Thoto79 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Kanskje en long shot men er det noen andre som har GTX 260M skjermkort til M17x laptop og problemer med den nyeste driverene 257.38? Skjermen går ofte i svart og når jeg prøver å spille BF3 betaen får jeg en nedslående beskjed om at "Detected Nvidia driver version 257.38, minimum version is 285.27". Men iflg driver download sidene til Dell så finnes ikke denne.. :/ Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) http://www.itavisen.no/878887/disse-driverne-maa-du-laste-ned Jeg vet ingenting om emnet, men kanskje denne saken fra iTavisen hjelper. Endret 27. september 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Du skal kunne bruke GTX 260M driver fra Nvidia sine sider. Har selv Alienware M17x, dog med 2 x HD 5870 Mobility skjermkort, men jeg bruker drivere fra AMD sin support side og driter i Dell sine. Drivere fra Dell blir nesten ikke oppdatert i det hele tatt. Vær obs på at linken er til Windows 7 32-bit. Du sier ikke noe om hvilken Windows versjon du har, så jeg bare linket til den driveren. Kanskje det er bedre du laster ned 285.38, men vær obs på dette er en Beta driver. Endret 27. september 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Du skal kunne bruke GTX 260M driver fra Nvidia sine sider. Har selv Alienware M17x, dog med 2 x HD 5870 Mobility skjermkort, men jeg bruker drivere fra AMD sin support side og driter i Dell sine. Drivere fra Dell blir nesten ikke oppdatert i det hele tatt. Vær obs på at linken er til Windows 7 32-bit. Du sier ikke noe om hvilken Windows versjon du har, så jeg bare linket til den driveren. Kanskje det er bedre du laster ned 285.38, men vær obs på dette er en Beta driver. Takk for svar! Problemet er når jeg laster ned drivere rett ifra nvidia sine sider så får jeg bare en feilmld når driveren skal installeres om at "denne grafikkdriveren finner ikke kompatibel grafikkmaskinvare" (har windows 64-bit så lastet ned den versjonen). Dette skjer både med foregående drivere og den nye betadrivern du linket til selv om det står i driver note infoen at den skal være kompatibel med 200M serien. Kan virke som at den ikke skjønner at jeg har 2 x GTX 260M i SLI, for eks når jeg søker på auto detect driver på geforce.com så finner den bare ett skjermkort og forklarer at jeg har physicx osv mens SLI er grået ut. Eneste stedet jeg har kunne laste ned drivere ifra før er dell sine egne sider hvor jeg søker opp maskinen med servicetag osv. Merkverdig Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Tja, av og til så tuller de Nvidia driverne en god del når de skal installeres. Har opplevd det samme på min stasjonære som har 2 x GTX 580 skjermkort; "denne grafikkdriveren finner ikke kompatibel grafikkmaskinvare". For min del var løsningen å av-installere versjon 280.26 på vanlig måte, restarte PCen i Sikker modus, kjøre Driver Sweeper, restarte i Normal modus og kjøre driver installasjon. Dette gikk da smertefritt når det gjaldt mine to GTX 580 kort. Om det vil hjelpe deg, er jeg ikke sikker på. Men du kan eventuelt prøve drivere fra Laptopvideo2go som modder drivere fra Nvidia slik at en desktop versjon skal kunne installeres på laptoper også. Har selv prøvd dem på en XPS med 2 x 8800M GTX og det gikk fint. Men det er jo en stund siden da, håper jeg husker rett. Husk å laste ned den INF Modified filen. Tror du skal legge den i Display Driver mappen til Nvidia. Endret 28. september 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Tja, av og til så tuller de Nvidia driverne en god del når de skal installeres. Har opplevd det samme på min stasjonære som har 2 x GTX 580 skjermkort; "denne grafikkdriveren finner ikke kompatibel grafikkmaskinvare". For min del var løsningen å av-installere versjon 280.26 på vanlig måte, restarte PCen i Sikker modus, kjøre Driver Sweeper, restarte i Normal modus og kjøre driver installasjon. Dette gikk da smertefritt når det gjaldt mine to GTX 580 kort. Om det vil hjelpe deg, er jeg ikke sikker på. Men du kan eventuelt prøve drivere fra Laptopvideo2go som modder drivere fra Nvidia slik at en desktop versjon skal kunne installeres på laptoper også. Har selv prøvd dem på en XPS med 2 x 8800M GTX og det gikk fint. Men det er jo en stund siden da, håper jeg husker rett. Husk å laste ned den INF Modified filen. Tror du skal legge den i Display Driver mappen til Nvidia. Takk for nytt svar, hyggelig at du tar deg tid til å hjelpe! Har nå prøvd dette også og den vil seg ikke. Altså innstallere andre drivere (ikke sikkert jeg gjorde alt riktig men ga det ett helhjertet forsøk). Samme feilmld uansett at den ikke finner kompatibel programmvare/harware osv osv Men nå har jeg fått sendt Dell en support sak som de har lovet å svare på innen 24 timer så da får vi se. Har vel ikke helt troen på at de vil kaste seg rundt og få på plass en nyere driver for skjermkortene mine selv om de strengt tatt burde gjøre det.. Jeg tror nemlig ikke det bare gjelder mine noe utdaterte kort (GTX 260m) men også GTX 280m. De kan vel ikke bare slutte og oppdatere drivere for skjermkort som er solgt for 2 år siden? Spesielt ikke når eksisterende drivere ikke kan kjøre BF3 samtidig som skjermkortene i utgangspunktet skal klare det! Jeg får bare krysse fingrene for ett positivt svar Igjen takk takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå