Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er kjæresten "utro"?

Anbefalte innlegg

Hei. Er en gutt på 20 som har vært med dama i nesten ett år. Hu har vært på tur med jobben og etter hu kom tilbake har hu vært sykt opptatt med mobilen. Jeg vet ikke hvem hun prater med, men txter HELE tia med noen og jeg finner ikke ut av hvem. Hu sier det ikke hvis jeg spør hvem heller, da blir hu bare sur. Hun vokter telefonen konstant selv om natta når a sover!!! Jeg har spurt om det er en anna gutt, da sier a nei, men det er for mye snusk rundt det for å være trygg.. Er skikkelig sikker på at hu tekster med en annen gutt i hemlighet. Hva skal jeg gjøre :o?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om ho blir sur, og nektar å sei kven det er ho tekstar med har du all grunn til å vera mistenkelig og ikkje minst sjalu. Du har god grunn til å vera mistenkelig på at det er ein anna gut i biletet.

Hadde det vert dama mi som hadde oppført seg sånn, ville eg rett å slett ha prata med ho om det. Forklar situasjonen og prøv å få ho til å sjå tinga frå ditt perspektiv. Kva om du hadde teksta masse med nokon du nekta å sei kven var?

Forklar at sidan du er glad i ho, blir du veldig sjalu når ho oppfører seg slik, og at ho må skjønna at du blir det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når man har vært sammen i 1 år er det på tide at man begynner å kunne stole nok på hverandre til å ikke MÅTTE vite hvem kjæresten prater med til enhver tid, men når det er sagt forstår jeg godt at du er mistenksom. Som Wackee sier må hun da ha nok selvinnsikt til å forstå at det hun driver med er mistenksomt og at du blir sjalu. Si det som det er til henne, at du er redd for at hun holder på med noen andre, og at om det er tilfellet kan hun si det til deg og slutte å kaste bort tiden din.

• Liker 5
Lenke til kommentar

I et forhold er det viktig å ha nok tillit til at man ikke må vite hvem kjæresten kommuniserer med eller er med på fritiden til enhver tid.

Men, når kjæresten reagerer på en slik måte er det åpenbart at hun ønsker å skjule noe. Det er ikke sikkert at hun har et forhold til noen utenom deg, men det er åpenbart at det er noe hun ønsker å skjule for deg. Og med slike reaksjoner er det også åpenbart at sex med andre har vært i tankene i det minste.

Lenke til kommentar

Du kan ikke akkurat kreve å få se telefonen hennes, men du kan likevel ta faresignalene om telefonen er mer spennende enn deg. Det betyr ikke nødvendigvis at hun har vært utro bare fordi telefonen er mer spennende. Om hun har smarttelefon, kan det være hun finner tasting på den mer utfordrende enn en diskusjon med deg.

Ta det opp med henne, og si rett at dersom det er en annen i bildet er det best for dere begge om det kommer på bordet først som sist.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den væremåten kjæresten til trådstarter viser er et særdeles vanlig tegn på utroskap. Eksen min begynte på denne måten. Det er ikke normalt for en person å vokte over telefonen sin enhver tid, ta den med på do osv.

Edit: andre ting jeg husker med det hele var at hun som regel var ivrig på å sjekke telefonen sin når hun mottok melding. Men de gangene jeg satt rett ved siden av henne, f.eks å så film nektet hun å sjekke telefonen så lenge jeg satt ved siden av henne. Hun ventet enten til jeg dro, eller så tok hun den med seg på toalettet. En gang lå telefonen hennes ca 5 meter unna oss, også gikk en alarmklokke som hun hadde glemt å skru av. Jeg sa til henne at jeg går og skrur av alarmen fordi jeg satt nærmest telefonen, og da fikk hun helt panikk.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner veldig igjen dette thomas. Når vi er sammen sjekker hun ikke telefonen men når vi sitter i hver vår sofa f.eks er hun svært ivrig.

En annen ting jeg har lagt merke til er at når jeg ser hun skriver melding, og går mot henne helt vanlig, låser hun skjermen å legger vekk telefonen asap.

Det værste her er at selvom mye tyder på utroskap, er det ingenting jeg kan gjøre for å motbevise det.. :/

Lenke til kommentar
Det værste her er at selvom mye tyder på utroskap, er det ingenting jeg kan gjøre for å motbevise det.. :/

Utro i mine øyne er ikke bare det å ha sex med andre - er man tro, så trenger man ikke skjule noenting. Man skal ikke ha behov for å snike i den andres saker, men man skal heller ikke ha behov for å skjule noe for den andre. Hun har vel klart vist at hun skjuler noe ved en slik oppførsel, så jeg hadde sagt hva jeg har ment om dette med å skjule ting - JEG ville ha gjort det slutt ganske så fort hvis samtale ikke hadde hjulpet - uansett om den andre har vært utro seksuelt eller ei

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man egentlig ikke kunne ha hemmeligheter i et forhold?

For eget vedkommende så er min partner min beste venn - den jeg vil dele alt med og som jeg får det samme tilbake fra.

Samtidig har jeg jo 'mine ting' som partner ikke har noe med, men hvis man på død og liv MÅ skjule disse, så er det noe feil en plass slik jeg ser det.

Det er slik JEG ser det og hvordan jeg vil ha det. Andre kan mene annet og så lenge det fungerer for de, så er det selvfølgelig opp til de - fins ingen fasit på dette

Lenke til kommentar

Det er lov å ha egne ting som parteren ikke trenger å vite om. Der er jeg 100% enig, men når hu vet at jeg har det vondt nå, hvor vanskelig er det for hun å bare vise meg telefonen sin å si: se her, dette er hvem jeg har teksta med og snakket mye med i det siste, ingenting å bekymre seg over :). I stedenfor å la meg gå på pinebenken...

Lenke til kommentar

Exactly... Det som er ille er at hvis en kamerat hadde kommet til meg med samme problemet hadde jeg rådet han til å ta det opp skikkelig å si at hvis hun ikke har noe å skjule, få se telefonen nå. Ellers kan du ikke være i det forholdet på grunn av et enormt tilitsproblem.. Hvis hun ikke viser deg og blir irritert så dump a, for hvis hun ikke har noe å skjule er det jo helt ufarlig å vise det..

Lenke til kommentar

Tror samtlige er enige om at du bør ta en prat med dama og fortelle hvordan du føler dette.

I mine øyne er et forhold basert på tillit, og jeg hadde selv blitt mistenksom dersom samboeren min hadde oppført seg slik som du beskriver. Unntaket ville vel vært dersom jeg snart hadde bursdag med et rundt tall. Da hadde jeg nok ventet litt med en samtale.

Jeg kjenner verken deg eller hun (så det er hvertfall ikke meg hun chatter med), men jeg vil tro at hun raskt går inn i forsvarsmodus dersom du konfronterer henne. Og du bør være forberedt på å kanskje få en beskjed du ikke ønsker å høre. Men det må være bedre å få en endelig avklaring i stedet for å leve i uvisshet.

Jeg ønsker deg lykke til.

EDIT: Jeg personlig hadde ikke gått så mye rundt grøten, men tatt opp temaet slik det faktisk er.

Endret av Mokolotivet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...