Gå til innhold

HJELP! Bygger... HD6990 strømkabler

pandawhee

Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på å bygge pc nå .. og har et Asus Radeon HD 6990 .. som det bare følgte med 1 strømkabel.. det står også at det bare skal være en i pakken...

men når jeg ser på reviwes av kortet så har jeg alltid sett at de har 2 strømkabler..

må man ha 2 strømkabler til et HD6990 eller går det å bare bruke en 8pin? isåfall .. skal den kobles i den bakerste eller fremste koblingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo jeg har det.. første gang jeg bygger ^^ så 8 pinsa var noen luringer .. det var bare kombinasjonen med buet og firkantet som ikke stemte .. fordi det var en buet kontakt der det stod det skulle være firkantet. Men så fant jeg ut at den hadde en liten forlenger tapp på seg så den ikke kunne gå i buet kontakter.

så alt stemmer nå :) men takk anyway :D

har en Corsair AX1200 .. så hadde vel vært rart om jeg hadde hatt noen kabelmangler xP

Lenke til kommentar

Jo jeg har det.. første gang jeg bygger ^^ så 8 pinsa var noen luringer .. det var bare kombinasjonen med buet og firkantet som ikke stemte .. fordi det var en buet kontakt der det stod det skulle være firkantet. Men så fant jeg ut at den hadde en liten forlenger tapp på seg så den ikke kunne gå i buet kontakter.

så alt stemmer nå :) men takk anyway :D

har en Corsair AX1200 .. så hadde vel vært rart om jeg hadde hatt noen kabelmangler xP

1200 :O

Skal du ha 3x6990 eller? :p

Lenke til kommentar

eller

Grunnen til at du får et rødt lys er sannsynligvis fordi din CPU vifte ikke spinner. Kontroller at CPU viften er koblet til primære cpu viften (4pin) PWM fans brukes til å justere hastigheten basert på temperatur. Hvis maskinen ikke finner viften er det fordi den ikke vil du skal steke CPUen din. Dvs min gjetning anyways. Sørg for at din CPU er også sitter ordentlig.

Endret av wtf1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...