Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, men se på tidligere DS spill. Ingen endringer i antall fiender der.

 

Nei, jeg kommer ikke på noe spill som får splitter nye fiender når man starter på ny runde, men kan hende det finnes - ikke så mange spill jeg har klart å runde :huh: ..fantastisk er det nå ihvertfall :)

 

Har opplevd at fiendene får nye egenskaper og tactics, som f.eks i Diablo3. Tøfft nok det også, ikke mye som skal til før spillet føles helt nytt :)

 

Sist jeg skrev her skrøt jeg fært over at jeg hadde funnet hele 6 Pharros-stener kvelden før, og gledet meg til å bruke de i råtte-helvetet...de ble i stedet kjapt spist opp da jeg kom til Pharros-området, husker ikke nøyaktig hva det heter, og mått gå slukør`a ut derifra med masse spennende dører, fremdeles låst.

Gikk "den andre veien" istedet, fra Bonfire`n og kom til et enda tøffere sted, som jeg ikke er i nærheten av å huske hva heter...men jeg gleder meg til å begynne der etterpå :)

 

Jeg har nå ca 45t på karakteren min, lvl114....har dævva 250 ganger og elsker det...lol :w00t:

 

så til dagens spørsmål... :) ....

Når man runder spillet og starter på nytt, begynner hele spillet fra scratch da, bortsett fra karakteren og utstyret jeg har funnet? Jeg tenker på f.eks Pharros dører i råtte-helvetet, de jeg ikke har steiner til å åpne i første playthrough - vil de dørene jeg allerede har åpnet forbli åpne, slik at det blir litt lettere å få absolutt alle dørene åpnet til slutt? Siden Pharros stener er såpass sjeldne er dette eneste måten å åpne alt slik jeg ser det.

 

Karakteren min beholder vel alle nøkler han har funnet osv?

Lenke til kommentar

Du mister nøkler og kings ring. Pharros er ikke viktig for å få fremgang i spillet, de er bare div skattekister osv :)

 

Tenkte på det selv i stad, men tror jeg beholdt fragrant branch of yore.

 

 

edit : mista branch :(

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Runda Dark Souls II nå i stad. For et fantastisk spill. Gleder meg til å spille NG+ og lage nye karakterer.

Til dere som har har runda både Dark Souls og Dark Souls II; hvilket spill likte dere best?

Selv er jeg veldig usikker, og det er kanskje litt urettferdig å sammenligne et spill som har vært på markedet i flere år med et som har vært ute i litt over en måned, så jeg tror ikke jeg greier å velge en favoritt. I hvertfall ikke enda, jeg må spille gjennom Dark Souls II flere ganger først.
Men den første tanken min er at det står uavgjort: Dark Souls føltes vanskeligere og gav meg dermed større mestringsglede, mens Dark Souls II har mer varierte miljøer og ingen Bed of Chaos.

Lenke til kommentar

Jeg likte Dark Souls beste, mye på grunn av fantastisk level design. Dark Souls II minner mer om Demon's Souls der, med mer lineære løsninger. Jeg innbiller meg også at historien er hakket bedre i Dark Souls, men det vil kanskje forandre seg når jeg skjønner litt mer av den nye. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg likte Dark Souls beste, mye på grunn av fantastisk level design. Dark Souls II minner mer om Demon's Souls der, med mer lineære løsninger. Jeg innbiller meg også at historien er hakket bedre i Dark Souls, men det vil kanskje forandre seg når jeg skjønner litt mer av den nye. :p

Hvilken historie..?

 

((:

 

 

Tilbake til Pharros stener...

Området jeg kom til igår, det som het et eller annet med "Pharros"...dette området bestod jo kun av låste dører osv...kom meg ikke gjennom dette området uten å ha drøssevis av steiner..hvilket jeg på langt nær hadde (:

 

Leder ikke dette stedet til et nytt? Eller er det en blindgate?

 

Statuer var der også...frosne sådanne...som sikkert har planer om å begynne å rusle rundt etterhvert..?...samme typer som i Shaded ruins?...

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Haha, er en historie som ligger dypt begravd i item descriptions og dialog med NPC.

 

 

Uansett, jeg må si at jeg liker alle spilla på lik linje. Men jeg må si at DS1 var en større utfordring enn hva DS2 var. Og Demon Souls har utvilsomt den beste atmosfæren av de 3 spillene. Demons er så forbanna mørkt og jæ**lig. Men det er nok DS2 jeg kommer til å game i fremtiden da jeg er glad i å spille online. Online funksjonen her er så sykt mye bedre inn i ds1

Lenke til kommentar

Men det er nok DS2 jeg kommer til å game i fremtiden da jeg er glad i å spille online. Online funksjonen her er så sykt mye bedre inn i ds1

Ja, samme her.

I DS1 opplevde jeg kun to typer invasjoner: (1) Enten ble jeg invadert av folk som gikk gjennom hele spillet med lav soul level kun for å invadere folk på samme level, men med mye bedre utstyr, eller (2) invadert av andre for deretter å bli backstabba fra to meter unna.

I DS2 har jeg bare hatt positive PVP-opplevelser uten lag eller kjipe folk, og jeg har faktisk vunnet flere kamper enn jeg har tapt. Men viktigst av alt har jeg hatt det moro. Kommer definitivt til å bli med i en PVP covenant nå som jeg har fått spilt gjennom spillet en gang. :)

 

Countryman: Doors of Pharros er i hovedsak et PVP-område hvor du kan tvinge en annen spiller inn i din verden (gitt at du er online og er i en spesifikk covenant). Pharrosnøklene brukes for å lage feller for de spillerne du tvinger til deg. Området er en blindvei, men det skal nevnes at det er en boss der (alt dette gjelder også Grave of Saints).

Og når det gjelder historien i Souls-spillene så er den sånn at du må lappe i sammen denne selv ved å legge merke til hva NPCs sier og gjør, hvor de er, hvorfor bossene er der de er, beskrivelser av ting du plukker opp gjennom spillet, osv. Anbefaler YouTube-kanalene EpicNameBro og VaatiVidya hvis du er interessert. De har mest lore-videoer om DS1 akkurat nå, men det kommer garantert mange om DS2 i fremtiden.

Endret av Kaku
Lenke til kommentar

Jeg står fortsatt fast på Ancient Dragon. Har prøvd å slå den lenge nå, men får det faen ikke til. Har ikke hatt den ned til halv helse engang.

 

Prøvd å følge denne, men siden jeg er 100% mele klarer jeg ikke å komme meg langt nok unna når han spruter ild. Noen som har bedre taktikker til denne bossen?

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Det er jo vanlig flame dmg. Har funket på andre bosser med flamedmg, men det spørs hvor mye dmg den gjør da. Gjør den 1 mill f. eks. vil ikke 80% reduction holde, men tviler på at de gjør det.

 

Leste et annet sted at den finnes en ring i shaded Woods som absorber all dmg som du får i ryggen. Den klarer det 5 ganger før den går i stykker. Så du klarer 5 runder med den aoen før du dæver. Eneste er at ringen finnes kun i NG+. Så eneste måten blir da å brenne en astetic i bålet

Lenke til kommentar

Du kan prøve, men jeg kan ikke se for meg at det går å blokke det. Da ville jeg ha lest det som et forslag til taktikk på en av de ørten forskjellige guidene jeg har lest så langt.

 

Hva mener du ang ringen? Jeg har lest den eksisterer i NG+, men kan du få fatt på den ved å bruke en astetic i NG? Om så, ingen tvil om at jeg gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...