Chillin123 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Noen som vet om et bra program for en nybegynner? Har trent endel før, men det var fotball.. Målet er å øke så mye som mulig i muskel masse og gå opp i vekt. Lenke til kommentar
Hank Moody Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Stronglifts 5x5 vil nok gjøre susen 1 Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Lurt å jogge 3-4 ganger i uka, ved siden av styrke trening? Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Så at man kunne legge på seg ca 11kg muskler i året med det, er det mye? (sånn at det syntes at jeg har blitt større) Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 11 kg med muskler er nok en overdrivelse. Hvis du legger på deg 11 kg er det nok ikke bare muskler Hvis målet er å bygge muskler ville jeg ungått å jogge så mye, dette er pga det er viktig å ha overskudd av kalorier slik at du får mest ut av styrketreningen. Husk på at kosthold er viktig, og at du må regne med å spise mye mer enn det du er vant til nå. Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 11 kg med muskler er nok en overdrivelse. Hvis du legger på deg 11 kg er det nok ikke bare muskler Hvis målet er å bygge muskler ville jeg ungått å jogge så mye, dette er pga det er viktig å ha overskudd av kalorier slik at du får mest ut av styrketreningen. Husk på at kosthold er viktig, og at du må regne med å spise mye mer enn det du er vant til nå. Brenner jeg fett når jeg trener styrke også? Har 2-3kg med fett jeg skulle hatt bort.. Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Du forbrenner kalorier når du trener styrke ja. Husk at desto mer muskler du har jo mer vil du forbrenne. Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Du forbrenner kalorier når du trener styrke ja. Husk at desto mer muskler du har jo mer vil du forbrenne. Så jeg kan liksågodt droppe joggingen, fordi jeg vil få vekk fettet uansett? Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Nja, Hvis du vil ha mer markerte muskler så kan det være en fordel. Men ikke hvis du skal bli "stor" Det kommer an på målsetningen din. Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Nja, Hvis du vil ha mer markerte muskler så kan det være en fordel. Men ikke hvis du skal bli "stor" Det kommer an på målsetningen din. Det jeg tenker på, få litt synlige muskler før sommeren, burde jeg trene styre for å bli stor til feb/mars, så begynne å jogge også? Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Da anbefaler jeg deg å trene mest styrke, men samtidig jogge litt ved siden av. Husk at kosthold er det viktigste uansett. Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Da anbefaler jeg deg å trene mest styrke, men samtidig jogge litt ved siden av. Husk at kosthold er det viktigste uansett. Visst jeg går opp 2-3kg muskler, vil man se forskjell fra hvordan jeg var før det? Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Du vil nok se forskjell ja. Men det kommer alt an på hvor mye fett du har utenpå kroppen. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Muskler veier mer enn fett. Husk at synlige muskler ikke bare kommer av å trene, det har veldig mye med kosthold også. Kort fattet er det kcal inntak og proteiner som gjør forskjellen. Jeg anbefaler at du starter med SL 5x5 først, og etter 3 måneder kan du legge til jogging om du ønsker dette. Det er fordi kroppen skal bli vant med å øvelsene. Og en liten ting til, teknikk, teknikk, og atter teknikk. Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Hørte et sted at folk med heftig forbrenning ikke bygger muskler like fort, er dette sant? Var en stund i sommer jeg bare satt stille, drakk kanskje 1 liter cola og en 250g sjokolade nesten hver dag uten å legge på meg.. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Mitt tips er å trene mer styrke nå, sidne du er så tidlig ute. Ta få reps med tyngre vekter fremfor mange med lette en stund. Frem mot sommeren/våren kan du bytte til motsatt. Det er tull at man ikke bygger når man trenger tung styrke også, en ting som jeg ihvertfall har motbevist meg selv. Men det mest optimale er å bytte på det periodevis. Om du trenger kardio eller, det ser du selv ganske fort. Men tren tunge baseøvelser som inkluderer flere muskler, slik brenner du gjerne mange X antall ganger felre kalorier per løft. Newtons og energilovene i fysikken sier at jo tyngre en gjennstand er, jo mer energi trengs det for å få det opp. Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Mitt tips er å trene mer styrke nå, sidne du er så tidlig ute. Ta få reps med tyngre vekter fremfor mange med lette en stund. Frem mot sommeren/våren kan du bytte til motsatt. Det er tull at man ikke bygger når man trenger tung styrke også, en ting som jeg ihvertfall har motbevist meg selv. Men det mest optimale er å bytte på det periodevis. Om du trenger kardio eller, det ser du selv ganske fort. Men tren tunge baseøvelser som inkluderer flere muskler, slik brenner du gjerne mange X antall ganger felre kalorier per løft. Newtons og energilovene i fysikken sier at jo tyngre en gjennstand er, jo mer energi trengs det for å få det opp. Hva brude jeg spise for å få karbohydratene, pasta? Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Burde jeg bruke RYP? Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Jeg trente RYP i ca 4 måneder, og økte fra 63kg til 74kg i vekt, såklart ikke rent med muskler siden jeg lå i kalorioverskudd:) Jeg hadde også lagt til markløft mandag og fredag på programmet. Økte kjempemasse i baseøvelsene markløft og knebøy!!! Knebøy: ifra 50kg 1RM - til 90KG 1RM Markløft: Ifra 60kg 1RM - til 100kg 1RM. Anbefaler programmet på det sterkeste!!!! Endret 7. oktober 2011 av Tommsern92 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå