Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

b) de forbanna skjelettene før jeg kom til ham gikk berserk hele tiden og slo -gjennom- skjoldet på ett eller annet vis, så jeg hadde kun fire flasker da jeg kom til demonen. Men fant fort en taktikk som funket.

 

Hvis de slår gjennom skjoldet ditt så er det gjerne fordi du er tom for stamina (altså er du for sliten til å blokkere angrepene). Det er også noen skjold som ikke blokkerer 100% av vanlige angrep, de har som regel andre bruksområder (f.eks. blokkere magic/lightning/fire/poison damage).

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!!! Tok endelig han Taurus-jævelen. inv_biggrin.gif Slet noe sinnsykt med ham fordi a) sniperne i tårnet ventet på toppen av stigen hele tiden, b) jævelen forstod visst taktikken min og sperret veien til tårnet hele tiden og b) de forbanna skjelettene før jeg kom til ham gikk berserk hele tiden og slo -gjennom- skjoldet på ett eller annet vis, så jeg hadde kun fire flasker da jeg kom til demonen. Men fant fort en taktikk som funket.

 

 

Med en gang han dukket opp snudde jeg og løp som faen (i chainmail armor, så det føltes som jeg løp i motvind gjennom sirup i oppoverbakke), :p klatret opp stigen og hoppet ned på ham med spydet klart. Deretter slo jeg ham en gang med spydet for å få ham til å gå litt tilbake, så jeg løp ned trappen, snudde 180 grader og klatret opp stigen igjen, hoppet ned osv. Tok ham etter tre hopp. :D

 

 

Jeg klatra opp og knerta skytterne FØR jeg trigga bossen. Han kommer jo ikke før man går halvveis over broa.

Med en gang han hoppet ned, sprang jeg tilbake opp i tårnet skytterne sto. Da ser han opp, og hoppa ned med attack som tok nesten halve lifebaren..så sprang jeg bare mellom beina hans og slo helt til han var dau. Måtte prøve 2-3 ganger. Kom meg aldri opp stigen en gang til.

 

Venter man for lenge hopper han og river ned halve tårnet du står på ja.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Spelet fraus i The Great Hollow for meg. :dontgetit:

 

Forresten, dette er kanskje vanleg kunnskap, men bare i tilfelle: når de finn eit "Wood Shield" i Blighttown - slå på alle veggene. Då finn de ei kiste med Twin Humanities. Slå på veggen rett bak kista òg. Då kjem de dykk inn til The Great Hollow.

Lenke til kommentar
b) de forbanna skjelettene før jeg kom til ham gikk berserk hele tiden og slo -gjennom- skjoldet på ett eller annet vis, så jeg hadde kun fire flasker da jeg kom til demonen. Men fant fort en taktikk som funket.

 

Hvis de slår gjennom skjoldet ditt så er det gjerne fordi du er tom for stamina (altså er du for sliten til å blokkere angrepene). Det er også noen skjold som ikke blokkerer 100% av vanlige angrep, de har som regel andre bruksområder (f.eks. blokkere magic/lightning/fire/poison damage).

 

Takk for tips, tenkte ikke over det der. Spilte veldig lite Demon's Soul og har mye å lære. Jeg har for øvrig lagt merke til en blå firkant med en pil som peker oppover under health bar og stamina. Hva er den for noe? Jeg plukket nylig opp Drake Sword, men aner ikke om et er en sammenheng der.

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!!! Tok endelig han Taurus-jævelen. inv_biggrin.gif Slet noe sinnsykt med ham fordi a) sniperne i tårnet ventet på toppen av stigen hele tiden, b) jævelen forstod visst taktikken min og sperret veien til tårnet hele tiden og b) de forbanna skjelettene før jeg kom til ham gikk berserk hele tiden og slo -gjennom- skjoldet på ett eller annet vis, så jeg hadde kun fire flasker da jeg kom til demonen. Men fant fort en taktikk som funket.

