Gå til innhold

Kjøp av riktig minne..

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg skal kjøpe meg nytt Minne altså ram til datamaskinen min men jeg vil kjøpe det riktig og det brae valget av ram. Jeg har et GIGABYTE GA-EX58A-UD7 X58 hovedkort men bruker en dårlig minnebrikke vet jeg.

Dette er hovedkortets mhz som er vil funger bra?

Minnehastighet 800 MHz, 1066 MHz, 1333 MHz, 2200 MHz

Minnetype DDR3

Dette er minnehastigheten som passer.. men altså 2200 mhz er dette bra`?

Så dt jeg lurer på

har lyst til og kjøpe meg denne dustinhome minnebrikke

Men der er det 2133 mhz ? men vil den passe da ?...

Kom gjerne med bra forslag med pris under 700 kroner.. Tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint om du forteller hvilke/hvilken minnebrikke du har!

Det er totalt unødvendig med så raskt minne. 1600 brikker holder for nesten alle, og sikkert også for deg siden du må spørre her...

Minnebrikker monteres 3 og 3 på ditt hovedkort. De tre brikkene bør også være like, så om du har en elendig brikke er det lite poeng i å montere 2 "superbrikker", da den siste brikken uansett vil sinke oppsettet.

Lenke til kommentar

Jeg er Litt usikker hva slags minnebrikke jeg har, men kjøpte meg en ny kompllet

pc til 14000 kroner og pcen virker rett og slett "dårlig" jeg har den gadgeten fra windows 7, der den viser forbruket av cpu og rammen der prossessoren er på 20% under spilling og ca 70-80 % ram bruk i spilling. 40% uten at jeg gjør noe. Hva kan jeg gjøre ?

Endret av Hjelptilpc
Lenke til kommentar

Det er ikke unormalt at W7 spiser minne, og ikke noe du kurerer med raskere minne. Det er mao ikke minnefrekvensen som dreper opplevd ytelse.

Du må i alle fall finne ut hvor mye minne du har og poste her (ser sikkert i samme gadgeten). Om du har 6 GB og ikke driver med mye minneintensivt arbeid så skal det holde lenge.

Du bør kanskje se på å legge inn OS på nytt eller sjekke temperaturer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...