Gå til innhold

Styrketrening, bra program?

Chillin123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

11 kg med muskler er nok en overdrivelse. Hvis du legger på deg 11 kg er det nok ikke bare muskler ;)

Hvis målet er å bygge muskler ville jeg ungått å jogge så mye, dette er pga det er viktig å ha overskudd av kalorier slik at du får mest ut av styrketreningen.

Husk på at kosthold er viktig, og at du må regne med å spise mye mer enn det du er vant til nå.

Lenke til kommentar

11 kg med muskler er nok en overdrivelse. Hvis du legger på deg 11 kg er det nok ikke bare muskler ;)

Hvis målet er å bygge muskler ville jeg ungått å jogge så mye, dette er pga det er viktig å ha overskudd av kalorier slik at du får mest ut av styrketreningen.

Husk på at kosthold er viktig, og at du må regne med å spise mye mer enn det du er vant til nå.

Brenner jeg fett når jeg trener styrke også? Har 2-3kg med fett jeg skulle hatt bort..

Lenke til kommentar

Nja, Hvis du vil ha mer markerte muskler så kan det være en fordel. Men ikke hvis du skal bli "stor" Det kommer an på målsetningen din.

Det jeg tenker på, få litt synlige muskler før sommeren, burde jeg trene styre for å bli stor til feb/mars, så begynne å jogge også?

Lenke til kommentar

Muskler veier mer enn fett. Husk at synlige muskler ikke bare kommer av å trene, det har veldig mye med kosthold også. Kort fattet er det kcal inntak og proteiner som gjør forskjellen. Jeg anbefaler at du starter med SL 5x5 først, og etter 3 måneder kan du legge til jogging om du ønsker dette. Det er fordi kroppen skal bli vant med å øvelsene.

Og en liten ting til, teknikk, teknikk, og atter teknikk.

Lenke til kommentar

Mitt tips er å trene mer styrke nå, sidne du er så tidlig ute. Ta få reps med tyngre vekter fremfor mange med lette en stund.

Frem mot sommeren/våren kan du bytte til motsatt.

Det er tull at man ikke bygger når man trenger tung styrke også, en ting som jeg ihvertfall har motbevist meg selv. Men det mest optimale er å bytte på det periodevis.

Om du trenger kardio eller, det ser du selv ganske fort. Men tren tunge baseøvelser som inkluderer flere muskler, slik brenner du gjerne mange X antall ganger felre kalorier per løft.

Newtons og energilovene i fysikken sier at jo tyngre en gjennstand er, jo mer energi trengs det for å få det opp.

Lenke til kommentar

Mitt tips er å trene mer styrke nå, sidne du er så tidlig ute. Ta få reps med tyngre vekter fremfor mange med lette en stund.

Frem mot sommeren/våren kan du bytte til motsatt.

Det er tull at man ikke bygger når man trenger tung styrke også, en ting som jeg ihvertfall har motbevist meg selv. Men det mest optimale er å bytte på det periodevis.

Om du trenger kardio eller, det ser du selv ganske fort. Men tren tunge baseøvelser som inkluderer flere muskler, slik brenner du gjerne mange X antall ganger felre kalorier per løft.

Newtons og energilovene i fysikken sier at jo tyngre en gjennstand er, jo mer energi trengs det for å få det opp.

Hva brude jeg spise for å få karbohydratene, pasta?

Lenke til kommentar

Jeg trente RYP i ca 4 måneder, og økte fra 63kg til 74kg i vekt, såklart ikke rent med muskler siden jeg lå i kalorioverskudd:)

Jeg hadde også lagt til markløft mandag og fredag på programmet.

Økte kjempemasse i baseøvelsene markløft og knebøy!!!

Knebøy: ifra 50kg 1RM - til 90KG 1RM

Markløft: Ifra 60kg 1RM - til 100kg 1RM.

Anbefaler programmet på det sterkeste!!!!

Endret av Tommsern92
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...