Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Med Humanity kan du velja "reverse hollowing" ved båla dine. Dette gjer deg til eit menneske, mao du ser ikkje lenger ut som ein zombie. Dette går burt straks du døyr, så det varer ikkje særleg lenge. Men det er her online-moroa byrjar: du kan no faktisk kalla fram andre folk, både NPC-ar og ekte folk, for å hjelpa deg i spelet. Du kan òg invadera folk, og verta invadert av folk.

 

Solaire, ein NPC som du bør ha funni ved draken, hjelper deg mot Gargoyle-sjefen. Du finn eit teikn på bakken ved tåkedøra. Dersom du er gått tom for humanity, har rottene i spelet ein sjanse for å mista humanity.

 

humanity er ikke noe tess. har farma sånn 50 stk. nabbs i new londo, vinner jo hver gang for svarte. men siden jeg har gått for dex build så er jeg ikke like heldig med ai. våpenet tar rett og slett ikke nok dmg. jeg er ikke sterk nok til å bruke dragehammerene eller greatsword. det er rett og slett umulig slik det var da jeg testa.. (SL50)

 

dersom du blir svarmet og ikke klarer å offe de fort nok finnes det ingen sjangse. det går ikke å dodge for det er på sti eller veldig nære kvarter, tar du en 5-6 hits er det over, sant.

 

som sagt så har jeg oppgradert til 70 det burde ha nok å si, men jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg kan klare brettet offline. det er sikkert lett hvis du har upgrades og kan bruke highdmg/ highstrength swerd/hammer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gled dere til nitos tomb sier bare jeg. du klarer det aldri alene det kan jeg bare si nå.

Haha. synes Tomb of Giants var det værste området. ble jo skitredd hver gang jeg skimta noen øyne framfor meg =P

 

Nito taktikk:

 

Takikken på Nito er ganske enkel. Vent på de 4 små skjelletene der du hoppa ned. drep dem, og vent på at Nito skal komme til deg. gå i sirkel rundt ham og dodge angrepene hans. når han lager seg til en "ball", spring agårde, men ikke mot der Nito kom fra. da kommer du til å aggro 3 store skjellett. Rince and repeat og han skal gå ned.

 

Endret av Agaroth
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer denne online delen egentlig? Er det bare å koble seg til?

 

Og, btw, resistance, gir det defence kun mot poison, eller mot alt annet også? Kanskje jeg kan velge til fordel for bossen?

Så vidt jeg vet, så gir det kun resistance mot poison ja =(

 

Jo online-delen er litt vanskelig å forklare. Hvis du vil hjelpe noen med å ta ned en boss eller brett, så kan du bruke White Sign Soapstone. bare husk at om du hjelper noen å ta ned en boss, så gjelder ikke det for din verden. altså selv om du tar ned bossen som noen trengte hjelp med, så er den ikke nede i din verden. Om du derimot vil ha hjelp til å ta ned en boss, så må du finne summon signs, der du kan summone andre. (disse er hvite btw). for å kunne summone andre må du være i humanform.

 

White Sign Soapstone får du hos knight of solaire(rett før brua med dragen)

Endret av Agaroth
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer denne online delen egentlig? Er det bare å koble seg til?

 

Og, btw, resistance, gir det defence kun mot poison, eller mot alt annet også? Kanskje jeg kan velge til fordel for bossen?

Så vidt jeg vet, så gir det kun resistance mot poison ja =(

 

Jo online-delen er litt vanskelig å forklare. Hvis du vil hjelpe noen med å ta ned en boss eller brett, så kan du bruke White Sign Soapstone. bare husk at om du hjelper noen å ta ned en boss, så gjelder ikke det for din verden. altså selv om du tar ned bossen som noen trengte hjelp med, så er den ikke nede i din verden. Om du derimot vil ha hjelp til å ta ned en boss, så må du finne summon signs, der du kan summone andre. (disse er hvite btw). for å kunne summone andre må du være i humanform.

 

White Sign Soapstone får du hos knight of solaire(rett før brua med dragen)

Nice, den har jeg :)

Lenke til kommentar

Virker som jeg henger etter en del andre her :D

Tok nettopp Havel The Rock, veldig plagsom fyr. Tok også Stray Demon i Undead Asylum endelig, han er svak mot bleed så skaff noe bleed våpen(f.eks. Barbed Straight Sword) så går han ned fort.

Og den sommerfugl greia i skauen var jo helt patetisk. Jeg hadde human form så jeg tok summon på den NPC du kan ta, trengte strengt tatt ikke det men gjorde det jo enda lettere. Har foresten fått vite å skaffe Crest Shield fra Undead Asylum er veldig kjekt for melee fokuserte spillere ettersom den har 80% magic block :)

Blir ned til Blight Town neste nå, lest mye fælt om det :cry:

 

Fant to Crystal Bugs som jeg greide å drepe også! hadde helt glemt at de var med i spillet.