 

 

Med en gang han dukket opp snudde jeg og løp som faen (i chainmail armor, så det føltes som jeg løp i motvind gjennom sirup i oppoverbakke), :p klatret opp stigen og hoppet ned på ham med spydet klart. Deretter slo jeg ham en gang med spydet for å få ham til å gå litt tilbake, så jeg løp ned trappen, snudde 180 grader og klatret opp stigen igjen, hoppet ned osv. Tok ham etter tre hopp. :D

 

 

Jeg klatra opp og knerta skytterne FØR jeg trigga bossen. Han kommer jo ikke før man går halvveis over broa.

Med en gang han hoppet ned, sprang jeg tilbake opp i tårnet skytterne sto. Da ser han opp, og hoppa ned med attack som tok nesten halve lifebaren..så sprang jeg bare mellom beina hans og slo helt til han var dau. Måtte prøve 2-3 ganger. Kom meg aldri opp stigen en gang til.

 

Venter man for lenge hopper han og river ned halve tårnet du står på ja.

 

Jeg tok sniperne før jeg tok bossen, ja. Det jeg mente er at de sto og ventet øverst i stigen, så de kunne fritt slå meg før jeg fikk klatret helt opp og blokkere. Legg til en drøss skjeletter som denget løs før jeg kom til boss-området, og jeg satt igjen med bare noen få flasker til selve bosskampen. Men tok ham til slutt og kommet til neste område i borgen. (Undead Parish).

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Har limited edition og har fått kode som jeg kan registerer på Preparetodie.com, men finner ikke hvor på siden jeg skal klikke for å skrive inn koden.

 

Noe som vet`?

er ikke vits å slå den inn tbh, kjøpte limited selv(pga det var det eneste de hadde på elkjøpen). Tastet inn Koden på nett med tanke på guiden som stod at fulgte med. Neida, det er kun en mini guide som er en smaksprøve på den offisielle Dark Souls guiden som du må kjøpe. Eneste andre du kan laste ned med den er Making of filmen(som fer på en dvd i limited pakken) og soundtrack(som også du har en cd av i limited pakken).

Ikke noe å bry seg om.

Lenke til kommentar

Har limited edition og har fått kode som jeg kan registerer på Preparetodie.com, men finner ikke hvor på siden jeg skal klikke for å skrive inn koden.

 

Noe som vet`?

er ikke vits å slå den inn tbh, kjøpte limited selv(pga det var det eneste de hadde på elkjøpen). Tastet inn Koden på nett med tanke på guiden som stod at fulgte med. Neida, det er kun en mini guide som er en smaksprøve på den offisielle Dark Souls guiden som du må kjøpe. Eneste andre du kan laste ned med den er Making of filmen(som fer på en dvd i limited pakken) og soundtrack(som også du har en cd av i limited pakken).

Ikke noe å bry seg om.

 

Jess, så det nå. Måtte skrive /ce altså preparetodie.com/ce for komme på riktig side. Men du har helt rett, stusselige greier..

Lenke til kommentar

Vurderer faktisk å kjøpe denne guiden på 400-sider. Den lille som fulgte med CE hjalp meg litt i begynnelsen.

Ville kjøpt den fra amazon.com isåfall. Jeg bestilte fra Play.com forrige søndag, fikk beskjed først nå på fredag at pakken var sendt og så tar det 3-5 dager før den kommer.

Amazon.com leverer på døra med UPS iløpet av 2-3 dager. Kan tilogmed få den levert til arbeidsplassen hvis du ikke har mulighet til å være hjemme når pakken kommer :p

Bestilte en Kindle fra amazon.com tidligere i år, tok to dager og leverte der jeg jobbet i Oslo :)

 

Hydra mini bossen var relativt lett men faen så plagsom, hadde ett hode igjen(det hodet som er helt til høyre fra din synsvinkel) og ingen piler. Hver gang den angrep med hodet som den må gjøre for å drepe den med melee så kom hodet så nærme kanten og så langt unna at jeg slet med å komme meg til den uten å falle utenfor kanten å dø :hrm:

Anbefaler å ha med en del piler i tilfellet det skjer noen andre også.

 

Og angående laggen i Blight Town så er visst problemet at CPUen sliter med AI pathing der så derfor kan det lagge en del. De er visst klar over det og håper å komme med en patch etterhvert som løser dette problemet, er ingen ETA på patchen.

Lenke til kommentar

Sliter i Undead Burg. Greide Taurus Demon.

Klatret opp det tårnet, drepte de to der, gikk ned, lokket fram demon, klatret opp i tårnet og hoppet ned og slå. Deretter sto jeg mellom bena mer eller mindre og dengte til han døde

 

 

Men før det så er det en Knight (Black Knight), en svær kar med rustning. Han denger meg hver gang. Rekker ikke gjøre noe før jeg dauer omtrent. Tips anyone?

Lenke til kommentar

Sliter i Undead Burg. Greide Taurus Demon.

Klatret opp det tårnet, drepte de to der, gikk ned, lokket fram demon, klatret opp i tårnet og hoppet ned og slå. Deretter sto jeg mellom bena mer eller mindre og dengte til han døde

 

 

Men før det så er det en Knight (Black Knight), en svær kar med rustning. Han denger meg hver gang. Rekker ikke gjøre noe før jeg dauer omtrent. Tips anyone?

 

Ta han etter du har lvla opp litt mer.. Han er ganske hard ja.

 

Jeg tok han nå istad på SL33 eller der om kring og det var ganske lett, men han slår HARDT :)

Dro han med meg ned jeg så jeg fikk litt mer spillerom, så var det grei skuring.

 

EDIT: Ehhh, jeg tenkte på en annen Knight. Glem det jeg skrev. Ja du kan ta han nå hvis du vil. Tok han selv før jeg tok Taurus i starten.

Endret av nemo81
Lenke til kommentar

Synes egentlig ikke Black Knight er så vansklige å ta, viktigste er å ikke ha alt for mye utstyr på deg så du kan bevege deg lett og raskt komme deg til siden og bak. Burde også prøve å dra ham til en litt mer åpen plass. En trang korridor er ikke noe moro sted å sloss mot en Black Knight.

Tok han etter jeg tok taurus selv men det var mer pga jeg ikke la merke til at han var der før en god stund etterpå :p

Tror jeg hadde drept Taurus, dragen og Armored Boar før jeg fant ut at den var der. Og Black Knight som er i tårnet ved inngangen til Undead Parish fra broen fant jeg heller ikke ut at av før jeg hadde drept bossen på toppen av undead church og noen andre minibosser :p

Brukte en del tungt utstyr i starten men fant fort ut at bevegelighet > armor i de fleste tilfeller. De fleste bossene slår jo som ett tog så masse tung armor hjelper sjeldent, bedre med ett godt skjold og dodge.

Har lest også at noe av de tyngste armor settene reduserer stamina regen en del også når du har dem på.

Lenke til kommentar

Spørs litt på spillestilen din også da.

 

Tung armor gir deg vel poise også som gjør at du ikke blir stunlocka så lett, eller er det bare skjold? Har ikke spillet oppe nå.. :)

 

Selv veksler jeg mellom plate rustning og noen lettere varianter ut ifra hva jeg holder på med, om det er spellcasters jeg skal ta eller vanlige folk..

Lenke til kommentar

Poise reduserer knockback og gjør at du ikke blir så lett avbrutt mitt i et angrep, men armor som har mye poise har tilsvarende høy vekt så om det er verdt å bruke må man avgjøre selv.

 

Goldhemmed er najs med unntak av hanskene som man lett erstatter med +5-10 startarmor eller nesten hva som helst annet man får tak i. Har nettopp kommet forbi Ornstein og bruker Goldhemmed robe/skirt, mask of the child og havel's gloves.

 

Edit: Goldhemmed er det settet man finner med Ceaseless, det ser ut som et svart og veldig slitt munkeantrekk.

Endret av h_var
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...