Kariyaki Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Etter mye frem og tilbake, har eg funne ut at eg skal ha ny bærbar. Er på leit etter en god gaming-pc, som er fullstappa med mye goder. Har leitet nå i kanskje 1 måned, og finner alltid noe nytt, så blir jo aldri ferdige! Nå ser eg på: ASUS N75SF 17.3" Full HD: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638033#extra HP Pavilion dv6-6153eo http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/hp-paviliondv6-6153eo/156600.3003/# PRIS: maks 9000 kr Spesifikasjoner eg er på leit etter for å få en god data, er: i7 prossessor God prossessorhastighet God harddisk 8 GB RAM God graffikk God lyd (mye av dette finner eg i pcene eg har nevnt over, men prossessorhastigheten er litt dårlige, tror eg) Viss dere vett om noen bedre, eller kunne sjekket ut pcene eg ser på nå, så hadde eg blitt gla! Har ikke så stor peiling på pc, så spør dere om råd. Endret 28. september 2011 av Kariyaki Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 HP Maskinen er på papiret bedre på så godt som alle punkter. Jeg har ikke hatt eller vært borti Asus PCer enda, men det jeg vet er at jeg har veldig dårlig erfaring med HP og Compaq PCer. Jeg under meg mange ganger om HP er forkortelse for Hells PC. Tar jeg ikke feil på dette, så tilhører Compaq nå HP etter oppkjøp for noen år siden. Jeg er bare en person, og kvaliteten kan neppe måles i en persons erfaringer. Men når jeg i familien har sett at 3 laptops og 2 stasjonære HP maskiner har gått adios og byebye, sier det for min del ganske mye. Lenke til kommentar
Kariyaki Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Ja, folk har både positive og negative erfaringer med HP. Men har lest mye positivt om akkuratt denne HP'en, og om det sko skje noe med den bærbare, har en jo garantien å lene tilbake på. Men det eg lurer på nå, er om eg kommer til å merke at Prosessorhastigheten er så låg? Ser den er på 2,0 GHz (max turbo 2,9 GHz) Anyone? Virke som en kanon pc ellers Lenke til kommentar
seiran Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Forskjellene her er vel marginale. CPUen på de to er vel noe av det råeste du får i en bærbar om dagen, hvertfall til den prisen. Vil holde i massevis. Skjermen på Asus har FULL HD oppløsning mens skjermen på HP er elendig oppløsning og blank skjerm. Anbefaler at du tar en titt på Asus N55SF med I7, full hd MATT skjerm, 8 gb minne, GT555 skjermkort. Evt kan du sjekke ut G serien til Asus 73 eller 74, matt full hd skjerm på begge G seriene + at der har du 2x HDD bays så du kan smette inn en SSD disk i tillegg til den som står i . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå