blackmesa Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Har en Lite-On 24x cd-brenner som jeg sliter litt med. Når jeg brenner på 24x hastighet tar det mye lengre tid enn det skal. Opptil 10-15min. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 bytt til ett annet brenne program, det hjalp meg når min brant med mindre hastighet, byttet fra roxio til nero. eller stikk på elkjøp og brenn av 400 kroner på en ny brenner med 48 ganger brenne hastighet, noe jeg også gjorde når x8 ble for kjedelig Lenke til kommentar
blackmesa Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Hvordan skrur jeg på DMA? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hvordan skrur jeg på DMA? Det kommer an på operativsystem. Windows 2000 (mener det er bortimot likt i XP): Kontrollpanel -> System -> Maskinvare -> Enhetsbehandling -> IDE-kontrollere -> Velg IDE-kanalen som brenneren bruker -> Høyreklikk -> Egenskaper -> Avanserte innstillinger -> Velg eventuelt DMA Windows 98: Kontrollpanel -> System -> Maskinvare -> Enhetsbehandling -> Velg brenneren -> Høyreklikk -> Egenskaper -> Huk eventuelt av for DMA Lenke til kommentar
blackmesa Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Det har alltid stått på "DMA hvis tilgjengelig" Hvis det er det du mener på... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Det har alltid stått på "DMA hvis tilgjengelig"Hvis det er det du mener på... Ja. Men står det at den kjører med DMA i linja under det valget? Hvis ikke, må du vel inn i BIOS. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 eller stikk på elkjøp og brenn av 400 kroner på en ny brenner med 48 ganger brenne hastighet, noe jeg også gjorde når x8 ble for kjedelig Jeg oxo Sinnsykt billig! Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 har du lagt inn chipset drivere ? går bufferen opp og ned hele tida? ligger ikke på 99% hele tida? da kan den bruke så lang tid som du nevner.. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hvis du brenner fra en enhet på samme ide-kabel er dette et vanlig problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå