pandawhee Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Hei, jeg holder på å bygge pc nå .. og har et Asus Radeon HD 6990 .. som det bare følgte med 1 strømkabel.. det står også at det bare skal være en i pakken... men når jeg ser på reviwes av kortet så har jeg alltid sett at de har 2 strømkabler.. må man ha 2 strømkabler til et HD6990 eller går det å bare bruke en 8pin? isåfall .. skal den kobles i den bakerste eller fremste koblingen? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Du må ha to åtte-pins kontakter da 6990 er "to kort i et" (dobbelkjerne gpu) Hvilken PSU har du? Sikker på at det ikke er 2x 8-pins kontakter? Endret 27. september 2011 av Bibow Lenke til kommentar
pandawhee Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Jo jeg har det.. første gang jeg bygger ^^ så 8 pinsa var noen luringer .. det var bare kombinasjonen med buet og firkantet som ikke stemte .. fordi det var en buet kontakt der det stod det skulle være firkantet. Men så fant jeg ut at den hadde en liten forlenger tapp på seg så den ikke kunne gå i buet kontakter. så alt stemmer nå men takk anyway har en Corsair AX1200 .. så hadde vel vært rart om jeg hadde hatt noen kabelmangler xP Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Jo jeg har det.. første gang jeg bygger ^^ så 8 pinsa var noen luringer .. det var bare kombinasjonen med buet og firkantet som ikke stemte .. fordi det var en buet kontakt der det stod det skulle være firkantet. Men så fant jeg ut at den hadde en liten forlenger tapp på seg så den ikke kunne gå i buet kontakter. så alt stemmer nå men takk anyway har en Corsair AX1200 .. så hadde vel vært rart om jeg hadde hatt noen kabelmangler xP 1200 :O Skal du ha 3x6990 eller? Lenke til kommentar
pandawhee Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Ja tenkte det ... men har nytt prob nå .. kommer ikke bilde på skjermen :/ den er svart som natta 6990 snurrer å går .. hvertfall vifta på det ^^ Noen som vet hva som kan være galt ? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Alt annet snurrer å går også? HDD, CPU vifte osv? Lenke til kommentar
pandawhee Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 alt av vifter i kabinett å på cpu kjøler snurrer jomfruturen sin som bare det! om det ikke er kontakt til HDD kan det gjøre så skjermen er svart ? Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Prøv og hold inne memOK knappen på hovedkortet i 3 sek sånn at den slår seg av. Lenke til kommentar
pandawhee Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Etter den restarta seg begynte MemOK lyset og flashe... men fortsatt ikke no bilde Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Etter den restarta seg begynte MemOK lyset og flashe... men fortsatt ikke no bilde Okei, du kan prøve å starte med en og en RAM brikke. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Har du husket 8pins strøm til cpu? Kontakten pleier som regel å være oppe til venstre på hovedkortet Lenke til kommentar
pandawhee Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 det var 4pin som var åpen .. resten var dekket av plastikk... er vel ikke sånn at den plastikk socketen skal tas ut slik at det er 8pin deR? er et Asus Maximus IV Extreme B3 hovedkort Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Ta vekk "plasten" du å sett 8pins kablen i Lenke til kommentar
pandawhee Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Fortsatt ikke bilde :/ å ta ut en rambrikke er litt hardcore nå XP har en NH-C14 over dem ^^ Lenke til kommentar
pandawhee Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Det lyser en liten rød lampe som heter CPU_LED som er vedsiden av 24pin kontakten ... kan dette være noe av problemet kanskje? Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 du har vel cpuen i eller? cpu viften osv? Lenke til kommentar
pandawhee Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Ja cpuen datt på plass og bøylen smekket igjen.. og oppå den står det en NH-C14 som sakt ^^ Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 ta ut cmos batteriet alså: så sett det inn og re-start. vist ikke kan dette være statisk skader? men ikke gi opp prøv uten skjermkort og bruk skjermkorte på hovedkort Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) eller Grunnen til at du får et rødt lys er sannsynligvis fordi din CPU vifte ikke spinner. Kontroller at CPU viften er koblet til primære cpu viften (4pin) PWM fans brukes til å justere hastigheten basert på temperatur. Hvis maskinen ikke finner viften er det fordi den ikke vil du skal steke CPUen din. Dvs min gjetning anyways. Sørg for at din CPU er også sitter ordentlig. Endret 27. september 2011 av wtf1337 Lenke til kommentar
pandawhee Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 må PWM stikken være i bruk .. ? for jeg bruker ikke stock kjøler .. å de viftene er bare 3pin.. så PWM står uten kontakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå