Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Har en warrior som jeg klarte førstebossen på første forsøk, så prøvde jeg med deprived. Litt vanskeligere (brukte vel 4-5 forsøk da). Klarte bossen med så lite helse. :) Litt fornøyd, selv om den egentlig ikke er så vanskelig. :p

 

12991893_10156789683885503_1250971751_o.

 

EDIT: (PC) Om noen krasjer ofte så anbefales det å sette lighting på low. :) Fungerte her, men det lagres ikke så du må sette instillingen på low hver gang du starter på nytt.

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har flere problemer med DS3 på PC enn jeg hadde med DS2. Det hender ofte at karakteren brått begynner å løpe en retning uten at jeg trykker på noe som hest. Dessuten at flere av knappene som er bundet går i konflikt med hverandre og forhindrer at jeg kan bruke en tast i flere kombinasjoner. (ctrl alt shift mus) 

 

Får håpe det blir fikset ellers må jeg vurdere å kjøpe kontroll til. Var nada problemer med dette på DS2. 

Lenke til kommentar

oh my god.

 

Tror jeg hadde en bug eller noe, fordi jeg har gått over den shrinen i Firelink shrine hundrevis av ganger, og kunne ikke aktivere den med sverdet.

 

Så eneste jeg trodde jeg måtte gjøre var å drepe han katana fyren, som jo er drit vanskelig, og døde vel en 20 ganger, og enda ikke klart det.

 

Men plutselig fikk jeg lov til å putte sverdet der, og da åpnet neste zone seg. Dette var veldig uklart spør du meg!

Lenke til kommentar

Etter å ha sett litt på de forskjellige klassene tror jeg at jeg går for assassin. Jeg kjørte en STR/FTH-build i DS2, så jeg har lyst til å gjøre noe helt annerledes og satse på DEX og INT i DS3.

Kjører selv assassin, so far so good. Elsker sverdet man starter med (Estoc), kjapt og lang rekkevidde!

Lenke til kommentar

oh my god.

 

Tror jeg hadde en bug eller noe, fordi jeg har gått over den shrinen i Firelink shrine hundrevis av ganger, og kunne ikke aktivere den med sverdet.

 

Så eneste jeg trodde jeg måtte gjøre var å drepe han katana fyren, som jo er drit vanskelig, og døde vel en 20 ganger, og enda ikke klart det.

 

Men plutselig fikk jeg lov til å putte sverdet der, og da åpnet neste zone seg. Dette var veldig uklart spør du meg!

 

Rotet rundt selv en stund, slik som alle de forrige spillene. Forskjellen er at jeg løp rundt i firelink shrine med coiled sword i bonfire, uten å se at jeg kunne fast-travele derfra. Lenge siden jeg har spilt DkS2, så glemte helt bort funksjonen. Liker at de har hentet de beste elementene fra både DkS1+2, DmS og Bloodborne og samlet de i DkS3. Bottom line er at DkS og DmS er litt kryptiske, noe som øker vanskelighetsgraden betraktelig. Du kan velge å få hjelp til hvor du skal fra internet, men de vil fjerne litt av gleden. Det finnes ikke noe bedre enn å fullføre et DS spill helt uten hjelp fra internett.

 

Husk å snakke med alt du ser, helt til de repeterer det forrige de sa. Følg med på hva alle sier og prøv å tyde hva de mener. Ofte gir de deg rett-frem forklaringer gjemt bak spesielle setningsoppbygninger.

Lenke til kommentar

Digger alle referansene i DS3 til DKS og ds1 & 2. For min del har dette vært MYE vanskeligere enn de tidligere spillene. Jeg har snart dødd 100 ganger på 12 timer. Latterlig. 

Trodde bare at jeg var noob i DS3. Det ER vanskelig :p Har daua evig mange ganger  :confused:

Lenke til kommentar

Har dødd en del ganger! Kanskje 20. Men ikke i nærheten av hva jeg gjorde i bloodborne, det var da mitt første møte med disse spillene. Tror jeg døde 60 ganger før jeg fikk tatt første bossen på brua. Er forøvrig på 3 boss i ds3..

Endret av ChopperReid
Lenke til kommentar

Tror alle var der de første gangene. Så blir man oppslukt fordi man alltid blir bedre, og plutselig har man brukt 200+ timer i spillet. Jeg hadde vel 300-400 deaths + 90 timer i DkS2 på PS3 før jeg runna det, før jeg i det hele tatt startet på NG+. DkS1 har jeg alltid funnet lettere pga. dodge-roll fungerte så mye bedre da, noe de har tatt tilbake i DkS3. DkS3 virker så langt som det beste spillet i serien.

 

Bloodborne ble ødelagt for min del først gangen jeg spilte gjennom det. Etter at PS4 sto på mer enn 12 timer ble bossene lettere, så nightmare bossen, osv. aldri phaset.  Noe som gjorde at totalopplevelsen ikke ble like god. 

Lenke til kommentar

Bra visuell oppgradering siden sist men litt irritert at dem ikke kan gjøre noe bedre utav modellene. Karakter editoren er også like elendig som før, og historiefortellinga er like absurd og uforståelig som alltid :D 

 

Men gameplayet gjør at spillet er knallbra uansett. Skulle ønske serien fikk litt mer overhaling enn det har fått fra DS1, alt annet i spillet er knall.

Lenke til kommentar

hvorfor respawner alle mobs etter dem er død? drit lei av og drepe samme mobs hele tiden om og om igjen

 

Er slik med alle Dark souls spillene. Er det som gjør det så vanskelig. men går ann å springe forbi alle hvis du vett hvor du skal. Feks, bare spring til du finner ut hvor neste bonfire er eller hvor bossen er.  

 

Hvis det blir for vanskelig for deg så kan du se youtube videoer som walktroughs osv

Endret av lu2saa08
Lenke til kommentar

Bra visuell oppgradering siden sist men litt irritert at dem ikke kan gjøre noe bedre utav modellene. Karakter editoren er også like elendig som før, og historiefortellinga er like absurd og uforståelig som alltid :D

 

Men gameplayet gjør at spillet er knallbra uansett. Skulle ønske serien fikk litt mer overhaling enn det har fått fra DS1, alt annet i spillet er knall.

 

Jeg tenker det er best historien er som den er; i bakgrunnen. DS handler om gameplay og å legge inn en masse cutscenes og eksposisjon ville ikke tilført spillene noe av verdi.

 

hvorfor respawner alle mobs etter dem er død? drit lei av og drepe samme mobs hele tiden om og om igjen

 

I DS2 var det sånn at etter du hadde utryddet den samme fienden et visst antall ganger var den borte for godt med mindre du selv valgte å resette området. Noen som vet om det er på samme måte i DS3? Jeg synes det var en grei måte å hjelpe folk som sliter veldig i et område på, selv om jeg egentlig ikke hadde noe bruk for den funksjonen bortsett fra helt i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Har ikke sett noe til fiender som forsvinner enda, men hvem vet. Var kun ved Last Sinner i DS2 at fiendene ved bonfireet forsvant for meg, ellers la jeg egentlig ikke merke til det der heller.

 

Edit:

Historien i disse spilla er alltid vag og spesiell, men den er også veldig kult. Føles ut som om jeg oppdager utdrag fra en for lengst glemt gudetro hver gang noe nytt dukker opp. Kjempestilig!

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...