Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Vel, de har/hadde sikkert tanker og ideer om DS4 når de begynte å tenke på DS3. Det er sikkert et flust av ideer til DS2 som aldri ble ferdigstilt som nå kommer i DS3. At utviklingen startet et år før DS2 ble sluppet sier fint lite når de ikke nevner hvilket steg av utviklingen de var i når DS2 ble slippet. Alt kan være ideer og konsepter så føler ikke det er så spesielt at de gjorde det. Helt vanlig innenfor spillutviklingbransjen at man har klargjort ideer for fremtidens spill.

 

Er det ikkje sagt at DS3 blir det siste i serien?

 

Eg ser fram til neste Dark Souls, men kjem til å halde meg litt unna informasjon, i fare for spoilere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vet jeg ikke, men om det blir det siste i DS serien så starter de garantert en ny IP eller fortsetter på Bloodborne. Jeg siktet litt mer på at en spilldesigner sitter på flere hundre ideer som ikke kan bli puttet i et nåværende spill, men som senere kan brukes i et annet spill. De kan derfor ha klargjort mange mechanics/story elementer til DS3 før DS2 ble sluppet.

Lenke til kommentar

 

Heldigvis en ganske liten sone. Går fort om du bare løper igjennom mye av det værste. Det er et forferdelig sted  :nei:

fiendene er ikke problemet, men den trange plassen og alt giften

 

letteste er bare å knuse alle statuene med sverdet så slipper du å bli plaga av gift

Lenke til kommentar

Jeg skjønte ikke helt oppstusset rundt Blighttown/Valley of Defilement/The Gutter. Alle tre er ganske like på den måten at de er en serie falleferdige plattformer med nokså enkle fiender, og det eneste man trenger å gjøre er å gå rolig og metodisk i gjennom en enkelt gang og så trenger man aldri å se stedene igjen. Jeg må bare konkludere med at folk ikke liker disse banene pga. designet og ikke fordi de er spesielt krevende. Black Gulch kan jeg være enig med er irriterende, men det er kun fordi det er så kjedelig å ødelegge statuene. Selve fiendene er greie nok og man dør ikke av poison med mindre man er veldig uforsiktig. Hvis vi skal snakke om vanskelighetsgrad synes jeg Shrine of Amana er at de verste stedene pga. alle magikerne som skyter etter deg med magier som har en homing-effekt og til og med følger deg rundt hjørner.

Lenke til kommentar

Blighttown er jo ikke så ille når du vet hva som venter, vet at de som skyter piler ikke respawner, vet hvor veien ned er og vet hvor alle bålene er. Da spillet var nytt synes jeg det var vanskelig. Jeg fant jo heller ikke bålet i bunnen med en gang, så jeg tok noen runs til bossen fra det bålet ved flammehundene. :p

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Blighttown er eit godt designet område. Likte spesielt at ein måtte gå opp og langt tilbake dersom ein ikkje fann bonfire der nede. Eg gjekk ned utan repair box og hadde blant anna fleire tilfeller der eg døydde etter å ha gått over eit tre som fungerte som bru. Det var skummelt å få dei tilbake sidan eit lite feilsteg kunne føre til at eg falt og mista alt.

 

Shrine of Amana kan vere tøff, men blir ganske kurant om ein cheeser med boge. Tar du den melee så blir det tøffare.

 


Blighttown er jo ikke så ille når du vet hva som venter, vet at de som skyter piler ikke respawner, vet hvor veien ned er og vet hvor alle bålene er. Da spillet var nytt synes jeg det var vanskelig. Jeg fant jo heller ikke bålet i bunnen med en gang, så jeg tok noen runs til bossen fra det bålet ved flammehundene. :p
Det er vel tilfelle med det meste i Souls-spela. Læringskurva er tøff i starten, men etter første gjennomgang blir alt langt lettare.
Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hvis du mener de som venter under vannet, så skal det være glitter over vannet hvor de er, så du kan se dem på ganske god avstand. Selvfølgelig kan det være lett å overse i handlingens hete.

Nei, jeg mener at de ikke spawner før du kommer nærmere. Er noen spellcastere og melee-folk som ikke er synlige før du er kommet nærme, og da er det kanskje for sent å legge opp en trygg taktikk. Ikke et stort problem, men akkurat der fikk det meg drept et par ganger. Du tror det er én fiende foran deg, så popper det opp tre til når du kommer nærmere.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...