gargoyle, du har vanlegvis tid til å så godt som kverke den før nummer to kjem. Den kommer vel etter at den første er på så og så mye helse? Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Solaire, Sunbro, Solbroder. Kjær mann eig mange namn. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Det er sånne ting som gir meg avsmak på spillet når jeg plages. Jeg slite vettet av meg med en boss eller sub-boss, også sier alle andre "hallo det er jo DRITLETT". Da tenker jeg bare "jaja, da er vel ikke dette min type spill da" og legger det bort noen uker. Det er ikke så rart da; hvilke bosser som er lette og vanskelige avhenger helt av hvilken build du har. En rendyrket tank vil ha problemer med helt andre bosser enn en glass cannon. Ellers blir alle bosser lette når du har en summon, iom bossen kommer til å fokusere mye på partneren din og du alltid får tid til å heale. Det som gjør bossene vanskelige er når angrepene kommer så tett at du ikke rekker å hente deg inn og det problemet forsvinner når bossens oppmerksomhet blir delt. Jeg fikk deng av Bell Gargoyles første gang men med Solaire så fokuserte den første gargoylen utelukkende på ham og da ble det plutselig veldig lett. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Solaire, Sunbro, Solbroder. Kjær mann eig mange namn. Nei, "golden-boy" som i gullarmouren. sitter etterhvert utenfor Firelink Shrine og sikler på hu stumme dama Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå