Andey- Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Jeg har nå sett meg nødt til å investere i en ny ruter. Har per nå en D-Link DIR-855 som utrolig nok struper internetthastigheten hvor det ender med at ruteren blokkerer all internetttrafikk og må deretter kjøre factory reset for å "få den opp" igjen. Har dog deaktivert QoS, SPI osv. uten noe hell, så konklusjonen er ny ruter.. For å raskt forklare litt om behovet/bruken: Jeg har per nå koblet til to switcher i form av at den ene går via home-plug den andre via kabel til ruteren. Har totalt følgende enheter som jevnlig brukes: - 2stk. Tv'er (smart-tv) (kablet) - 2stk. Blu-ray spillere (kablet) - 1stk. Xbox 360 (kablet) - 2stk. Stasjonære pc'er (kablet) - 4stk. Bærbare pc'er (wlan) - 2stk. Tabs og 4stk. mobiler (wlan) - 1stk. NAS (kablet) - 2stk. IP-telefoner (1kablet og 1wlan) Huset er i tre etasjer á 220m2, hvor ruteren står i kjelleren. én av "switchene" står i 2.etg og er tilkoblet via Home-plug og gir wlan-dekning til 2.- og 3.etg. Bruken er veldig variabel, men klart at NAS'en kan stå å laste en god del av døgnet, men ingen veldig tung nettverksbelastning bortsett fra DLNA fra NAS, samt web-tv til tabs/bærbare. Det jeg er ute etter er en stabil og driftssikker ruter som har en god QoS, samt kan levere 1000mb wan og gjerne 5ghz wlan for å skille bruken i huset. Er en liten stund siden sist jeg var innom rutermarkedet og noen nye tilskudd er kommet. derfor ønsker jeg gjerne en anbefaling av ny ruter Har sett litt på Linksys sin E4200, men går ut i fra at det er andre gode alternativer også? På forhånd takk! Endret 27. september 2011 av Andey- Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Bump. Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Linksys 4200 skal være en grei router, Netgear WNDR3700 er også en bra router. Noe av det du etterspør krever 3'dj parts software for å gi full funksjonalitet, som avansert qos. WNDR3700 støtter dette, om Linksysen gjør det veit jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå