Aetius Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Vi tar en ny titt på Tamrons ultrazoom. Test: Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Kan dere si noe om lyden på autofokusen? Kan bli et veldig allsidig objektiv til video det her om autofokusen er lydløs nok til å brukes under filming. Nedsampling til 1080p vil vel gjøre skarpheten en del bedre også vil jeg tro Lenke til kommentar
fototim Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Når det gjelder sammenligning av skarphet så avslører en rask kikk at lyset ikke er likt ved de to opptakene. Noe som gir varierende kontrast. Dette gjør at sammenliginga kan ses som mer villedende enn oppklarende, etter mitt syn. For ordens skyld. Jeg har ikke tatt med tid til å fingranske bildene. Det ser jeg ikke som min oppgave. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Japp, og det påpeker jeg også i artikkelen. Sammenligningen er imidlertid tydelig nok til at jeg ikke anser det som sannsynlig at det var skarpheten som var feil med det første testeksemplaret. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Det ser ut til å være en del coma i de nye bildene - at høykontrast smøres utover - mulig bildene ville vært bedre hvis de var tatt på en overskyet dag. Men - det blir spekulasjoner. Endret 28. september 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Vi tok også bilder på en overskyet dag, men måtte avblåse det på grunn av alt for mye dis i luften. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Japp, og det påpeker jeg også i artikkelen. Sammenligningen er imidlertid tydelig nok til at jeg ikke anser det som sannsynlig at det var skarpheten som var feil med det første testeksemplaret. Ser nå at dere kommer med et forbehold. Det fikk jeg altså ikke med meg første gangen. Ellers så skjønner jeg ikke helt hvorfor dere ikke kunne gjøre opptakene på ny. Sånn i og med at dette er ment som en seriøs oppfølging av en test Hvorfor ikke da sette litt mer inn på å hente inn sammenlignbare data? Endret 28. september 2011 av fototim Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Det er noe feil med prisene som oppgis. På konklusjonssiden, på høyre side, var det to "Prisbokser", en med prisen på varianten med Canon-fatning og en med Nikon-fatning. Det virker som prisene på Canon-varianten er feil da rimeligste pris er mye høyere enn for Nikon-varianten. Det står også feil priser nederst på konklusjonssiden. Noen av prisene som kommer opp er også kit-priser inkludert kamera. Ser ut som prisboksene på høyre side er borte nå... det ble kanskje oppdaget mens jeg skrev dette innlegget? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 det ble kanskje oppdaget mens jeg skrev dette innlegget? Nei, det er drift som leker seg med design og implementasjon. Jeg skal se på om det er evt feil i prisene i PG på de objektivene når jeg er tilbake på jobb på mandag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg