Gå til innhold

Dark Souls-tråden

negnirty

Anbefalte innlegg

Jeg håpet på at Dark Forest skulle være en helt ny oppfølger, men omstendelig DLC er vel heller ikke å forakte.

Han er utrolig enkel hvis du har type 20 Estusflasker, jeg sto bare innerst i kroken og fikk inn 1-2 slag og drakk en Estus hver gang han angrep meg. Har om lag 30 i vitality, så det hjalp en del.

På PS3 (ingen anelse hvordan det er på Xbox) er han bugget/exploitable. Som du sier er det bare å stå innerst i kroken og få inn et par slag om gangen. Greia er at han angriper på det eksakt samme stedet hver gang, så om du stiller deg 4-5 steg til venstre så vil du unngå skade fullstendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den andre bjella er i Blighttown, men siden det stedet er litt køddete foretrekker jeg å gjøre Darkroot Garden og Basin helt ferdig først.

Har akkurat landet i Anor Londo uten større problemer. Sen's Fortress var grei skuring og jeg satser på å gjøre ferdig Anor Londo før jeg drar tilbake til Firelink Shrine.

Lenke til kommentar

Farming viste seg å vere lurt - 1000 souls per kill, og dei går ned utruleg kjapt. I løpet av ein dryg halvtime hadde eg nok souls til å kjøpe all den twinkling titaniten (fann ein smed som sel dei) eg måtte ha for å få Black Knight Sword-et mitt frå +1 til +5, og nok Titanite Shard til å gjere det same med skjoldet, og ikkje minst nok til å levle opp litt (er 63 no) og få Endurance til 40 så eg kunne bruke heile Black Iron-settet utan å gå over 50% equip burden.

Skal farme litt meir for å oppgradere sjølve rustninga òg, og så denge Ornstein og Smough, som eg tidlegare snubla over. Var ikkje eingong longt å gå frå Bonfiren.

Lenke til kommentar

Hvis du farmer i området bak den forseglede porten i Darkroot Garden er det fire fiender der hvor tre av dem gir 2000 souls per stk og en gir 1000. Det er 7000 kjappe souls og det er en bonfire like ved (bak en falsk vegg ved siden av den forseglede porten) så det tar bare noen sekunder å respawne dem.

Lenke til kommentar

Hvis du farmer i området bak den forseglede porten i Darkroot Garden er det fire fiender der hvor tre av dem gir 2000 souls per stk og en gir 1000. Det er 7000 kjappe souls og det er en bonfire like ved (bak en falsk vegg ved siden av den forseglede porten) så det tar bare noen sekunder å respawne dem.

du trenger 20,000 souls for å åpne den.

Men jeg synes det går rett og slett som "cheating" Det gjør spillet alt for enkelt :)

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Ferdig med Anor Londo. Det var ikke spesielt vanskelig for min karakter med unntak av den passasjen der du må bevege deg på svært små marginer mens to Black Knights skyter tunge piler på deg fra begge sider, siden du blir presset av kanten selv om du blokkerer. Ornstein og Smaugh gikk på første forsøk - såvidt. Tok ned Smaugh rimelig fort med Great Combustion men da klikket Ornstein og ble dobbelt så vanskelig. Var bare en hårsbredd fra å dø og uten Solaire ville jeg nok det.

Nå er Lordvessel plassert og jeg skal ut på leting etter de fire sjelene som må til for å låse opp veien til sistebossen, men først blir det farming for å oppgradere våpen og utstyr.

du trenger 20,000 souls for å åpne den. Men jeg synes det går rett og slett som "cheating" Det gjør spillet alt for enkelt :)

Jeg ser ikke helt den; det er bare mer effektivt og uansett hvor mye du grinder så er spillet blant de vanskeligste som finnes til denne generasjonen. Resultatet blir akkurat det samme om du grinder Silver Knights i Anor Londo - de digre gir 3000 sjeler hver - jeg synes bare det går fortere i Darkroot Garden.

De 20,000 tjener man inn på 10 minutter. Det lønner seg.

Lenke til kommentar

Endte opp med å spele vidare på Skyward Sword i dag, men eg rakk òg å byrje oppgradere Black Iron-settet tidlegare. Neste gong skal eg gjere meg ferdig med Anor Londo. Skal prøve den Darkroot Gardens-farmestaden òg, når eg er tilbake i kjend terreng.

Lenke til kommentar
du trenger 20,000 souls for å åpne den. Men jeg synes det går rett og slett som "cheating" Det gjør spillet alt for enkelt :)

Jeg ser ikke helt den; det er bare mer effektivt og uansett hvor mye du grinder så er spillet blant de vanskeligste som finnes til denne generasjonen. Resultatet blir akkurat det samme om du grinder Silver Knights i Anor Londo - de digre gir 3000 sjeler hver - jeg synes bare det går fortere i Darkroot Garden.

De 20,000 tjener man inn på 10 minutter. Det lønner seg.

Jeg tenker generelt grinding. i visse antall forstår jeg det, men dersom du står i Darkroot Garden til du er level 360 så mener jeg du "cheater". Dersom du står der i muligens 5-10 minutter for å gå opp èn level, fordi du sliter med en boss, da kan jeg se det.

I mangel på beskrivelse så kaller jeg det cheating :p

Lenke til kommentar

Nå er det flere grunner til soulfarming enn å gå opp i level, men når det kommer til akkurat det så er Darkroot Garden best i begynnelsen. Er man først kommet over level 50-60 blir det veldig tidkrevende å grinde levels også der, når du får 7000 per runde og trenger 25-30k per level, og hver runde tar rundt 5-10 minutter. Da snakker vi mange timers grinding for å gå opp noen levels og det gidder jeg ikke.

Jeg synes heller ikke det er levels som hjelper meg mest i kamp; å oppgradere Pyromancy Flame er det som har gitt meg det største overtaket. Med Great Combustion one-shotter jeg Silver Knights i Anor Londo og tok ned Smaugh på et halvt minutt.

Lenke til kommentar

Grinding og coop fjerner all utfordring i spillet. Å kalle Dark Souls et av de vanskeligste spillene denne generasjonen finner jeg uansett merkelig. Første gangen du møter en boss er det gjerne nok å holde opp et skjold og lære bevegelsene hans, og enda lettere er det om man har en partner som kan oppholde fienden.

Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke co-op, men det å bruke mye tid på å bygge opp karakteren sin og gå fra å være en svekling i begynnelsen til å bli en gud mot slutten er for meg hele poenget med rollespill. Hvis spillet blir lettere pga. hvordan jeg har bygd karakteren betyr det bare at jeg har gjort alt riktig.

I dag har jeg gjort meg ferdig i The Great Hollow, Ash Lake, Northern Undead Asylum (revisit) og The Catacombs. Tatt Stray Demon, Pinwheel og Black Hydra. Sistnevnte er en miniboss helt i samme stil som hydraen i Darkroot Basin. Ingen større problemer (hadde tross alt med et Divine Spear i The Catacombs) men The Great Hollow er et utrolig irriterende sted.

Tenkte å begynne med å samle de fire Lord Souls i morgen. Hørt at Seath the Scaleless er enkel å starte med.

Lenke til kommentar

Må si at jeg virkelig har sansen for The Painted World of Ariamis, litt rart at det området er så bortgjemt. Det er nok mange som ikke finner ut at du må stikke tilbake til Undead Asylum for å få tak i nøkkelen til maleriet i Anor Londo.

Ble ferdig med The Tomb of Giants i går, slet litt frem til jeg fikk tak i The Skull Lantern, men det gikk meget bra etter det. Måtte ta Gravelord Nito alene siden jeg ikke hadde noe Humanity igjen - trengte 2-3 forsøk, men når jeg endelig fikk det til så tok jeg nesten ikke noe skade i det hele tatt.

Et tips til de som skal til Ariamis og TToG senere: ta med noe som helbreder deg når du har blitt toxic (den lilla og hvite moseklumpen skal hjelpe).

Spartapus: Ville ha startet med Gravelord Nito, syntes at han i grunn var enklere enn Seath. Hvis du allerede er i The Catacombs nå, så har du ganske kort vei til ham også.

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri funnet Painted of World of Ariamis uten internett. Jeg ville nok ikke engang ha funnet fugleredet i Firelink Shrine, da jeg selv med guide slet med å forstå akkurat hvor jeg skulle gå. Jeg kan heller ikke skjønne hvordan jeg skulle forstått koblingen mellom Peculiar Doll og maleriet i Anor Londo.

Jeg er ikke redd for Nito siden han er svak mot ild og jeg har Ascended Pyromancy Flame +5, men jeg er redd for Tomb of Giants.

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri funnet Painted of World of Ariamis uten internett. Jeg ville nok ikke engang ha funnet fugleredet i Firelink Shrine, da jeg selv med guide slet med å forstå akkurat hvor jeg skulle gå. Jeg kan heller ikke skjønne hvordan jeg skulle forstått koblingen mellom Peculiar Doll og maleriet i Anor Londo.

Jeg er ikke redd for Nito siden han er svak mot ild og jeg har Ascended Pyromancy Flame +5, men jeg er redd for Tomb of Giants.

Tomb of Giants er ikke noe stress når du har funnet noe du kan bruke til å se med. Du får en lykt hvis du jobber deg litt innover, men du kan også bruke magi eller eventuelt en hjelm du finner i Lost Izalith. Sistnevnte er litt stress å få tak i, men definitivt verdt bryet spør du meg.

---

Holder på med The Great Hollow/Ash Lake nå, enda en plass som er ganske vanskelig å finne. Fant tilfeldigvis inngangen når jeg holdt på med Blighttown for lenge siden, men slet så mye med basiliskene at jeg heller satset på å komme tilbake hit senere.

Fant nettopp en ring som gjør at stamina regenererer raskere, hadde gjerne vært mer nyttig da jeg var i level 20 enn nå som jeg er i level 82 og har boosta Endurance en del, hehe. Men men den vil gjerne være grei å ha i NG+.

Etter dette så tar jeg meg nok en runde rundt og tar kverken på alle NPCene for å få tingene deres før jeg starter på slutten av spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...