eriknor Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Storebælt Bildet er fjernet. Beskrivelse: Optikk: Sigma 10-20mm 1:4-5,6 DC HSM Evalueringsnivå Kritikk: Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det. Link til bildesiden Lenke til kommentar
andreasmedia Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Nydelig lys ! hva med å bruke ND filter og ha 1sek lukkertid? Lenke til kommentar
Tokke Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Fine farver, den nedgående sol eksponeret fint, flot med broen i silhuet og møllerne i baggrunden. Fint balanceret komposition i forhold til hav og himmel. Kompositionen med den halve bro der (tilsyneladende) ender midt i billedet på en ø og vindmøllerne oplever jeg er noget ude af balance og som ikke levner broen retfærdighed. En optagelse, tættere på broen kunne måske flytte vindmøllerne og kompositionen på plads. Den ene pylon som jeg kan se burde nok rettes op. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Nydelig lys ! hva med å bruke ND filter og ha 1sek lukkertid? 1 sek lukkertid er nok ikke noe særlig bra når man er ombord i en båt med 18 knops fart. Er det for å få bluring på vannet du tenker på så lang lukkertid? Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Fine farver, den nedgående sol eksponeret fint, flot med broen i silhuet og møllerne i baggrunden. Fint balanceret komposition i forhold til hav og himmel. Kompositionen med den halve bro der (tilsyneladende) ender midt i billedet på en ø og vindmøllerne oplever jeg er noget ude af balance og som ikke levner broen retfærdighed. En optagelse, tættere på broen kunne måske flytte vindmøllerne og kompositionen på plads. Den ene pylon som jeg kan se burde nok rettes op. Takk for kommentarene. Jeg ønsket ikke noe tradisjonelt bilde av broen, det blir for kjedelig. Som tittelen tilsier, er det sundet jeg har fokus på. Jeg har prøvd å rette opp tårnet, det fungerer bra, selv om det ikke tilfører noe annet enn å være arkiteknoisk riktig. Veien fortsetter på en molo videre innover i bildet. Litt uheldig at den blir borte bak broen, og som du sier, broen ender dermed litt i intet. Faktisk trodde jeg veien gikk inn en tunnel, slik som Øresundbroen, men etter å ha sjekket kartet, ser jeg det ikke er tilfelle. Men man kan jo late som Lenke til kommentar
Tokke Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Hej Erik - er nok lidt miljøskadet af at have Storebæltsbroen lige uden for mit vindue :-) Den del du har fat i er vestbroen med det store spænd. Den ender på Sprogø midt i dit billede og fortsætter som en lavbro til Fyn (hvor jeg bor) i alt 18 km. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Hej Erik - er nok lidt miljøskadet af at have Storebæltsbroen lige uden for mit vindue :-) Den del du har fat i er vestbroen med det store spænd. Den ender på Sprogø midt i dit billede og fortsætter som en lavbro til Fyn (hvor jeg bor) i alt 18 km. OK . Da går jeg ut i fra at du har en bra samling bilder av boren fra mange spennende vinkler. Egentlig litt begrenset mulighet når man seiler med båt midt i mot broen. Lenke til kommentar
knuto2 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Synes dette ble kjempebra med fine farver ser nesten ut som broa er på tur ned i havet. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Vakkert lys og flott motiv - likte dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg