Gå til innhold

Hvordan bør jeg koble oppsettet mitt?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ganske blank på det meste av kabler, utstyr og "fagspråk" innenfor dette, så håper dere kan være behjelpelige med å hjelpe meg litt her.

Har fått tak i et surround-anlegg og en receiver, og har lyst å fikse en best mulig løsning og samarbeid mellom receiver, tv, ps3 og pc'en.

Tenker på noe ala dette:

111s6s9.jpg

Receiveren min er en Pioneer 5.1 VSX-421-K.

Jeg tenkte det enkleste vil være å kjøre HDMI fra receiveren til tv, ps3 og pc'n, men hvordan skal jeg gjøre det mtp lyd fra pc'en og slikt? Grafikkortet mitt har bare 1 HDMI-utgang, er det mulig å ha bilde både på pc-skjermen og tven? må man ha en slags splitter eller noe?

er jeg på rett vei? setter pris på alle tips og innspill :)

Endret av tomas5537
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du er på rett vei ja, det du må gjøre er å koble ps3 og pc inn i recieveren, så trenger du bare 1 kabel fra recieveren til TVn, og vis det er to utganger på recieveren, tar du bare en kabel til pc skjermen, men da tror jeg ikke du får bilde på både pc-skjermen og tvn. så vis du har en VGA eller helst DVI utgang på grafikkortet, så kobler du den til pc skjermen istedet, vis ikke må du ha en hdmi-splitter, så en hdmi-kabel kan gå til pc-skjermen og en til recieveren. og det er mest sannsynlig ikke lyd i HDMI-utgangen på grafikkortet(?), så det letteste er nok å bruke en AUX-kabel med 3,5mm jack i den ene enden og 2 RCA kontakter i den andre, å koble mellom pcn og recieveren.

Lykke til med koblingen !

Lenke til kommentar

Har akkurat de samme tingene som du har koblet til receiveren (PS3, TV og Pc + Tuner)

Men jeg har koblet litt annerledes.

PC

HDMI (bilde ut fra pc og inn på TV)

Coaxial (Lyd ut fra pc og inn på Reciever)

PS3

HDMI (Bilde ut fra PS3 og inn på TV)

Optisk (Lyd ut fra PS3 og inn på Reciever)

Tuner

HDMI (Bilde ut fra Tuner og inn på TV)

Coaxial (Lyd ut fra Tuner og inn på Reciever)

Ja! Jeg vet dette blir mange kabler, men grunnen til at jeg har gjort det slik er at jeg vil ha muligheten til og spille musikk fra Pc'n til enhver tid. (F.eks samtidig som jeg spiller PS3)

Men om noen skulle ha ett bedre forslag/tips, så tar jeg gjerne imot ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...