mirene Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg har innebygget RAID kontroller på hovedkortet (MSI KT3 ARU) og har 2 hardisker kobblet på en av de to kabel utakene som er der. (En som master og en som slave,på samme kabelen.) Når jeg starter opp maskinen,så indikerer den at det er 2 hardisker koblet til. Men når jeg kommer inn i windows så synes ikke "slave" disken. Hva er egentlig problemet ?? Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 2 HDD i raid 0 eller 1 skal alltid være satt som "Master" Altså begge Harddisker skal være Master. Dette skal stå utførlig forklart i vedlagte Raidmanual til ditt HK. Mvh Bjørn Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Du må også opprette raidet. Det gjør man som regeil i bios eller deromkring. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Altså...BEGGE skal stå som "master" på samme kabel ?? på IDE så skal de stå som "maste" og "slave" om de er på samme kabelen. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Mirene, Vad jag förstår så är inte diskarna i någon Raid array ännu? Korrekt? Om du vill ha dom separerade som egna enheter så skulle jag anbefalla att ha en disk på varje kanal och som master, alltså även utan raid. Med raid så måste du gå in i Raid-Bios när du bootar upp och tillverka en array. Raid0 är den absolut snabbaste med 2 diskar. Kom bara ihåg att rubbet av data försvinner från diskarna när du tillverkar en array. Vilket huvudkort eller raidkort har du? Edit**/// Såg nu att du har ett Msi. Då har du ett Promise raidchip på kortet. Spelar egentligen ingen stor roll i ditt fall, men det innbyggda raiden hos Promise är av "light" version och kan egentligen bara användas till en liten del av dess egentliga kapacitet. Nu kan man faktist modda det bioset så att du får en fullversion. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 ok..så om jeg har EN Hardisk som "master" på hver kabel...så fungerer det bra ? Vil jo ikke ha noe kluss med at dataene forsvinner på den ene hardisken !!!!!!!!! Men kan en ikke ha optill 4 separate hardisker på de 2 RAID kontrollerer utgangene,som hovedkortet mitt er utstyrt med. ?? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Som han prøver å si (?) så vil han ikke benytte RAID, bare ha ekstra IDE-plasser til harddisker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå