Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med å sovne

Ustedalen

Anbefalte innlegg

For en uke siden kom jeg hjem etter et års studieopphold i USA, og helt siden den tid har hatt store problemer med å snu døgnet til norsk døgnrytme, uansett hva jeg gjør.

Den siste uken har jeg som oftest lagt meg rundt midnatt og stått opp rundt 9 om morgenen. Man kan gjerne dele mitt søvnmønster nå i noe som skjer annen hver dag. En natt kan jeg ha store problemer med å sove, kan gjerne ligge oppe til 6-7 om morgenen før jeg sovner. Jeg unngår å sove hele dagen, og prøver å stå opp i 9-10 tiden. Jeg er da sinnsykt trøtt hele dagen, men våkner iløpet av kvelden. Klarer å legge meg rundt midnatt, sovner gjerne da rundt 1 og står igjen opp igjen 9.

Og så er det samme prossedyre igjen.

F.eks nå, sto opp kl 9 etter rundt 7 timer søvn, og nå, klokken 4 om natten finnes jeg ikke trøtt. Har ligget i sengen siden midnatt uten resultat. Virker som kroppen min tror fortsatt den er i USA hvor klokken er 21.

Er det virkelig mulig å slite med jetlag i over en uke? Jeg har hatt normalt søvnmønster før.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...