freber Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Jeg er ny og fant ikke frem til noe søkefunksjon. Uansett. Jeg har googlet problemet mitt og finner ingen løsning. Jeg kjøpte for en stund siden en D-link DWA 160 A2G. Den har aldri fungert perfekt. Jeg har installert nyeste drivere og fulgt alle veivisere. For en stund siden fungerte den flott, helt til jeg fikk ny router. Nå kobler den til, gir beskjed om at alt er som det skal men internett fungerer ikke. Dette har vært problemet med den tidligere, og jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg fikk den til å fungere ordentlig sist. Gjorde bare et siste tappert forsøk på å installere drivere slik som før så funket den. På andre maskiner m. innebygde kort ol. fungerer routeren utmerket. Noen råd eller ideer før jeg kaster den i søpla? Ønsker svar snarest...! Endret 27. september 2011 av freber Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Driver for DWA-160 A2G revision B = RT2870 http://www.ralinktech.com/support.php Revision A bruker et Atheros chipset. Lenke til kommentar
freber Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Får teste denne driveren. Kan også være et problem med routeren. Installerte KUN driveren D-link hadde gitt ut og får tilkoblet nettverket, så kan internett fungere i noen sekunder til minutter før det kobler fra igjen. EDIT: Testet Ralink driveren, men ser ikke ut til at den vil installere korrekt på min DWA 160. Leste at den Ralink driveren er kompatibel kun med B revisjonen? http://wikidrivers.com/wiki/Ralink_RT2870 Endret 29. september 2011 av freber Lenke til kommentar
freber Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Problemet er ikke USB sticken. Må ligge mellom router og Canal Digital modem. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Du må slå av modemet noen minutter for å frigjøre lease for C-D. Problemet er at 'modem' husker siste nettverkskort det var koblet mot og du må slette den. Den sikreste måten er å resette modemet, men det skal normalt funke å la det stå avslått litt også. Lenke til kommentar
preje Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Har og problemer med denne DWA-160. Er det modem eller router som må resettes? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Har og problemer med denne DWA-160. Er det modem eller router som må resettes? Generelt har ikke dette noe med router eller modem å gjøre. Det er oftest problemer med kommunikasjon pga driver, kryptering eller signalstyrke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå