Gå til innhold

Ødelagt WD MyBook Elite usb port.

asswipe

Anbefalte innlegg

Hei. Min WD MyBook Elite sin usb port ble revet av kretskortet inni ekstern kabinettet. Så jeg tok ut harddisken og prøver nå å koble den til pcen som en intern harddisk. Harddisken dukker bare opp på Device manager, ikke som en partisjon på min datamaskin. Noen som vet hvordan man får lest dataen på den? Eller er dataen borte for alltid? Leser litt rundt omkring at folk har fått det til å fungere, mens andre sier at man er nødt til å ha kretskortet for å få tilgang til dataen da harddisken er kryptert. (?) Må da gå ann å emulere det kretskortet i windows isåfall da?

Takker for all hjelp. Håper ikke at all dataen må regnes som tapt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette fikk jeg på den disken.

----------------------- Disk 2 MBR -------------- Size 3907029168 = 2000 GB (1863 GiB)

# Activeflag Offset _____Size____________ Type

1 00 = No 1 4294967295 = 2097151 MiB ee = Not listed

2 00 = No 0 0 = 0 MiB 00 = Empty

3 00 = No 0 0 = 0 MiB 00 = Empty

4 00 = No 0 0 = 0 MiB 00 = Empty

Partition size 0. Unallocated 3907029168 sectors.

#1 BPB sector signature is not 0xaa55. (sector 1)

Lenke til kommentar

Usikker på den der, har ikke sett partisjonstype ee før. Det er "Indication that this legacy MBR is followed by an EFI header"

Men tror at det egentlig er en NTFS partisjon som er korrupt. I såfall er det TestDisk som kan brukes for å forsøke å gjenopprette partisjonen.

Alternativet er å kjøre et recoveryprogram for å scanne disken og kopiere filer som blir funnet til en annen disk.

Lenke til kommentar

Jaok skal prøve det:) Takk for hjelpen. Men er det en mulighet at disken er kryptert ,og eneste måte å lese data på er når harddisken er koblet til kretskortet, og deretter fra usb til pcen? Den usb porten som datt av var ikke så ille fant jeg ut og skal prøve å lodde den fast igjen. Sånn at jeg kan hente ut den dataen jeg trenger, og deretter formatere harddisken og bruke den internt i pcen. Håper det funker.

Endret av asswipe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...