Jan R. Halvorsen Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Har sett mange blomster i blomstring i dag jeg også, men klarte ikke å få dem så bra på brikka - litt vind som gjorde det vanskelig for meg. Klassisk og pen macro, fokus på rette sted i mine øyne. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Imponerende blomstring. Er det fortsatt liv i blomstene i Trondheim? I Oslo i dag så det meste ganske vissent ut. Å ja, massevis...vi har ikke hatt så mye regn som lengre sør...roser vil nok blomstre i lang tid utover. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Har sett mange blomster i blomstring i dag jeg også, men klarte ikke å få dem så bra på brikka - litt vind som gjorde det vanskelig for meg. Klassisk og pen macro, fokus på rette sted i mine øyne. Ja, det var vind...og da bruker jeg alltid "continuous shooting", så håper man at ett treffer rett i hvert fall. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Jeg har også problemer med å forstå en del av disse blomsterbildene til Randi. De har en merkelig tendens til å vise full blomstring ved helt feil årstider. Overnaturlige egenskaper? Sprekt nok, med sterk kontrast mellom det gule og det grønne. Men jeg falt egentlig litt for humlen i en siste desperat jakt. He,he... morsom du k.n.b...i dag kommer det mer blomstring av en vakker, liten en: Kanskje ikke så vakker som den er midt på sommeren, men dessto gledeligere at den blomstrer nå og da så sent på høsten….denne har jeg fotografert ofte, det får så være - den er så absolutt en av yndlings-staudene mine. Bilde 3 – 3.oktober: Linum perenne - blålin Exif: 1/125 – f/5.0 - ISO 100 Exposure Compensation: 0 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model: DMC-GF1 Endret 21. oktober 2011 av RandiA Lenke til kommentar
Epp Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Bilde 3 – 3.oktober: Linum perenne - blålin Fine farger og herlig bokeh! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Takker, Epp..det ligger i bloggen sammen resten av dagen fangst. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Bilde 3. Nydelig farge og en veldig flott bakgrunn. Og flott utsnitt! Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Eg er stadig like imponert over alle dei fine blomstrane du har gøymd unna hausten. I dag var det is på bakruta på bilen.............. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Eg er stadig like imponert over alle dei fine blomstrane du har gøymd unna hausten. I dag var det is på bakruta på bilen.............. Takker...har ikke opplevd kaldere natt på mange, mange måneder nei, men rim har det ikke vært her. Det kan nok slå ned når som helst, så jeg får holde meg til blomster-bildene så lenge jeg kan nå.... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Bilde 3 – 3.oktober: Linum perenne - blålin Exif: 1/125– f/5.0 - ISO 100 Exposure Compensation: 0 Lens: Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model: DMC-GF1 Magisk bokeh! @k.n.b.: Lenke til kommentar
Epp Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Eg er stadig like imponert over alle dei fine blomstrane du har gøymd unna hausten. I dag var det is på bakruta på bilen.............. Glad jeg flyttet til Stavanger Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Eg er stadig like imponert over alle dei fine blomstrane du har gøymd unna hausten. I dag var det is på bakruta på bilen.............. Glad jeg flyttet til Stavanger Det er bare ok67 som bor på gal side av byen...(Var nylig en uke i Stavanger, så deg ikke. Flott by) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Nydelig blåfarge da. Liker at bakgrunnen har fått en slags struktur, til venstre for blomsten ser det nesten actionfylt ut, selv om det er kastet helt ut av fokus. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Bilde 4 – 4.oktober: Winchester Cathedral knopp Exif:1/200 – f/5.0 - ISO 200 Exposure Compensation:0 Lens:Leica 45mm f/2.8 Macro Camera Model:DMC-GF1 Winchester Cathedral utsprungen: Endret 21. oktober 2011 av RandiA 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Du godeste. Gjennomgår en fargeendring? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Du godeste. Gjennomgår en fargeendring? Ja, faktisk...litt rart, den er ganske rosa-rød i knopp, men skinnende hvit utsprunget. Tror det står 20 store knopper på den nå. Om noen vil vite mer om denne rosen eller de såkalte English Roses, så er det om det i dagens blogg-post. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Ja, det må jeg si. En viss metamorfosisk tilbøyelighet. Men så absolutt dekorativ. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Fine blomsterbilder, farger og skarphet der det bør ligge, har ikke noe mer glupt å si. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Ja, og hvilket av de fem valgene jeg har i dag, skal jeg bruke? Hjelp meg å velge: Poll i slutten av blogg-posten. Jeg venter med å legge inn dagens bilde til i kveld, jeg gjør det lettvint og lar "Pollerne" avgjøre i dag - det er bare 16 som har stemt enda.... og stemmene er så fordelt at det blir kanskje ikke så lettvint. Endret 5. oktober 2011 av RandiA Lenke til kommentar
egilh Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Du verden, her var det mye vakkert som vanlig RandiA. Det er godt å se at blomstene dine fortsatt blomstrer, så jeg ikke tror mine er de eneste (selv om de nå synger på siste vers). Jeg har vært inne og stemt, så nå venter jeg på dagens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå