Gå til innhold

Hjelp til ny ruter

Andey-

Anbefalte innlegg

Jeg har nå sett meg nødt til å investere i en ny ruter. Har per nå en D-Link DIR-855 som utrolig nok struper internetthastigheten hvor det ender med at ruteren blokkerer all internetttrafikk og må deretter kjøre factory reset for å "få den opp" igjen.

Har dog deaktivert QoS, SPI osv. uten noe hell, så konklusjonen er ny ruter..

For å raskt forklare litt om behovet/bruken:

Jeg har per nå koblet til to switcher i form av at den ene går via home-plug den andre via kabel til ruteren.

Har totalt følgende enheter som jevnlig brukes:

- 2stk. Tv'er (smart-tv) (kablet)

- 2stk. Blu-ray spillere (kablet)

- 1stk. Xbox 360 (kablet)

- 2stk. Stasjonære pc'er (kablet)

- 4stk. Bærbare pc'er (wlan)

- 2stk. Tabs og 4stk. mobiler (wlan)

- 1stk. NAS (kablet)

- 2stk. IP-telefoner (1kablet og 1wlan)

Huset er i tre etasjer á 220m2, hvor ruteren står i kjelleren. én av "switchene" står i 2.etg og er tilkoblet via Home-plug og gir wlan-dekning til 2.- og 3.etg.

Bruken er veldig variabel, men klart at NAS'en kan stå å laste en god del av døgnet, men ingen veldig tung nettverksbelastning bortsett fra DLNA fra NAS, samt web-tv til tabs/bærbare.

Det jeg er ute etter er en stabil og driftssikker ruter som har en god QoS, samt kan levere 1000mb wan og gjerne 5ghz wlan for å skille bruken i huset.

Er en liten stund siden sist jeg var innom rutermarkedet og noen nye tilskudd er kommet. derfor ønsker jeg gjerne en anbefaling av ny ruter :) Har sett litt på Linksys sin E4200, men går ut i fra at det er andre gode alternativer også?

På forhånd takk!

Endret av Andey-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...