Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Schizofreni og stemmer i hodet.

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Hei, jeg er diagnostisert med Schizofreni. Jeg fikk diagnosen da jeg var 19 og er akkurat blitt 27 nå.

Jeg har den stemmen i hodet som alle mennesker har, stemmen som forteller oss hva vi leser, stemmen som forteller oss hva vi skriver på pc'n og mange andre ting, dere skjønner hva jeg mener.

Det jeg lurer på om denne "stemmen" har noe med sykdommen min å gjøre. Jeg har hørt ekte stemmer før, stemmer som det høres ut som de kommer inn øret. Men denne indre stemmen er ikke som vanlige lyder som kommer inn gjennom øret.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er diagnostisert med Schizofreni. Jeg fikk diagnosen da jeg var 19 og er akkurat blitt 27 nå.

Jeg har den stemmen i hodet som alle mennesker har, stemmen som forteller oss hva vi leser, stemmen som forteller oss hva vi skriver på pc'n og mange andre ting, dere skjønner hva jeg mener.

Det jeg lurer på om denne "stemmen" har noe med sykdommen min å gjøre. Jeg har hørt ekte stemmer før, stemmer som det høres ut som de kommer inn øret. Men denne indre stemmen er ikke som vanlige lyder som kommer inn gjennom øret.

Hva tror dere?

Hei

Jeg tror det er vanskelig for oss å vite om dette kun er dine tanker/indre dialog, eller om det er stemmehøring som de av schizofreni. Du skulle heller ta dette opp med legen din, eller en annen behandler som kjenner deg godt.

Mvh

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...