Lenke til kommentar

JIPPIIIIII! I DID IT :D

 

Og nå ringte jeg også i den ene bjella! Livet er herlig! Nå må jeg vel takke meg til og gå ned i skauen, eller hva? :)

 

Umulig du liksom ;)

 

Skauen kan du nok vente litt med, kan med fordel ta nedre delen av Undead Parish først, tror jeg :)

 

EDIT, mente burg, ikke parish :)

Endret av negnirty
Lenke til kommentar

JIPPIIIIII! I DID IT :D

 

Og nå ringte jeg også i den ene bjella! Livet er herlig! Nå må jeg vel takke meg til og gå ned i skauen, eller hva? :)

 

Umulig du liksom ;)

 

Skauen kan du nok vente litt med, kan med fordel ta nedre delen av Undead Parish først, tror jeg :)

Endret av Langdon
Lenke til kommentar

JIPPIIIIII! I DID IT :D

 

Og nå ringte jeg også i den ene bjella! Livet er herlig! Nå må jeg vel takke meg til og gå ned i skauen, eller hva? :)

gikk selv ned til lower undead burg og videre nedover til Depths. Capra Demon er i lower undead burg og i depths finner du Giant Rat og Gaping Dragon. Du kan jo dra til skogen hvis du vil og ta litt der, er en mini boss i veien etter blacksmith, er ikke så altfor vansklig. Og i skogen så har du jo den sommerfugl bossen jeg har glemt navnet på, den er veldig enkel.

Du kan jo alltids stikke tilbake til Undead Asylum og prøve deg på to(eller 3, husker ikke helt) Dark Knights og Stray Demon. Han NPCen du snakket med helt på starten er der også og har blitt riv ruskende gal og angriper deg. Dreper du han så får du ett veldig fint skjold med 80% magic block som er veldig nyttig på den sommerfugl bossen i skogen.

Så er masse forskjellige ting du kan gjøre :p

 

Dreper du sommerfugl bossen så får du en nøkkel så du kan komme deg til Havel the Rock og ta han hvis du føler for det.

Lenke til kommentar

JIPPIIIIII! I DID IT :D

 

Og nå ringte jeg også i den ene bjella! Livet er herlig! Nå må jeg vel takke meg til og gå ned i skauen, eller hva? :)

gikk selv ned til lower undead burg og videre nedover til Depths. Capra Demon er i lower undead burg og i depths finner du Giant Rat og Gaping Dragon. Du kan jo dra til skogen hvis du vil og ta litt der, er en mini boss i veien etter blacksmith, er ikke så altfor vansklig. Og i skogen så har du jo den sommerfugl bossen jeg har glemt navnet på, den er veldig enkel.

Du kan jo alltids stikke tilbake til Undead Asylum og prøve deg på to(eller 3, husker ikke helt) Dark Knights og Stray Demon. Han NPCen du snakket med helt på starten er der også og har blitt riv ruskende gal og angriper deg. Dreper du han så får du ett veldig fint skjold med 80% magic block som er veldig nyttig på den sommerfugl bossen i skogen.

Så er masse forskjellige ting du kan gjøre :p

 

Dreper du sommerfugl bossen så får du en nøkkel så du kan komme deg til Havel the Rock og ta han hvis du føler for det.

Takk skal du ha! Spillet virker særdeles fleksibelt. Han riv ruskende gale fyren du babla om har allerede tatt kvelden, dessverre... Men, ok. Jeg tror jeg begynner med lower undead burg, jeg, så tar jeg nok eventuelt skogen deretter. :)

Endret av Langdon
Lenke til kommentar
Er det samme hvilket skjold jeg oppgraderer? lurte da på om jeg skal oppgradere ett hollow soldier shield eller Crest Shield.

Og jeg har Zweihander så kan kanskje gjøre noe med det. Har akurat åpnet inn til blighttown så kommer nok til å ta en stund før jeg er ferdig igjennom der.

Men takker for forslagene.

 

Tror at det er samme hvilket skjold du oppgraderer ja, jeg brukte Eagle Shield som du finner i Blighttown (rett ved første bonfire tror jeg det var).

 

Argh!

 

Noen tips til Ornstein & Smough kampen? Begynner å få dreisen på å drepe Ornstein, men Smough tar med det eletriske hoppet sitt hver gang.

 

Jeg fikk med to andre spillere og lot dem holde O&S opptatt mens jeg angrep dem fra avstand med L2/LT-angrepet til det skjoldet jeg nevnte i forrige innlegg. Ble ikke truffet en gang.

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar

JIPPIIIIII! I DID IT :D

 

Og nå ringte jeg også i den ene bjella! Livet er herlig! Nå må jeg vel takke meg til og gå ned i skauen, eller hva? :)

 

Umulig du liksom ;)

 

Skauen kan du nok vente litt med, kan med fordel ta nedre delen av Undead Parish først, tror jeg :)

 

EDIT, mente burg, ikke parish :)

Hmm, så jeg skal ikke ta heisen HELT ned i dypet? Londo ruins mener jeg...

Endret av Langdon
Lenke til kommentar

Jepp, jeg erfarte det jeg også. Der nede kom det noen rare damer med lakner over hodet som slakta meg totalt... Nå gikk jeg tilbake til Undead Burg igjen, rulla ned til merchanten, kjøpe en eller annen nøkkel, og fortsatte videre på veien ved merchanten. Forhåpentligvis blir ikke dette så knakende gæernt.

 

Uff, nå har jeg spilt så lenge at spillet tydeligvis stoppa. Forresten, Darkroot Basin - er det et sted man kan besøke? :)

Endret av Langdon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...