Gå til innhold

Design logo, vinn 1000 kroner

Anbefalte innlegg

Hallo!

Vi skal starte en ny avdeling i utlandet, og trenger ny logo. Er du kreativ og har designkunskaper vil vi gjerne motta et logoforslag fra deg!

Logoen _KAN_ inneholde bokstavene BP og firmaet driver med trådløs teknologi, utvikling av mobile tjenester og nettverksdesign.

Vi har ikke noen krav til hvordan logoen skal se ut, men den burde kanskje gjenspeile hva vi driver med. Bruk kreativiteten, og send inn forslag. Blir din logo valgt, vil du motta 1000 kroner.

Forslag sendes til [email protected]

Mvh,

Kenneth Bjørnstad

Basic Partner AS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe krav at den må være vektorbasert? Hvor stor må den være hvis den skal være i pixler?

Dumt spørsmål. Logoer skal ikke ha noen bestemte størrelser. De skal være vektorbaserte.

Hm.. Skulle vel tenkt så langt.. Får prøve å finne meg et vektobasert program, da..

Lenke til kommentar
Har sendt mitt forslag. :D

De vil sikkert ikke ha den, om du ikke har oppdaget Vektorer i PhotoShop 7.0

Mulig du har hatt photoshop 5 installert på maskinen og ikke brukt det så mye..

PS! ikke noe skryting her altså! :grumpy:

Det får vi se!

Fortell hvor det er da! Jeg har Illustrator, CorelDraw, Freehand og Flash installert på maskinen. Hvorfor skal jeg tegne i PS da?

Lenke til kommentar

Det får vi se!

Fortell hvor det er da! Jeg har Illustrator, CorelDraw, Freehand og Flash installert på maskinen. Hvorfor skal jeg tegne i PS da?

Tør du scanne inn kvitteringer på at du har lisens på alle disse? Som arbeidsgiver ville jeg bedt om en slik før jeg tok i mot noe som helst.

Lenke til kommentar

Det får vi se!

Tør du scanne inn kvitteringer på at du har lisens på alle disse? Som arbeidsgiver ville jeg bedt om en slik før jeg tok i mot noe som helst.

Hvorfor skal jeg bevise noe deg?

Lenke til kommentar

Hallo!

Takk for mange gode forlag så langt. Det er ikke noe krav til vektor eller størrelse, bare logoen kan skaleres nogenlunde.

Mvh,

Kenneth J. Bjørnstad

ps! Lurer dere på noe så send en mail til hotmail adr. Jeg får ikke sjekket forumet så ofte.

Lenke til kommentar

http://www.adobe.no/products/photoshop/overview.html

* Vektorbaserte lagringsformater for oppløsningsuavhengig gjengivelse av tekst og former.

* Vektortekst - teksten forblir redigerbar fram til du rastrerer den.

- - - -

Alle trykkerier vil ha logoer i .EPS som har vært i photoshop lenge.

Forresten, hvordan virker FreeHand vs Illustrator? Får fnatt av produktene til adobe :-) er bare photshop og acrobat som kan brukes.

Hvis du anbefaler det skal jeg prøve det :)

Lenke til kommentar
http://www.adobe.no/products/photoshop/overview.html

* Vektorbaserte lagringsformater for oppløsningsuavhengig gjengivelse av tekst og former.

* Vektortekst - teksten forblir redigerbar fram til du rastrerer den.

- - - -

Alle trykkerier vil ha logoer i .EPS som har vært i photoshop lenge.

Forresten, hvordan virker FreeHand vs Illustrator? Får fnatt av produktene til adobe :-) er bare photshop og acrobat som kan brukes.

Hvis du anbefaler det skal jeg prøve det :)

Hehe! :lol:

Ja, PS er en raster-program, men den kan lagre verkene dine i .eps, .pdf, .ai osv. Du kan lagre en raster-bilde som en vektor-bilde, men da får du raster likevel. :p

Hvorfor tror du at .EPS filer lages bare i PS og så leveres trykkerier? Jeg har jobbet i en reklamebyrå og vet hvordan systemet er der. Jeg lager aldri logoer i PS fordi det er ikke lurt siden logoene må være vektor-baserte. Jeg bruker Illustrator og Freehand. Anbefaler deg Illustrator hvis du har lyst til å lage illustrasjoner. Freehand bruker jeg samtidig med Illustrator av og til fordi det er lettere å jobbe med Pen Tools i Freehand enn i Illustrator. Det var min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...