Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - tomsi42 - 25mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12. Den siste båtentusiast?

Det er visst ikke alle som har fått med seg at høsten er over oss...

Jisses, er båtsesongen over ?, ingen som har fortalt meg det :)

Likte godt sandvika-bildet "rigmor/rigfar", samt "blått til løv" bildet :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Nok en fin fest fra deg, Tomsi - har ikke fått ut finger'n for å kommentere før nå.. :)

Liker komposisjonen og linjene i møtet på fergen 2. oktober - fin stemning.

Ad gjengangeren 3. oktober har jeg en tilsvarende en utenfor huset - det er et gyllent øyeblikk en dag eller to om høsten hvor bladene får en fantastisk knallgul farge - det er pent, men varer veldig kort. Min har ikke kommet så langt - her har du en prangende flott farge.. :)

Likte også linjene, skyggen og de røde fargene i klatreren dagen etter.

Morsomt selvportrett var det også - med sint på av fugler-gris i bakgrunnen. Gode øreklokker er et must. :)

Fine myse-bilder - skulle gjerne hatt bensinpumpene bittelitt rettere - men likte smådetaljer som nedfalt skilt og politibil. Bildet med feil brennvidde var jo også ganske så lekkert..

Kjedet var ikke kjedelig - fine smådetaljer som spindelvev.

Ser det gyldne øyeblikket er stort sett over 11. oktober for stamplantens blader - og ser i spoileren på bilen din at du har pumpelokket på venstre side. :)

Artig båtentusiast i kalde (antar jeg) Norge - se! Ingen hansker!

Tror også du skal være forsiktig med campingvognen i buskene - de har skjønt at du er ute etter å skyte dem, og nå har de begynt å jakte deg!

Men - beste er fem høns på Fornebu - noen med linjene, motivet og hele komposisjonen - blingfjær! :D

Likte også tåkeheimenstasjonen, med blå vinduer og "noe er galt".

Fin rekke hittil, ikke minst med den avblomstrede låven - de har sett sine bedre dager, både låven og klatreplanten. :)

Lenke til kommentar

Flotte farger og linjer her tomsi. Likte blandingen mellom bladene og den gråe låven - flott!

Takker og bukker.

Nok en fin fest fra deg, Tomsi - har ikke fått ut finger'n for å kommentere før nå.. :)

--- 8< ---

Takk for en grundig gjennomgang.

Fint høstbilde i dag, farger og komp, likte også gårsdagens, kanskje enda bedre :)

Takker og bukker.

Det siste her var finfint! Deilig forfall, innrammet av knallfarget høstløv. Veldig bra!

Takker og bukker. Tenkte meg at dette var i din gate.

Lenke til kommentar

17. Repetisjonsøvelse

post-126935-0-93386700-1318863791_thumb.jpg

(E-P1) 1/80; f/5,6; ISO 400

I mangel av inspirasjon så blir et gjensyn med stamplanten (den fra 3.10, ikke 11.10) - det er like før det er over nå.

Alternativ:

post-126935-0-35176900-1318863750_thumb.jpg

Hadde litt forventninger av denne, men den ble så som så - s/h hjalp heller ikke ...

Lenke til kommentar

En omtåket morgen: Dette hadde jeg virkelig sans for. Enorm dybde, med forsvinningspunkt i tåka.

Høst på Papper: Nydelig bakrunn for høstbladene her. Det er slik fin glød i gamle grånende trebord (plank altså). Litt overraskende at du tok bilde av en campingvogn, men livet er jo fullt av overraskelser. :roll: Begge i spoileren befinner seg trygt innenfor det tomsiske univers.

Fortsatt padleføre: Ja noen holder ut til omtrent siste råk har frosset. Fin bevegelse innover i bildet.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Bilde 16 var flott. Flott med kontrasten mellom de fargerike bladene og den grå låven.

Flott utsnitt og perspektiv på bilde 18. Likte hvordan noen av padlene forsvinner innover i bilde, mens andre kommer inn i bilde.

Endret av Rmatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...