Qwseyvnd Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 En bestemt universitet i USA har fysikk i enkelte fag men for få fag til å få fysikk i bachelor grad og de tilbyr ikke bachelor. Jeg vil helst studere i Usa, ikke i UiB. Hva skal Jeg gjøre ? Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Finn et universitet i usa som har fysikk og tilbyr bachelor? Hvor vanskelig kan det være? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Vel... Akkurat denne er tilrettelagt for døve. Så jeg kan ikke bare velge hva som helst. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Jeg tror alle universiteter har tilbud til døve, men det kan kanskje være litt vanskelig å være "eneste" på et utenlands universitet som har hørselsproblemer. Hvis Norge virkelig ikke faller i smak(personlig enig), så kan du jo ta kontakt med andre universiteter du synes er interessante og undersøke. Gjorde likevel et fint søk på nett etter Colleges som kan passe bra: http://en.wikipedia.org/wiki/National_Technical_Institute_for_the_Deaf http://en.wikipedia.org/wiki/Gallaudet_University Sistnevnte tilbyr ikke Physics Majors, men de har likevel flere fysikk-fag, så du kan f.eks ta en Maths major med mye anvendt/fysikk-fokus. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Vel... Ja, det er mulig... Men ingen av dem har master i fysikk... Da er det like greit å ta det i Bergen. UiB har mye flere fysikk-fag, så det tar jeg her. Jeg lurer på om det er veldig vanskelig å ta doktorgrad ? Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Er det ikke greit å fokusere på Bachelor først? I f.eks USA og England så er det ikke så mange som tar MSc i Natural Science-grader. Der går man ofte fra fireårige undergraduate-studier og rett på PhD. Om det ultimate målet er en doktorgrad, så er det jo uansett ikke slik at du trenger å velge bort universiteter som ikke tilbyr MSc. Ta et steg av gangen. Hvorvidt postgraduate-studier som PhDs er vanskelig blir litt rart spørsmål. Det vil være utfordrende, uansett hvor "smart" du er. Det vil i utgangspunktet kreve at du har karakterer tilsvarende en sterk B for å komme inn på slik. Universiteter ansetter jo kun doktorgrad-stipendiater de mener skal kunne gjennomføre studiet. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Er du sikker på at Jeg kan komme rett til Ph.D fra bachelor ? Det ser ut merkelig. Lenke til kommentar
Elgstuing Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Ja, det er slik det gjøres der. Selve PhD-utdanningen i USA tar lengre tid enn PhD i Norge nettopp på grunn av at de som begynner på PhD i USA stort sett kun har bachelorgrad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå