Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er kjæresten "utro"?

Anbefalte innlegg

Du har et ganske anderledes syn på ting enn majoriteten her Tom!

Ja, jeg har visst det. Barn av den seksuelle revolusjonen vet du. Vi som gjorde opprør mot gammelmoralismen. Mens dere som er unge nå gjør opprør mot oss ved å være moralistiske igjen...

Jeg bare lurer på en ting, hva skal han gjøre hvis hun avfeier han og fortsetter i samme spor?

This:

Uansett, livet er for kort til å gå rundt å ha det kjipt så om hun ikke vil ha et bra forhold (noe som er tydelig på oppførselen ifølge TS) så tar man praten, sannsynligvis avslutter man og ser etter noen andre.

Mange fisk i havet, osv.

Mange fisk i havet er det sikkert, men for de fleste er havet altfor stort, og svømmeferdigheten så som så. Det er litt som Lottoreklamen med spannet ved Bergensbanen: Ja, noen treffer hver uke, men det er fordi en million bommer...

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite sidespor: en kjæreste ha tilgang til Facebook og mobilen til den andre til enhver tid? Policy hos meg er at mine kontoer på diverse ting og min mobil, det er mitt. Jeg vokter ikke mobilen som en hauk, men jeg blir ikke akkurat glad hvis andre går inn for å lese meldingene mine uten lov. Det samme gjelder motsatt. Jeg leser ikke andres meldinger med mindre det er noe de vil vise meg. Det er deres, og jeg har ikke egentlig noe å gjøre med deres ting.

Nei, jeg synes ikke en kjæreste må det. Man har krav på et privatliv. Jeg leser ikke min kones meldinger selv om telefonen hennes ligger på bordet, og ikke eposten hennes med mindre hun ber meg om det. Ikke åpner jeg brev som er adressert til henne heller. (Borsett fra når det åpenbart er en strømregning eller lignende.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har skjedd litt nytt for å si det sånn, jeg tør ikke poste noe her siden hun kan finne det ut:/ med mindre det går ann å låse/skjule posten så man ikke finner den på google liksom..?

Nei desverre. Det går ikke an. Du kan poste som anonym, men det hjelper kanskje ikke så mye i ditt tilfelle. Nå har du jo alt startet tråden, og det er ingenting som hindrer henne i å gå inn på forumet å lese den.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har visst det. Barn av den seksuelle revolusjonen vet du. Vi som gjorde opprør mot gammelmoralismen. Mens dere som er unge nå gjør opprør mot oss ved å være moralistiske igjen...

Akkurat hva mener du med dette?

Jeg bare lurer på en ting, hva skal han gjøre hvis hun avfeier han og fortsetter i samme spor?

This:

Uansett, livet er for kort til å gå rundt å ha det kjipt så om hun ikke vil ha et bra forhold (noe som er tydelig på oppførselen ifølge TS) så tar man praten, sannsynligvis avslutter man og ser etter noen andre.

Mange fisk i havet, osv.

Mange fisk i havet er det sikkert, men for de fleste er havet altfor stort, og svømmeferdigheten så som så. Det er litt som Lottoreklamen med spannet ved Bergensbanen: Ja, noen treffer hver uke, men det er fordi en million bommer...

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her med den metaforen. Kan du utdype litt?

Lenke til kommentar

Akkurat hva mener du med dette?

This:

Mange fisk i havet, osv.

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her med den metaforen. Kan du utdype litt?

Det jeg tror han mente var at selv om det er mange damer her i verden, er det ikke nødvendigvis lett å få seg dame..

Lenke til kommentar

Ja. Man skal gå videre fordi det er rett i det forholdet man er i, ikke fordi det er lett å få seg et nytt og bedre. Det å bli alene er en sjanse man tar, og sjansen er større jo mer ideelle krav man stiller til forholdet og partneren.

Ta en tur på en hvilken som helst "brun pub" så treffer du dem. På min ungdoms stampub hadde de et fast bord. Der møttes de som ikke hadde noen kone å gå hjem til og de som ikke ville gå hjem fordi de hadde en kone...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner, men hva mente du med at vi ungdommer gjør opprør mot å være moralistiske?

Ved/med å være moralistiske... :)

Hvordan gjør du opprør hvis foreldrene dine var hippier? Du kler deg i dress og slips og begynner på BI. Hvordan gjør du opprør hvis fotoalbumene hjemme er fulle av bilder av moren din toppløs på stranda? Du sier at "mine pupper er det bare kjæresten min som skal få se." (Og så tar du mobilfoto av dem i speilet og deler det med venninnene dine som legger det på nett...)

Hvorfor leser unge gutter "The Game" og trener på wingman-teknikker? Fordi jentene ikke ligger toppløse på stranda og smiler lenger så man må gå på byen og drikke for å få seg noe. :innocent:

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg syns det er ganske sykt at mange her reagerer med "drit i henne, det er mange fisk i havet, skaff deg noen bedre" før man i det hele tatt har fått avklart hva saken dreier seg om. Jeg ville ikke nølt et sekund med å dumpe henne, men det ville vært når jeg var helt sikker på at hun hadde vært utro, og stilt opp et ultimatum hvis det var så sterke mistanker som i dette tilfellet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ser at det kanskje ikke er så lett å finne en ny kjæreste. Samtidig har jeg inntrykk av at trådstarter er ung og forhold er da ofte turbulente og kanskje ikke så permanente som når man har litt ballast bak seg. Man må liksom regne med at det kanskje ikke varer evig. Dog finnes det unntak, jeg fant min bedre halvdel da jeg var 20 og hun 16.

Samtidig: Jeg vil påstå at man har et bedre liv med gode venner og et stabilt følelsesliv alene enn å til stadighet "tynes" av en kjæreste som gjør livet ditt kjipere. Kort: Heller alene enn i et dårlig forhold.

Lenke til kommentar

...

Gi dama litt rom. Dersom hun er utro finner du jo ut av det før eller senere uansett..

Hvis man aldri har blitt bedratt, eller synes det er helt greit å bli bedratt spiller det selvsagt ingen rolle om man finner ut det før eller senere. Jeg tror at de aller fleste andre ville velge å finne ut det før i stedet for senere.

I slike tilfeller er min erfaring at det meget sjelden er røyk uten ild, men det er også forskjell på et "fyllestunt" og en vedvarende forelskelse/affære. Særlig med tanke på muligheten for å reparere forholdet.

Endret av Whist1er
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...