Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Teit spørsmål her, men hva er poenget med å Kindle fireplace? Jeg fikk 10 av de flaskene i stedet for 5, men ser ikke at det har gjort noe annet? Og i samme gate, hva er poenget med å bli menneske igjen? Nå er jeg fortsatt tidlig i spillet, så regner ikke med at det er så mye forskjell ennå. Etter tre timer har jeg ennå bare kommet til den første fyren som selger oss ting og kjøpte et spyd av ham. (spiller kvinnelig Hunter, så tenkte på Amazonen i Diablo 2 med spyd og bue. Funker faktisk utmerket.) ;) Men har tatt mot til meg nå og skal se om jeg kommer videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teit spørsmål her, men hva er poenget med å Kindle fireplace? Jeg fikk 10 av de flaskene i stedet for 5, men ser ikke at det har gjort noe annet? Og i samme gate, hva er poenget med å bli menneske igjen? Nå er jeg fortsatt tidlig i spillet, så regner ikke med at det er så mye forskjell ennå. Etter tre timer har jeg ennå bare kommet til den første fyren som selger oss ting og kjøpte et spyd av ham. (spiller kvinnelig Hunter, så tenkte på Amazonen i Diablo 2 med spyd og bue. Funker faktisk utmerket.) ;) Men har tatt mot til meg nå og skal se om jeg kommer videre.

Nå har jeg ikke spilt så lenge jeg heller, men poenget med å kindle er vel ene og alene at du får ekstra flasks. Dette kan være svært behjelpelig, og det koster bare 1 humanity. Hva fordelen med å være menneske er vet jeg ikke, men du kan iallefall summone folk. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Du kan kun summone andre spillere inn i ditt game når du er menneske, altså til å få hjelp i bossfights etc, også er det høyere droprate på items. Men annet enn det er det vel ikke noe. Tror et par NPC'r kun kan summones som human form også.

 

På Newgame+ er det nesten umulig uten å få hjelp av andre players, alle monstrene er 10 ganger mere badass, spesiellt bossene.

 

Og meninga med Kindle sa du jo selv. Får 10 estus flasks istedet for 5. Altså lengre tid mellom hver gang du trenger å reste og respawne alle monstrene igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja. Dersom det fungerer på same måte som i DeS, byrjar det straks etter at du rundar det.

 

Du går altså automatisk til starten av spelet med same soullevel, alle våpna dine, alt av stats, men fiendane har fått mykje høgare stats og meir helse.

 

Det finst New Game++ òg - som er endå litt vanskelegare ...

Lenke til kommentar

"new game+" er en vanskelig versjon av spillet, som åpnes først etter man har slått det en gang, eller hva? :dontgetit:

 

Ja, det er ganske vanlig. Spillet blir vanskeligere, men du får beholde det du samlet opp første gang. Selv Batman: Arkham City har en New Game +. ;)

 

Takk for svar, alle sammen. Jeg sliter med å finne Humanity, så å ofre den eneste jeg har på å Kindle bonfire var noe jeg måtte vurdere en stund. Men ekstra flasker kommer godt med, spesielt siden jeg ikke har healing magic. Ennå. Cleric har, men jeg spiller jo Hunter. Ikke Cleric. Ikke før jeg gir opp og starter på ny. :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

"new game+" er en vanskelig versjon av spillet, som åpnes først etter man har slått det en gang, eller hva? :dontgetit:

 

Ja, det er ganske vanlig. Spillet blir vanskeligere, men du får beholde det du samlet opp første gang. Selv Batman: Arkham City har en New Game +. ;)

 

Takk for svar, alle sammen. Jeg sliter med å finne Humanity, så å ofre den eneste jeg har på å Kindle bonfire var noe jeg måtte vurdere en stund. Men ekstra flasker kommer godt med, spesielt siden jeg ikke har healing magic. Ennå. Cleric har, men jeg spiller jo Hunter. Ikke Cleric. Ikke før jeg gir opp og starter på ny. :p

Det Batman spillet du nevnte er forøvrig drit kjedelig. Jeg ga det opp etter en drøy time :p

 

Riktignok er det svært få spill jeg benytter meg av denne funksjonen på, jeg vet knapt om jeg i det hele tatt har gjort det. :dontgetit:

Endret av Langdon
Lenke til kommentar

Vanlige rotter dropper veldig ofte humanity, så du trenger ikke lete så mye. Er bare å finne en plass med 3-4 rotter så dropper nesten alltid en av dem humanity. Trenger ikke knuge på det man finner, jeg kindler alle bonfires for å få 10 flasker :)

 

Er jo et rom under broa med dragen i Undead Burg som har 3 rotter. Får ofte humanity av en av de. Så klatrer man ned stigen, rester, så respawner de igjen.

 

Bare pass på å ikke få Poison status av dem. Det spretter opp et poison meter midt på skjermen når de treffer deg, hvis det fylles helt opp blir du poisoned og mister helse leeeeeeeeeeeeenge. Derfor best å lokke ut en og en rotte.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Teit spørsmål her, men hva er poenget med å Kindle fireplace? Jeg fikk 10 av de flaskene i stedet for 5, men ser ikke at det har gjort noe annet? Og i samme gate, hva er poenget med å bli menneske igjen? Nå er jeg fortsatt tidlig i spillet, så regner ikke med at det er så mye forskjell ennå. Etter tre timer har jeg ennå bare kommet til den første fyren som selger oss ting og kjøpte et spyd av ham. (spiller kvinnelig Hunter, så tenkte på Amazonen i Diablo 2 med spyd og bue. Funker faktisk utmerket.) ;) Men har tatt mot til meg nå og skal se om jeg kommer videre.

Jeg tror du får bedre curse resistance når du er i live.

Lenke til kommentar

Eg runda Arkham Asylum 100%, eg.

 

... to gonger.

 

:love:

Hehe du gleder deg "bittelitt" til Arkham City? ;)

 

Btw, hvor mye er egentlig igjen av spille etter du har ringt i de to bjellene? :p Jeg har akkurat plinga litt med den første...

hvor lenge har du spilt?

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

Eg runda Arkham Asylum 100%, eg.

 

... to gonger.

 

:love:

Hehe du gleder deg "bittelitt" til Arkham City? ;)

 

Btw, hvor mye er egentlig igjen av spille etter du har ringt i de to bjellene? :p Jeg har akkurat plinga litt med den første...

hvor lenge har du spilt?

Aner ikke, jeg har latt maskinen stå på litt for lenge, mens jeg ei har foretatt meg noen ting... 7 timer, kanskje...

Lenke til kommentar

Eg runda Arkham Asylum 100%, eg.

 

... to gonger.

 

:love:

Hehe du gleder deg "bittelitt" til Arkham City? ;)

 

Btw, hvor mye er egentlig igjen av spille etter du har ringt i de to bjellene? :p Jeg har akkurat plinga litt med den første...

hvor lenge har du spilt?

Aner ikke, jeg har latt maskinen stå på litt for lenge, mens jeg ei har foretatt meg noen ting... 7 timer, kanskje...

Da har du kanskje rundt 50 timer igjen av spillet :) (det var en annen her inne som greide det på rundt 60 timer.)

Lenke til kommentar

Eg runda Arkham Asylum 100%, eg.

 

... to gonger.

 

:love:

Hehe du gleder deg "bittelitt" til Arkham City? ;)

 

Btw, hvor mye er egentlig igjen av spille etter du har ringt i de to bjellene? :p Jeg har akkurat plinga litt med den første...

hvor lenge har du spilt?

Aner ikke, jeg har latt maskinen stå på litt for lenge, mens jeg ei har foretatt meg noen ting... 7 timer, kanskje...

Da har du kanskje rundt 50 timer igjen av spillet :) (det var en annen her inne som greide det på rundt 60 timer.)

Såpass, ja - spillet er langt... Det eneste som mangler er en god historie. :( Da hadde det vært perfekto!

Lenke til kommentar

Det er en ring i Sen's Fortress som øker drop rate, gjør at du oftere får f.eks. våpen fra fiender og humanity fra rotter. Verdt å skaffe seg.

 

 

Når kan du dra til sen`s fortress?

 

btw. at en her inne kom igjennom det på 60 timer bør jo ikke bety at det er så langt/kort:)

men er faktisk noe jeg og lurer på....hvor mye er igjen av spillet etter å ha ringt BEGGE bjellene? er med han der GULAG bossen nå men har ikke baller til å gå inn:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...